• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Selous Nationaal Park

enerverend

Edward Kornet, 28-12-2015

Door de overvloedige aanwezigheid van water in de vorm van de rivier rufiji en haar meren zie je gegarandeerd veel dieren. Vanaf het water tijdens een bootsafari zie je onvoorstelbaar veel vogels en nijlpaarden. Als je op het juiste tijdstip van de dag gaat, zie je ook heel veel krokodillen.Wij waren er tijdens het regenseizoen van de korte regens in december. De waterstand was vrij laag wat geschikt was voor de nijlpaarden die niet zwemmen maar over de bodem lopen. Bij een veel hogere waterstand verlaten ze massaal de rivier volgens onze gids.Van de 7 verschillende ijsvogelsoorten zagen we verschillende exemplaren gedurende een boottocht van 9.30 h tot 18.30 h. ook grote aantallen steltlopers, bijeneters, wevervogels en afrikaanse visarenden.

Verwacht niet heel gemakkelijk de big 5 te zien.Op het internet wordt vaak de indruk gewekt dat dit een vanzelfsprekendheid is. Leeuwen, olifanten en buffels zie je wel maar van tevoren werd ons al verteld dat de kans om een neushoorn te zien bijna nihil is. Het luipaard wordt ook meestal niet gezien. Ook bepaalde antilopen zijn moeilijk te spotten: denk aan elanden en de sabelantilope. De laatstgenoemde bevindt zich in een specifiek gebied waar wij te ver vandaan verbleven.Als je zoals wij bij de mtemere gate het gebied binnen gaan, verken je vooral het gebied waar de rufiji rivier een aantal meren heeft gevormd; hierdoor zie je de meeste dieren maar de beho beho hills waar nog neushoorns leven krijg je niet te zien. Als je alle landschappen en bijbehorende dieren wilt zien, is het goed om van tevoren de kaart goed te bekijken en meerdere lodges te bezoeken of een centraal gelegen lodge binnen het toeristische deel te kiezen.

Selous National Park

Heer Versluys, 18-2-2015
    Nationaal park welke zeer weinig wordt bezocht door toeristen, maar zeker de moeite waard. Prachtige natuur en zelfs mooier dan Serengeti NP

Prachtige plek

D., 10-2-2015
    Bij de rivier is weer eens heel wat anders dan op de savanne. De bootsafari's maken het compleet.

Prachtige natuur

Tineke, 27-1-2015
    Wat een schitterend wildpark. Wij zagen giraffen zebra's, een leeuw met zijn prooi, roedel wilde honden, bavianen, krokodillen, nijlpaarden, prachtige vogels. Een onvergetelijke ervaring ! Het is hier nog rustig, toerisme is redelijk kleinschalig.

Aanrader

Michel, 7-10-2014
    Is wel ver van Dar es Salaam, maar heeft veel te bieden. Je kan dicht bij het wild komen en is vrij rustig, wat weer pretiig is om veel dieren te vinden.
Selous Nationaal Park scoort een 8,8 uit 10, op basis van 13 reviews