Fiesch

Reviews over Fiesch

Prachtig

Fam. vd Knokke
    18-2-2019

Leuk dorp met een supermarkt ,bakker ,souvenirwinkel en natuurlijk een outdoorwinkel.Vanuit het dorp kun je met de gondel de berg op naar de Aletsch gletsjer. Halverwege moet je overstappen in een andere gondel maar ik zou daar eerst even een wandeling maken zeker de moeite waard. En dan door naar de gletsjer met de volgende gondel.

Anneke
    13-4-2018

Fiesch is een dorp in het kantonnWallis Wallis is het mooi weergebied van Zwitserland Het ligt danook tegen Italië aan waarbjebmetvdevautotrein in 20 min. bent Fiesch biedt zowel zomer als winter ideale omstandigheden In de zomer kan meer in alle gradaties wandelen De grote Aletschgletscher is het belangrijke aantrekkingspunt met bovenop uitzicht op Eiger Mönch en Jungfrau Langs de Aletschgletscher wandelen is een fantastische wandeltocht Je komt dan langs de autovrije dorpen Bettmeralp en Riederalp .Beneden is ook heel veel te wandelen in en rondom Fiesch Het Gomsdal achter Fiesch gelegen is ideaal om te wandelen BV's langs de Rotten dat het eerste Dell vd "jung" Rhône is? Men kan daar de vrijwel vlakke Rottenweg lopen of de Höhe Rottenweg lopen De laatste is wat meer klimmen en dalen Er is verder een uitgebreid Feriëndorf met allerlei sportmogelijkheden en zwembad Andere zwembaden in Reckingen (openlucht)en Brig(Welness)

Gereisd Met partner in juni 2017

Aardig skigebied

Wouter
    4-3-2017

In vergelijking met Frankrijk en Oostenrijk is het rustig op de piste en zijn er korte wachtrijen. In Zwitserland zijn rustiger gebieden. Het skigebied is niet groot. In twee dagen hadden we het helemaal gezien. Het bestaat uit een kom met meerdere pistes bij Fiescheralp, een helling met meerdere pistes bij Bettmeralp en wat pistes bij Riederalp. Dat alles verbonden met glooiende verbindingspistes, waar je met een flinke snelheid juist door kunt skiën/boarden. Jammer dat de verbindingspistes langs de richel naast de Aletschgletsjer niet geopend waren. Prachtige uitzichten op de Aletschgletscher en het Jungfrau-massief, het Rhônedal met Brig en daar achter in de verte de Matterhorn. Op de pistes is een gemoedelijke sfeer en houdt men netjes rekening met elkaar (er zijn uitzonderingen). En Zwitserland is schoon, ook het ruim beschikbare publiek sanitair.

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2017

Adembenemend! Zo dichtbij eigenlijk.

fam. Vanpée
    24-2-2015

Vlot met auto bereikbaar (auto op trein wegens afgesloten bergwegen-allemaal heel vlot en goed geregeld). Met trein ook hele Wallis-gebied heel vlot te bereiken. Fieschertal is rustig en midden in de natuur tussen houten chalets, Fiesch-dorp is levendiger met winkels en hotel/restaurants. Fiescheralp is gezellige après-ski, zonnig, skiën vanuit hotel. Prachtig skigebied, voor iedereen wat wils, jong en oud kan samen activiteiten doen op de alp/piste. Goed georganiseerd en netjes. Je kan gemakkelijk van de ene Alp naar de andere en terug skiën. Prachtige zichten op gletsjer en omliggende bergen. Heel rustig, geen vliegverkeer boven deze streek. Zwitserland is wat duurder qua huur en voeding/drank, maar je spaart het uit door het vermijden van wachttijden onderweg en benzinekosten. Zwitsers zijn nuchtere maar vriendelijke en zeer behulpzame mensen. Het Wallis-gebied blijft heel typisch met houten chalets (geen hoogbouw).

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Feb 15 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijke plek.

Veronique van der Schans-Klessens
    22-2-2015

Het handigst is om met de auto naar de grote kabelbaan te rijden. Er is daar een prima gratis parkeerterrein. Chalet Mistelhof heeft prima parkeergelegenheid onder bij de doorgaande weg en bij het chalet zelf.

Gereisd Met vrienden in Sun Feb 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Fiesch scoort een 8,5 uit 10, op basis van 64 reviews