Calheta

Reviews over Calheta

Het mooiste wandeleiland!

Resy Smaak
    14-4-2018

Madeira is ons favoriete vakantieland geworden. We verbleven aan de zuidwestkant waar het bijna altijd mooi weer is. Je kunt er prachtig wandelen. Het enige minpuntje zat aan het begin van de vakantie, we hadden problemen met de autoverhuur waardoor we teveel tijd kwijt waren.

Gereisd Met partner in maart 2018

Calheta = H2O = dolfijnen kijken

Frank
    7-5-2014

Calheta zelf : haventje met strand en hebben er ook prima gegeten in de bar bij H2O. Wij waren hier om de dolfijnen en walvissen te zien, via H2O. Absolute aanrader, op zo'n bootje zit je zeer dicht bij het water; Wij zagen grote groepen dolfijnen (gewone en gestreepte), een zeeschildpad en zelfs een portugees oorlogsschip.

Gereisd Met jonge kinderen in april 2014

Rustig

Maarten
    23-11-2013

Van het dorpje Calheta zie je niet veel als je in het hotel zit, we hebben er per auto naar gezocht, maar niet echt een centrum gevonden. Wel een mooie kerk. Je komt hier terecht doordat je in het hotel zit, niet om de cultuur historische waarde van het dorp.

Gereisd Met partner in november 2013

Gezellig!

Johan
    27-10-2008

Calheta is een klein gezellig plaatsje met een breed en schoon zandstrand. Cultureel niet hoogwaardig; alleen de kerk en de oude suikerfabriek. Leven speelt zich vooral af bij Hotel Calheta Beach en de supermarkt. Leuk gezellig haventje met 4 leuke restaurants. Populairste is Mad Era. Reuze gezellig terras, goedkoop en heerlijk eten. Restaurant Blue Marlin is van een Nederlander. Jeffrey, de kok/eigenaar is altijd in voor een gezellig praatje. Goed eten en héél goedkoop! Op de steile weg naar Estrela zit ook een top restaurant, Convento Das Vinhas, met op de gevel een davidster. Leuk uitzicht. Calheta heeft verder een bank, totaal 7 restaurants, souvernir shopje en automatenhal.

Gereisd Met partner in oktober 2008

Calheta Beach is een prima hotel, ontbijt is goed, buffet

A.Vervaart
    29-5-2008

Calheta Beach is een prima hotel, ontbijt is goed, buffet 's-avonds is minder. Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Aantal restaurantjes in de directe omgeving waar je prima kunt eten voor weinig geld. Weinig vertier in de avond. Huurauto is een aanrader, je kunt veilig rijden op Madeira (huurauto door receptie hotel geregeld). Neem wel een auto met een pittige motor, het is overal erg steil. 8 Dagen Madeira is voldoende om alles te zien. Mooi weer, wel veel wind.

Gereisd Met partner in mei 2008
Calheta scoort een 8,4 uit 10, op basis van 26 reviews