Stellenbosch

Reviews over Stellenbosch

Geweldige en levendige universiteitsstad

J. van Rooij,
    20-11-2018

Uw paspoort moet na terugkeer naar huis nog ten minste 6 maanden geldig zijn.

Stellenbosch is een leuke gezellige plaats waar je kunt genieten van bezienswaardigheden, restaurants en winkeltjes. Het was ons eerste bezoek aan Zuid-Afrika en dat is ons goed bevallen. We hebben deze keer alleen Stellenbosch en omgeving bezocht. In Kaapstad zijn we te kort geweest om alles rustig te bekijken, maar wat we gezien hebben was toch wel indrukwekkend. Verder zijn er vele prachtig aangelegde wijn landgoederen waar je naar hartenlust kunt proeven, eten en wandelen. Echt een aanrader. Let altijd op uw waardevolle spullen, want er zijn er bij die brutaal genoeg zijn om langsrijdend op bijvoorbeeld een scooter te proberen een tas van u af te pakken. Het klinkt heel negatief maar dat bedoel ik niet, maar denk steeds na over waar u naar toe gaat en vooral hoe. Je kunt in Zuid-Afrika met een dure camera om u nek niet zomaar overal rondlopen.

Gereisd met partner in Thu Mar 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

De culinaire hoofdstad van Zuid Afrika

Jasper,
    21-1-2015

Als je naar de West Kaap gaat, is een boek aan de wijnstreek van Stellenbosch een ‘must do’. Deze stad zelf is overigens de culinaire hoofdstad van Zuid Afrika. De beste chefs koken de meest adembenemende gerechten.

Gereisd met vrienden in Mon Dec 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie oude architectuur, wel wat gezapig

Bartho,
    9-4-2013

Sfeervol stadje midden in de Wijnstreek. De rust straalt er vanaf, je zou het gezapig of sereen kunnen noemen. Leuke winkeltjes en restaurant, vooral in en rondom de Kerkstraat. In de Dorpstraat vind je Oom Samie se winkel, een soort 'winkel van Sinkel'. Parkeren kun je best bij de VVV en daar een plattegrond halen. Mooie oud-Kaaps/Nederlandse architectuur.

Gereisd met partner in maart 2013

Wijnstreek

claudiaroland,
    25-11-2012

Uitstekende bestemming om aan een wijnproeverij deel te nemen. Stellenbosch heeft enkele gezellige restaurants en leuke winkeltjes. Heerlijk om door Stellenbosch de wandelen en de oude huizen in Kaap-Hollandse stijl te bekijken

Gereisd met partner in september 2012

Mooie plek tussen de wijnvelden!

esther,
    14-8-2012

Mooie plek tussen de wijnvelden en een karakteristiek plaatsje.

Vanuit hier is het mogelijk om excursies in de omgeving te doen (whalewatching bij Hermanus), wijnexcursie en naar de Kaap (schiereiland).

Gereisd zakelijk in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Stellenbosch scoort een 8,1 uit 10, op basis van 46 reviews