Sorteren

vakanties Luzern

Reviews over Luzern

mooie stad om een dag te bezoeken

P Willeboordse
    27-8-2017

leuke stad om een dagje te bezoeken. alleen wel een dure stad maar dat is zwitserland sowieso.

wij hebben er een dag heerlijk rond gelopen en bijna alles gezien.

Mooi en kostbaar

Wim Houweling
    14-9-2015

Ik was slechts enige uren in Luzern en heb oa. de Kapellbrücke, Spreuerbrücke en de mooie Jesuitenkirche bezocht: indrukwekkend, sfeervol en duur!

heerlijke plek

Theo & Yvonne
    9-10-2014

in Luzern kun je heerlijk wandelen, zowel langs het meer als door de gezellige binnenstad. Genoeg te zien: mooie pleinen, mooie bruggen, een oude vestingmuur die men kan bewandelen. Een aantal torens zijn nog te bezichtigen. Ook een boottocht over het meer is aan te bevelen.

Luzern is waar ik woon

Anno
    17-9-2014

Wordt de stadsdrukte een beetje te overweldigend dan is het Richard Wagner Museum Park in Luzern schuin aan de overkant van het meer een schitterende plek om weer tot jezelf te komen. Zeer idyllisch en wat een rust !! In het park bevind zich eveneens een gemoedelijk terras voor een kopje koffie met een broodje. Ietsje verderop ligt nog een prachtige Badi (badplaats)

Fraaie stad, echt vakantiesfeer.

Arno
    17-8-2014

Luzern is een overzichtelijke schone stad aan een meer gelegen. Vooral aan het meer is de 'ouwe grandeur' door de statige gebouwen zeker aanwezig. Tegenover het centrum ook mogelijk een bootje te huren of te waterfietsen, leuk. Voldoende bezienswaardigheden (Tip; stadsmuur) in het centrum en ook ruim voldoende winkelaanbod. De prijzen zijn wat duurder als in NL. De berg Pilatus is dichtbij en leuk te bezoeken via kabelbaan/treintje. Aldaar ook speeltuin/rodelbaan/etc aanwezig.

Luzern scoort een 9 uit 10, op basis van 42 reviews