We hebben een aantal aanbieders voor Grindelwald voor je op een rij gezet:

Reviews over Grindelwald

enig zwitsers bergdorp

vienne,
    1-12-2017

alles is er in grindelwald van restaurants tot hotels,leuke winkeltjes ,bars,lekkere verse bakkers ,supermarkt de coop,mooie kleer winkels gewoonweg alles.

de ski pistes zijn fantastisch voor jong en ouderen ,met eetgelegenheid boven first en optredens in de winter buiten op terras echt prachtig.

Gereisd met partner in februari 2017

Een van de mooiste plaatsen in de Alpen

Diederik,
    20-2-2017

Een dal dat doodloopt op de loodrechte Eiger Noordwand. Prachtige vergezichten op gletsjers, eeuwige sneeuw en vele vierduizenders. Niet moeilijk dat hier toeristen van over de hele wereld naartoe komen.

Prachtig gebied geschikt voor gezinnen met zowel jongere als oudere kinderen. Een voorwaarde wel: voldoende geld op zak hebben. Alles kost hier veel, zelfs het goedkoopste logies, het simpelste terrasjes. Maar ook de liften, en zelfs de supermarkt. Maar als geld geen probleem is moet je er absoluut eens naartoe.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Grindelwald, stad tussen de bergen

Johan,
    15-6-2016

Grindelwald heeft de naam van een mondaine stad, maar straalt dit toch niet uit. Wel heel veel toeristen. Genoeg barretjes en eetgelegenheden. Wel een prachtige uitvalplaats voor het maken van wandelingen in de bergen die hier meer dan 3500 meter hoog zijn. Verder is het overal peperduur en ben je zo door je budget heen als je niet oppast.

Gereisd met partner in augustus 2015

Prachtige omgeving

Johan,
    18-8-2015

Grindelwald is een schitterend uitgangspunt voor uitstapjes en/of excursies in de omgeving (bijv. Jungfraujoch, Männlichen, First, enz. Het dorp is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer of de auto.

Het grootste probleem met Grindelwald en daarmee ook heel Zwitserland zijn de prijzen. Alles is peperduur, een gewoon kopje koffie bijv. kost gewoonlijk Chf. 4,50. Brood Chf. 3,00. Zelfs McDonald is bijna onbetaalbaar, medium frites zonder saus Chf. 3,50. Uit eten gaan? Neem dan een hele dikke portemonnee mee, want je bent met een gezin een fortuin kwijt.

En daarmee heeft Zwitserland voor wat dat betreft voor ons afgedaan als vakantieland.

Gereisd anders in augustus 2015

Leuk gebied

Pim,
    11-7-2013

Ik ben 2 keer naar dit dorp geweest om te wintersporten. Leuk gebied, met niet alleen pistes, maar ook wandelpaden en slee afdalingen (hele lange!).

Voor zowel beginners als gevordeden leuke pistes, vaak breed.

Het is jammer dat de aansluiting naar het Schilthorn gebied niet per ski kan. Het zou mooi zijn als alle delen van dit gebied goed op elkaar aangesloten wordt. Dan wordt het nog leuker.

Gereisd met vrienden in maart 2013
Grindelwald scoort een 8,1 uit 10, op basis van 95 reviews