Brand/Bürserberg

Reviews over Brand/Bürserberg

Super animatie

Onbekend,
    17-1-2019

Wij komen hier al jaren en wat een sneeuw deze week! Deze week waren er veel medewerkers vergeleken met de andere jaren in de animatie. Super leuke zwembad disco werd er aangeboden! Ik kom zeker volgend seizoen weer terug.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2019

Altijd weer

Matthias,
    4-11-2018

Het Chalet Matin ligt in de oude dorpskern van Bürserberg in de directe omgeving van de kerk uit de 18de eeuw en de kleuterschool. Veel huizen in Bürserberg zijn in de traditionele bouwstijl van deze streek gebouwd. Het Chalet Matin is een kleinschalig complex uit 28 appartementen (4- en 6-persoonsappartementen). Je hebt vanuit de meeste appartementen een prachtige en schitterende uitzicht op de omliggende bergen en het dal. Bürserberg is bovendien uitgangspunt van talrijke wandelpaden. Voor iedereen is er iets erbij: Gemakkelijke wandelwegen, smalle wandelpaden hoog in de bergen en klimtoeren in de directe omgeving. Als je zelf niet wilt koken, ligt tegenover het restaurant Schäfle en in loopafstand het hotel-restaurant Taleu. Ongeveer 4 km van Chalet Matin bevind zich Landal Brandnertal. Gasten van Chalet Matin mogen daar alle faciliteiten (b.v. zwembad en sauna) meegebruiken. Landal Brandnertal heeft volgens mij in vergelijking met Chalet Matin het nadeel, dat het ’s winters in het skigebied en ’s zomers naast het Bikepark ligt, zodat het daar vaak lawaaierig is. Chalet Matin is ertegenover veel rustiger en heeft een gemoedelijke en dorpse sfeer. Als je toch wilt skiën, kun je in het winter gebruik maken van een stoeltjeslift op 500 m afstand van Chalet Matin, die je naar het skigebied van Landal Brandnertal brengt. De appartementen in Chalet Matin zijn heel schoon, netjes, modern en goed ingericht. Het personeel aan de receptie is ook heel erg vriendelijk en behulpzaam. Echt een aanrader!

Gereisd met partner in september 2018

fantastisch

Fam de Veer,
    4-9-2018

We komen hier al twintig jaar en altijd vriendelijk en behulpzaam. Alles wordt uitstekend onderhouden en tijdig vernieuwt en up to date gehouden. Je kunt alles vragen en je wordt geholpen. Goede appartementen en direct naast de lift.

Gereisd met oudere kinderen in maart 2018

Erg genoten, aanrader!

Joyce,
    10-8-2018

We kijken terug op een erg goede vakantie. Het Brandnertal is adembenemend mooi. Er is veel de doen met kinderen (onze jongens 7 en 10 jaar). Doordat er appartementen zijn en geen huisjes, maken ze snel contact met andere kinderen, lekker verstoppertje spelen tot 's avonds! Vanaf 8 jaar mogen ze zelfstandig zwemmen in het binnenbad (geen toezicht overigens). Uitzicht op de berg is prachtig (in de zomer zie je sneeuw vanaf je balkon) en bij het hete weer zaten we net wat koeler op de berg (1000m). Paar erg goede restaurantjes aangeraden gekregen. Je krijgt een voordeelpas waarmee je o.a. gratis naar een leuk buiten (natuur) bad (8km rijden) mag en korting krijgt in het Brandnertal. Eventueel tripjes naar schauffhausen (2 uur rijden) of legoland Duitsland (2 uur rijden) was goed te doen, eenmaal van de berg af (10 min) zit je n.l. zo op de snelweg! Team voor de kinderen deed leuke activiteiten, ook voor grotere kinderen.

Verse broodjes dagelijks bij je appartement gebracht, maar we hebben ook een keer ontbeten bij een kaasboerderij op loopafstand (heerlijk!). Apppartement keurig, zelfs een oven én een magnetron. Wasje draaien kan voor een muntje van 4 euro (beneden). Personeel receptie spreekt deels ook Nederlands.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

M.c.,
    29-7-2018

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad bij Chalet Matin. We zaten vooraan op de begane grond met prachtig uitzicht op de bergen! Als je een 4 persoons huisje boekt, dan zou ik wel een voorkeursboeking doen, want je kan anders ook aan de achterkant zitten bij de parkeerplaats waarbij je dan geen mooi uitzicht hebt. Wij hadden zelf ook een 4 persoons kamer geboekt. Het is schoon, netjes en ruim. Alleen in de badkamer zit een automatische afzuiger in die aanslaat als je de verlichting aan doet. Deze maakt best veel herrie, maar als je de deur dicht houd is dat niet storend voor een ander. Wat betreft over de kerkklok. Je hoort het wel, maar je wordt er niet 'knetter' van. Om 7 uur, 12 uur en om 20.00 uur is hij het actiefst. Hij bengelt dan ongeveer 2 min. lang. Alleen op zondag of als er een bruiloft is, dan luidt hij extra. Verder slaat hij elke kwartier en hele uur, maar zeker niet storend!! Wij zouden zeker weer terug komen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018
Brand/Bürserberg scoort een 8,5 uit 10, op basis van 153 reviews