We hebben een aantal aanbieders voor Stone Town voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Stone Town voor je op een rij gezet:

Reviews over Stone Town

• 8Konega18-11-2012

Uitzonderlijk stadscentrum

Zanzibar Town, ook wel Stonetown genoemd, is gewoonweg schitterend! Er hangt een heel speciale sfeer die niet echt Afrikaans aanvoelt. Dit heeft te maken met de eeuwenlange Omaanse invloed op het eiland. Dwarrel rond in het doolhof van kleine straatjes in de hoofdstad en bekijk de beroemde houten deuren van Stonetown. Pas alleen op dat op tijd in je hotel bent - Zanzibar Town is niet veilig als het donker is.

• 9Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juli 2004

• 7robdewinnaar07-11-2012

Leuk stadje!

Het stadje is erg toeristisch, maar wel leuk om er doorheen te struinen. Voor ons waren de twee dagen meer dan voldoende. Bezoek zeker de marktjes en geniet van alles wat er om je heen gebeurd.

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in oktober 2012

• 8Maaike03-08-2012

Kimikazi is beter qua witte stranden en zo

Stone Town is leuk qua opzet als je richting centrum gaat. Africa House is ideaal voor zonsondergang fotografie. In hoekjes verrassend leuke tentjes. Strand ziet er niet uit, ligt naast haven vol containers(althans dat is hetgene wat wij aan strand hebben gezien bij stone town). Winkeltjes erg leuk.

• 7Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 4Stranden

Gereisd met vrienden in december 2010

• 8Desiree17-07-2011

Stonetown

Tijdens een verblijf aan Zanzibar zou ik Stonetown zeker bezoeken en dan met name met een gids, i,v,m, de vele interessante verhalen over de stad, de slavenhandel enz. vanuit stonetwon kan je makkelijk een bootje nemen naar Prison eiland, leuk om te bezoeken

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Paula van Piet van Kaam23-08-2009

heerlijke natuur

s'lands eer s'lands wijs Je bent in Afrika en dat vergeten de meeste toeristen en spiegelen alles aan de westerse wereld. Mijn advies is dan "blijf thuis". We hebben genoten van de lokale sfeer op Zanzibar en de cultuur in Stone Town. Je moet het zien en waarderen. Het totaal plaatje klopt, de details zijn soms niet wat wij er van verwachtte. Voor herhaling vatbaar.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in oktober 2008

• 9marleen01-04-2008

hagelwitte stranden, azuurblauwe zee, warme zonnestralen, en slapen in rieten huisjes op het strand! Stonetown is een leuke stad met een labyrint van kleine straatjes met kalkwitte huizen, gezellige winkeltjes met mooie houtsnijwerkdeuren, grote koloniale huizen en architectonische bezienswaardigheden zoals het Livingstone huis, de Guliani Brug, en het Huis van Wonderen. Stonetown is strengislamitisch, maar we werden overal vriendelijk ontvangen en de stad straalde een gezellig arabische sfeer uit: oude mannen die gezamenlijk thee drinken op houten krukjes, gesluierde vrouwen die met de andere vrouwen boodschappen doen, en kinderen, gehuld in lange witte gewaden, die spelen langs de kustlijn met zelf-gemaakte autootjes.

de combinatie van heerlijk luieren op het witte strand, waar je zeesterren kunt spotten en de culturel uitjes in stonetown, maakt zanzibar een geweldig mooi eiland

• 10Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2006

• 9arjan en marjo31-01-2008

werkelijk een wereldervaring rijker, je moet wel een paar tripjes maken om een goede indruk te krijgen van zanzibar, ons hotel Karafuu was gewoon erg goed

• 8Omgeving

Gereisd met partner in januari 2008

• 7Dennis Rensen28-01-2008

Vergeleken met het vaste land kan je de verkopers als vervelend beschouwen. Ze zijn met velen en ze zijn volhoudend!! Toch, als je er op instelt, is het een waanzinnige belevenis, Zanzibar!

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juli 2006

• 9Janne04-06-2007

Romantisch doolhof

Romantisch doolhof stadje met tal van souvenirshopjes, (je kan er de mooiste sjaals halen voor al je vrienden) Daarnaast ook vele leuke eetgelegenheden. Een aanrader zijn de Forodhani Gardens:Bij zonsondergang verandert het parkje aan de zee in een sfeervolle knusse markt waar je allerlei lekkernijen uit de zee voor je kan laten klaarmaken. Ook de echte 'zanzibar-Pizza' is een aanrader! Wel even vergelijken want het ene stendje kan een stuk beter zijn dan de ander... S' avonds zijn we op stap geweest met wat lokale jongens, naar een openlucht discotheek. De muziek was wat minder maar heb m'n ogen uitgekeken. Ook hadden we nog de keuze om naar een echte reggea party te gaan. In stone town verdwaal je gegarandeerd tientallen keren maar er is altijd iemand in de buurt die je de goede richting op stuurt. Mooi om deze moslimgemeenschap te zien samenleven. Voor prachtige stranden reis je per open Dalla dalla af naar bijv. Nungwi of Kendwa Heerlijk stadje. jammer van de touristen ;)

• 10Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2007

• 8Annelie Donkers02-01-2007

Leuk, Afrikaans stadje. Heerlijk geslenterd in de nauwe steegjes; (slaven)markt is een bezoekje waar; heerlijk bij mercury's gegeten. Vriendelijke bevolking. Op sommige plekken ronduit smerig en onverzorgd, maar ja, het blijft Afrika. Je gaat niet voor het strand maar snorkletochtje is de moeite waard!

• 7Omgeving
    • 7Cultuur