We hebben een aantal aanbieders voor Wengen voor je op een rij gezet:

vakanties Wengen

We hebben een aantal aanbieders voor Wengen voor je op een rij gezet:

Reviews over Wengen

Wengen is een gezellig bergdorp.

Lis
    16-4-2018

Wengen is een autoloos dorp. Enkel bereikbaar met de bergtrein vanuit Lauterbrunnen. De enkele autootjes die er rondrijden zijn hybride of elektrisch. Zonnig en gezond dorp 😎. Mooi gelegen om vele wandelingen, trektochten of uitstappen met gondel of trein te maken. In het dorp zijn meerdere cafés , restaurantjes, ... Zelfs een Kino met recente films en een kegelbaan. Vanaf einde skiseizoen tot begin juni is het wel stil in Wengen. Niet zoveel eigen bewoners. Veel winkels en hotels hebben dan even zelf vakantie.

Gereisd Met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Voor als je rust zoekt

J. Compaan
    8-7-2017

Autoloos en heel rustig. Het kost dan ook wat tijd om naar Wengen op te stijgen vanuit Lauterbrunnen met de trein. Maar als je rust zoekt, is dit een ideale plek. Heerlijke wandelingen met onvergetelijke uitzichten. De kabelbaan naar Männlichen midden in het dorp en vanaf het station rijden de treinen naar Kleine Scheidegg en Lauterbrunnen zeer frequent. Omdat Wengen veel hoger ligt dan Lauterbrunnen, gaat de zon er uren later onder dan in het dal. Ik heb weinig vertier gezien, maar heb daar ook niet naar gezocht. Wel iedere avond de klanken van de alpenhoorn gehoord.

Gereisd Alleenreizend in Wed Jun 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

rustige plaats met ingetogen luxe

hans
    27-2-2016

Wengen is autovrij wat een prettige sfeer geeft. Redelijk wat activiteiten zoals een bioscoop, rondwandelingen met een VVV gids, ski demonstraties maar verwacht geen apres ski zoals in Oostenrijk. Duur zoals in heel Zwitserland maar wel erg vriendelijk personeel overal. Voor gevorderde skiërs veel mogelijkheden en ook niet skiërs komen er aan hun trekken. Indrukwekkende tocht naar het jungfrau joch of met de andere treintjes en kabelbaan. Ga hier naar toe voor ingetogen luxe die je vindt in de hotels en restaurants.

Gereisd Met vrienden in Mon Feb 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Authentiek Zwitsers dorp

Esther
    31-3-2015

Geschikt voor gezinnen en (oudere) stellen. het uitgaansleven is niet zo bruisend, dus de jongeren zullen het misschien wat saai vinden. Goede ski-mogelijkheden, geen snowboard park voor de jongeren. Wel goede off piste mogelijkheden voor zowel skiers als snowboarder (met ski-leraar)

Gereisd Met vrienden in maart 2015

Wengen is heerlijk

info
    5-9-2012

Het autovrije dorp Wengen heeft een heerlijke sfeer en goede voorzieningen, alles op loopafstand. Het uitzicht op de Jungfrau groep is fenomenaal, in combinatie met het Lauterbrunnental. Wandelingen, excursies, treintjes, watervallen, het is allemaal genieten voor de liefhebber.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2011
Wengen scoort een 9,7 uit 10, op basis van 34 reviews