Wroclaw

vakanties Wroclaw

We hebben een aantal aanbieders voor Wroclaw voor je op een rij gezet:

Reviews over Wroclaw

• 8Briet01-12-2018

Wroclaw, een prachtige oude levendige oude stad.

Wroclaw is een prachtige stad, ondanks alle bezettingen, het communisme en oorlogen zjin er nog heel veel mooie gebouwen bewaard gebleven in het centrum. De laatste jaren zijn ze ook heel veel aan het restaureren en is het historisch centrum een pareltje aan het worden. Ook op het centrale marktplein worden heel veel leuke dingen georganiseerd en voelt het als een zeer levendige stad.

Gereisd met vrienden in november 2018

• 9Alexandra10-08-2018

Wroclaw is verrassend sprookjesachtig!

Wroclaw 'Old town' is prachtig! Vooral in de avondverlichting Wij verbleven in een groot appartement aan het bekende Reynek plein. Mooie architectuur, fraai geschilderde gebouwen en als je goed om je heen kijkt zie je door heel de stad leuke bronzen kabouters. Er zijn genoeg fijne en betaalbare restaurants. Voldoende culturele bezienswaardigheden: bekijk de mogelijkheden ter plekke bij het VVV kantoor. Prima stedentrip en weer eens iets anders dan London of Parijs. Houd er rekening mee dat de appartementen wat gedateerd kunnen zijn. Maar de locale mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Openbaar vervoer is perfect geregeld, taxi is goedkoop.

• 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 7Nicole17-12-2017

Verrassend

Wroclaw is een grote studentenstad met een klein oud centrum. Ons hotel lag ver daar buiten. Dat was jammer. Het oude centrum is leuk om door heen te wandelen. Wij hebben een tour gedaan met gids, wat interessant was. Zo zie je de hoogtepunten van de hele stad. Er is voor ieder wat wils: veel kathedralen, veel musea, dierentuin, Japanse tuinen, middeleeuwse straatjes,...

• 7Sfeer in stad

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2017

• 9givago03-10-2017

mooie stad

Stad met prachtige gebouwen,fraai marktplein met pastelkleurige gebouwen veel restaurantjes en terrassen (spijtig van dat ene moderne bankgebouw op de hoek van het marktplein).Verschillende kerken en een kathedraal, ga naar het eilandje in de Oder,steek de most tumski brug over (hangt vol liefdesslotjes) en bezoek de kathedraal en iets verder de botanische tuin. Over de stad verspreid staan vele bronzen kaboutertjes, leuk.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Tanya21-09-2017

Wroclaw, de moeite waard!

Pas op met taxis, zet je gps aan om de route te checken. Chauffeur bij ons wilde ver omrijden. OV daarentegen erg goed geregeld en goedkoop!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2017

• 10FedeCo07-07-2017

Bellissima!

Breslavia secondo me è una delle perle della Polonia. Colorata, pulita con abitanti gentili e amichevoli. Da visitare assolutamente la Piazza del Mercato con le casette colorate, il Mercato dei Tessuti e il Municipio (un edificio davvero interessante, oggi al suo interno si trova il Museo Borghese), poi Ostrow Tumski ovvero la parte più antica di Breslavia, possiamo dire la sua culla. Se ci passerete di sera, quando inizia a farsi buio, magari riuscirete a incontrare il lampanaio che ogni giorno accende e spegne le lanterne a gas. Un personaggio d aun altro mondo! Un altro punto d'interesse è il Panorama di Raclawice ovvero un enorme dipinto panoramico. Davvero impressionante!

Poi, per quanto riguarda la cultura e la movida c'e davvero molto da fare (infatti, nel 2016 Breslavia è stata la Capitale Europea della Cultura).

Ah e mi scordavo, quando sarete a Breslavia (soprattutto con il figli) cercate in giro le sculture degli gnomi che si possono incontrare in tutta la città! :)

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2015

• 7Ben04-06-2017

Mooi centrum .

Gewoon een grote stad , alleen het centrum is mooi .

• 7Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in mei 2017

• 8Liliane Op't Roodt01-06-2017

heel mooi

Hele mooie stad, gemakkelijk te belopen, en erg gezellig. In december is er op het grote plein een hele mooie kerstmarkt.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2016

• 9Antonín02-05-2017

Wroclaw

Město Wroclaw vřele doporučuji na výlet na 1-2 dny. Pokud pojedete autem do centra, upozorňuji na docela hustý provoz. Centrum je dobře zařízeno pro občerstvení návštěvníků, včetně možnosti poobědvat. Náměstí je moc pěkné. Pokud se vydáte na Tumský poloostrov, chtěl bych vás upozornit, že tam nejsou žádné restaurace, jelikož tento poloostrov je přísně katolický. Kávu jsme si dopřáli až ve stánku v botanické zahradě. Špatné počasí nám bohužel nedovolilo návštěvu Sky Toweru - toho velmi litujeme, určitě to musí být perfektní zážitek.

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in april 2017

• 8demoyedirk17-01-2017

stad met charme

Wroclaw is een stad met 2 gezichten : druk in het ''moderne centrum'' en heerlijk rustig op zijn eilandjes. Ostrow Tumski is een historisch eilandje met de mooiste gebouwen en de mooiste plekjes om te genieten van de rust en de massaal aanwezige nonnen en andere religieuzen. Vooral s'avonds is het hier gezellig vertoeven als de lantaarnaansteker de gaslantaarns heeft aangestoken. De binnenstad (Stare Miasto) is ook zeer mooi qua gebouwen (de universiteit met zijn Leopoldina-aula) en pleinen , in het bijzonder het hoofdplein. Leuke tip : zoek de kabouters !

Gereisd met vrienden in mei 2016

10 van de 103 reviews gezien