header

Wallis is voor de levensgenieters

In het zonovergoten Wallis wachten niet alleen de langste maar ook de meest sneeuwzekere afdalingen. Want hier bevinden zich de hoogstgelegen skigebieden van de Alpen, zoals Saas-Fee. De sfeervolle chalets vormen een schilderachtige decor voor de winterpret en daarnaast kun je genieten van de weldadige Walliser wellness. Dit moet je meemaken!

Inspiratie voor Wallis

Top 5 mooiste bestemmingen

Bewonder deze prachtige bergdorpen

Top 5 leukste campings in Wallis

Word wakker tussen de bergen

Zeker doen in Wallis

Dit zijn de must do’s

Top 5 populairste bestemmingen

Het prachtige Zermatt
Het prachtige Zermatt

Het geweldige Zermatt is een must see bestemming in de regio Wallis. De beeldige houten huizen met fleurige bloembakken laten je meteen verliefd worden op dit dorp. Zermatt is autovrij, maar heeft een centraal station, vlakbij het gezellige centrum. Het is dus gemakkelijk om een kijkje in Zermatt te nemen als je in Wallis bent.

Op wintersport in Saas Fee
Op wintersport in Saas Fee

Saas Fee is een perfecte bestemming voor sportievelingen. De hoogste bergen van Zwitserland liggen namelijk in het Saasdal, vlakbij dit gezellige dorp. Geniet van het zonnige klimaat waar altijd sneeuw te vinden is en waar je dus naar hartelust kunt wintersporten. In Saas Fee liggen de hoogst gelegen skigebieden van de Alpen!

Nachtskiën in Crans Montana
Nachtskiën in Crans Montana

Heerlijk, in het skigebied van Crans Montana ski je de hele dag in de zon. Crans Montana is de place to be als je in Wallis bent. Er komen veel internationale toeristen, want de prachtige stad Genève ligt vlakbij. Zo combineer je wintersporten gemakkelijk met een citytrip. Aanrader: ga nachtskiën, dit wordt één keer per week georganiseerd.

De parel Saas Grund
De parel Saas Grund

Een ander fijn vakantieoord in Wallis is Saas Grund. Deze plek wordt ook wel de 'parel in de natuur' genoemd: je vindt hier unieke alphine flora en fauna. In de winter is deze bestemming sneeuwzeker, ideaal voor een top wintersportvakantie. In de zomer wandel je langs het imposante gebergte of vaar je met een vlot over een kraakhelder meer.

Meer dan 400 kilometer piste in Verbier
Meer dan 400 kilometer piste in Verbier

Last but nog least: Verbier. Dit is één van de bekendste skidorpen ter wereld, met een gebied met meer dan 400 kilometer aan pistes voor beginners en gevorderden. Het stadje is dan ook gebouwd voor de wintersport: er zijn volop gezellige bars voor een après-ski, goede restaurants en een openbaar sportcentrum.

Top 5 leukste campings in Wallis

Een prachtig uitzicht bij Camping Les Glaciers
Een prachtig uitzicht bij Camping Les Glaciers

De omgeving van Camping Les Glaciers is adembenemend. En de camping zelf mag er ook zijn: je logeert aan de noordkant van een hebt daardoor een gweldig mooi uitzicht, maar dit zorgt ook voor gunstige weeromstandigheden. Een ideale camping voor gezinnen en mensen die houden van de natuur of luieren voor de tent.

Camping Molignon is een perfecte uitvalsbasis
Camping Molignon is een perfecte uitvalsbasis

Camping Molignon ligt in een groene vallei, wat het een perfecte uitvalsbasis maakt voor een wandelvakantie. Maak een prachtige route over de heuvels en geniet van het lekkere weer. Je kampeert op een ruime plek naar keuze en er is een zwembad met schuifdak, waardoor je ook lekker kunt zwemmen als het wat fris is.

Camping Du Monument ligt lekker centraal
Camping Du Monument ligt lekker centraal

Camping Du Monument is eenvoudig, maar heeft alles wat je nodig hebt op vakantie. Het sanitair is brandschoon, de kampeerplekken zijn ruim en ’s avonds geniet je er van de rust. Camping Du Monument ligt centraal in het dal, dus leuke uitstapjes in de omgeving zijn zo gemaakt.

Camping Mühleye ligt vlakbij Visp
Camping Mühleye ligt vlakbij Visp

Camping Mühleye ligt vlakbij het dorp Visp, waar je leuke winkels en gezellige eetgelegenheden vindt. Vanuit de ruim opgezette camping sta je, al wandelend, in een kwartier midden in het schattige centrum van Visp. Perfect als je wilt kamperen, maar ook bij een stad wilt logeren.

Camping du Botza is top met kinderen
Camping du Botza is top met kinderen

Camping du Botza is helemaal top! Er is een verwarmd zwembad, zodat je in elke weeromstandigheid een frisse duik kunt nemen. De kinderen zullen hier de tijd van hun leven hebben, er zijn leuke glijbanen bij het zwembad en er is een grote speeltuin op het terrein.

