Warschau

We hebben een aantal aanbieders voor Warschau voor je op een rij gezet:

vakanties Warschau

We hebben een aantal aanbieders voor Warschau voor je op een rij gezet:

Reviews over Warschau

niet te geloven hoe mooi

maarten van opdorp
    1-12-2018

prima hotel, precies tussen de oude en nieuw stad, warshau de place to be overweldigend, bedenk dat alles na de oorlog precies is nagebouwd, bewonder de wolkenkrabber van stalin en de vele overdekte winkelcentra die niet onder doen voor welke stad in europa, de stadsparken

Gereisd Met partner in juni 2018

Polen: weet waar je op moet letten

Laura Schilder
    17-11-2018

Warschau is een moderne stad, in tegenstelling tot de kleinere steden eromheen.Moeilijk communiceren in het Engels, wat de reis soms onnodig lastig maakt. Als je de mensen eenmaal kent zijn ze heel aardig, open en willen ze je graag helpen. Het openbaar vervoer is heel uitgebreid, dat is heel prettig, je kunt 300 kilometer in het land afleggen in iets meer dan 2 uur met de snelle intercity. Betalen gaat met de Zloty, of met je pinpas of creditcard. LET OP! Ruil je Euro alvast om voor Zloty's in Nederland, vooral als je de Poolse taal niet spreekt. Het komt heel vaak voor dat je meer betaalt dan wat de koers aangeeft, dit kan bij elk loket anders zijn en dit is natuurlijk niet wat je wil. Als je dit doet voordat je in Polen bent, gaat het minder snel mis. De hotels in de hoofdstad zijn goed, alles is betaalbaar. De etenstijden verschillen wel van de Nederlandse (ontbijt, diner om 16 uur en 'savonds brood).Tip: Let ook op met taxiprijzen

Gereisd Met partner in november 2018

Geweldige stad, voor herhaling vatbaar

Pawel Przyjanski
    16-7-2018

Warschau is een indrukwekkende mengelmoes van modern en hip tegenover klassiek en historisch. Het centrum herbergt beide aspecten, met een groot modern winkelcentrum onder de naam Zlote Tarasy maar ook verscheidene klassieke gebouwen, met als uitschieter het Palac Kulture i Nauki. De jonge bevolking zorgt 's avonds voor een levendige sfeer. Ook qua groen heeft de hoofdstad van Polen genoeg te bieden dankzij de aanwezigheid van veel leuke parkjes en met name Lazienki (letterlijke vertaling van badkamer) vonden wij een aanrader. OV was uitstekend geregeld met bussen die netjes op tijd reden. Het enige jammere was dat de fietsen ons meermaals in de steek hebben gelaten, maar dat mocht de pret niet drukken. Erg leuke ervaring en een aanrader! Zoals (naar alle waarschijnlijkheid) liggen de prijzen in Warschau erg laag, zelfs in het centrum. Een extra pluspunt!

Gereisd Met partner in juli 2018

Heerlijke stad voor een weekendje weg

Renate Witkowski
    7-6-2017

Mooie, verzorgde gezellige stad waar je voor een goede mix van cultuur, historie, gezelligheid, lekker eten en shoppen terecht kunt. Perfect voor een weekendje weg. De oude stad is mooi, gezellig en toeristisch, de nieuwe stad heeft een groot winkelcentrum en veel restaurants en leuke eettentjes. Je kunt diverse mooie kerken bekijken, een oude joodse gevangenis en joodse begraafplaats en andere monumenten. Een mooi paleis, diverse kastelen, mooie kerken en pleinen. Genoeg te zien! Alles kan makkelijk te voet als je in het centrum verblijft, de begraafplaats is wel wat verder. Maar metro of taxi ook makkelijk en niet duur.

Gereisd Met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

verrassend toffe stad

demoyedirk
    17-1-2017

Warschau is een ideale stad voor een citytrip. Heeft alles : cultuur, monumenten, geschiedenis, uitstekende restaurants en bars, terrasjes,shoppingcentra, parken , enz... Ideale mix van oud en modern.

Gereisd Met vrienden in Sun May 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Warschau scoort een 8,6 uit 10, op basis van 199 reviews