Oostenrijk

Oostenrijk heeft prachtige meren, de hoogste bergtoppen en prachtige landschappen die tot de verbeelding spreken. Het land is niet alleen aantrekkelijk tijdens de wintersport, ook in de zomer ziet Oostenrijk er wonderlijk mooi uit. Een paradijs voor wie van fietsen en wandelen houdt! Vakantie in Oostenrijk kun je het hele jaar door vieren.

Lees meer over Oostenrijk

14.965

vakanties Oostenrijk

We hebben een aantal aanbieders voor Oostenrijk voor je op een rij gezet:

Over Oostenrijk

Oostenrijk is van alle markten thuis. In de zomer kun je er lange wandelingen maken door de bergen of andere sportieve activiteiten ondernemen. In de winter verandert het landschap in een paradijs voor wintersportliefhebbers. Kortom, een vakantiebestemming waar je lekker actief kunt zijn of juist helemaal tot rust komt!

Sportzomer of relaxvakantie

Een vakantie naar Oostenrijk in de zomer kan in het teken staan van sportiviteit met uitdagingen in overvloed. Wat dacht je bijvoorbeeld van raften, paardrijden, bergbeklimmen of mountainbiken? Maar ook een rustige fiets- of wandelvakantie behoort tot de mogelijkheden. Daarnaast is Oostenrijk erg geschikt voor een gezinsvakantie. De campings en vakantiehuizen zijn vaak ruim opgezet en staan te boek als kindvriendelijk.

Winters en wellness

Oostenrijk is al jaren de nummer één wintersportbestemming, voor liefhebbers reden genoeg om naar Oostenrijk op vakantie te gaan. Maak een kerstengel in de sneeuw of bind de lange latten onder en ontdek de schitterende natuur rondom de Alpen. Een dag op de piste sluit je af met een verse maaltijd uit de Oostenrijkse keuken of met een biertje tijdens de gezellige après-ski. Denk bijvoorbeeld aan Gerlos, Flachau of Saalbach Hinterglemm. Voor een echt ontspanmoment duik je een van de vele wellness-centra, thermen of spa’s in.

Boek een bijzonder verblijf

Oostenrijk ligt op ongeveer acht uur rijden van Nederland. Een verblijf hoef je dus niet altijd vooruit te boeken, je kunt voor een last minute bezoek aan Oostenrijk kiezen. De accommodatiekeuze is ruim met een groot aanbod van campings, hotels, vakantiehuizen en chalets. Ook voor een relatief goedkope vakantie is er meer dan genoeg keuze voor een verblijf in een sprookjesachtig bergdorp of juist een historische stad.

Kamperen in Oostenrijk

De Oostenrijkse campings zijn een fenomeen. In de zomer kan je genieten van de meest prachtige uitzichten en grote meren. Opkomende camping regio is Karinthië, door zijn schitterende natuur en bijna mediterraans klimaat

Meer informatie over Oostenrijk?

Op het Zoover blog hebben wij ook een aantal interessante artikelen geschreven over een vakantie naar Oostenrijk. Wil jij bijvoorbeeld weten wat de beste accommodaties zijn? Of de beste campings? Lees dan één van de volgende artikelen:

Weet jij al hoe je jouw vakantie in Oostenrijk gaat invullen?