Zeker doen in Wallis

Dit moet je gezien hebben: de Matterhorn
Dit moet je gezien hebben: de Matterhorn

Een must do in Wallis is natuurlijk de Matterhorn! De omgeving en de imposante berg zelf zijn prachtig. Bewonder de mooie natuur, neem een teug schone lucht, en zelfs in hartje zomer sta je met je voeten in de sneeuw. Zeker de moeite waard om met een gondeltje naar boven te gaan. Dit moet je gezien hebben!

Een dagje uit naar Swiss Vapeur
Een dagje uit naar Swiss Vapeur

Met de kinderen op stap? Bezoek dan Swiss Vapeur. Dit is een mooi aangelegd park, vergelijkbaar met Madurodam. Er is een miniatuurbaan van twee kilometer lang waar geweldige schaalmodellentreinen rondrijden. Bewonder de op schaal gemaakte gebouwen, zoals het mooie kerkje,, en de prachtige landschappen.

Bewonder de Fondation Pierre Gianadda Martigny
Bewonder de Fondation Pierre Gianadda Martigny

Een must see in Wallis is de Fondation Pierre Gianadda Martigny. Dit museum met privécollecties geniet een internationale bekendheid, en dat is niet voor niets. In het prachtige gebouw vind je in de kelder een permanente oldtimer tentoonstelling, in de tuinen een prachtige verzameling beelden en binnen werken van beroemde schilders als Monet.

• Type accommodatie

Wallis

Reviews over accommodaties in Wallis

Onvergetelijk

Lia joosen, 13-1-2018
    sprookjesachtige ligging met meer dan complete kamers. Een voortreffelijke keuken en een gastheer en gastvrouw die hun vak verstaan.

Meer dan correct 3* hotel

V.G., 7-1-2018
    Mooi kleinschalig hotel, correcte ontvangst, meer dan heerlijk diner 's avonds, gezellig restaurant, ordelijke maar tamelijk krappe kamers, nieuwe ruime badkamer, lekker ontbijt, maar daar mocht wel wat meer variatie in zitten. Dit is zeker een 3* plus hotel, of zelfs bijna een 4* hotel. Ligging was super midden in het centrum van Saas Fee. Wat vond ik niet goed: dat onze vrienden in een ander hotel gelogeerd waren dan waar wij zaten, zonder dat we dat vooraf wisten... maar dat lag eerder aan touroperator en aan het gebrek aan klantgerichtheid daar.

Wat een geweldig uitzicht!

Lotte, 12-9-2017

Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Alleen al het zitten voor de tent is hierdoor een feestje! Prachtige natuur in de omgeving, we hebben mooie wandelingen gemaakt. Het sanitair is heel mooi en schoon, de douches waren fijner dan onze douche thuis! Ook het babysanitair in het hoofdgebouw is zeer prettig. Zwembad is niet groot en simpel, maar wel schoon en prima voor wat kleinere kinderen. Leuke speeltuin.

Wat wij een nadeel vonden is de grote beek langs de camping, waar op het moment dat wij er waren veel water doorheen stroomde. Er was geen omheining naast de beek, waardoor wij ontzettend moesten opletten dat onze peuter er niet perongeluk in fietste of viel. Wel een rustgevend geluid de hele dag!

Zeer vriendelijke eigenaar, die goed Engels, en zelfs een beetje Nederlands spreekt. Voor Zwitserse begrippen valt de prijs ook mee. Kortom: wij vonden de camping een aanrader!

fijn appartement, fantastiche plek, top ontvangst

Marc, 6-8-2016

Degelijke solide en schoon appartement, goed ingedeeld, voldoende inventaris. Wij zaten in een appartement voor 6 tot 8 personen, 2 slaapkamers en 2 badkamers, heerlijk ruim voor ons, maar misschien wat krap voor 8, anderzijds, je bent nauwelijks 'binnen'.

Bedden, stoelen en inventaris is degelijk en groot genoeg. Ik ben ruim 1.90m en stevig gebouwd, waardoor ik vaak krap lig en ik een bed vaak als slecht ervaar, hier was dit goed. Vriendelijke ontvangst door een fijne gastheer die ook de tijd neemt je wat te vertellen over de omgeving, in meerdere talen indien gewenst.

Het enige wat soms wat onhandig was, waren de beperkte openingstijden van de receptie, maar het is wel 'off-season', dus begrijpelijk.

Minder is ook de relatief hoge borg die je ter plekke moet voldoen met cash of creditcard, pinnen gat helaas niet.

In Haute Nendaz is ook in de zomer genoeg te doen, leuke faciliteiten / mogelijkheden, o.a. een plein met voetbalveld, volleybalveld, klimtorens en een zwembad.

Wallis scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1254 reviews