header
Vorarlberg

verrassend, veelzijdig Vorarlberg

De op één na kleinste deelstaat van het land is een heerlijke bestemming voor een gevarieerde vakantie in de bergen van Oostenrijk. Het schitterende landschap met bergen, uitgestrekte bossen en meren biedt alles voor een actieve vakantie voor jong en oud. Wandel of fiets in de zomer en ga wintersporten in het sneeuwseizoen. Voor ieder wat wils!

Inspiratie voor Vorarlberg

5 x top bestemming

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

5 top accommodaties

Jouw uitvalsbasis in Vorarlberg

Highlights van Vorarlberg

Belevenissen in de bergen

5 x topbestemming

Gezellig Gaschurn

Vorarlberg beschikt over vele sfeervolle dorpjes, maar Gaschurn is misschien wel de mooiste. Als één van de hoger gelegen plaatsjes in de vallei is het zeer geschikt voor een wandel- of wintersportvakantie. In het plaatsje bezoek je de mooie kerk en het museum, maar je bind natuurlijk ook de latten onder of strikt je wandelschoenen!

Genieten in Lech

Al decennialang brengt de Koninklijke familie hier zijn wintersportvakantie door. Geschikt voor royalty, maar zeker ook voor jou! Qua wintersport is het plaatsje van alle gemakken voorzien: van ski-lift tot apres-ski. In de zomer is het de uitvalsbasis voor prachtige wandelingen door de bergachtige, groene omgeving. Wat wil jij doen?

Bruisend Bregenz

Het sfeervolle Bregenz heeft veel te bieden voor de vakantieganger die even helemaal weg wil zijn. Vergaap je in het centrum aan de historische architectuur, de vakwerkhuisjes en het klooster. De bosrijke, bergachtige omgeving leent zich uitstekend voor lange wandelingen in de vrije natuur. Een mooie uitvalsbasis tijdens je vakantie in Vorarlberg.

Wandelen in de Gargellen

Ga je tijdens je vakantie graag de hoogte in? Overweeg dan de Gargellen als vakantiebestemming. Dit kleine maar sfeervolle plaatsje is met meerdere skiliften en prima voorzieningen ideaal voor een wintersportvakantie. Ook in de zomer is de Gargellen een absolute aanrader. Wandel eindeloos tussen de bergen en naaldbomen in de uitgestrekte natuur.

Bergachtig Mittelberg

De naam van dit idyllische dorpje geeft al weg dat het is omringd door prachtige bergen tot ruim twee kilometer hoog. Het dorp is kleinschalig, maar biedt accommodaties in alle categorieën. Wandel door het plaatsje en bezoek de oude kerk. Geniet van een actieve wintersportvakantie of in de zomer van de rust in het dal. Aanrader!

Jouw uitvalsbasis in Vorarlberg

Camping Alpencamping Nenzing

Deze hooggelegen camping biedt een fraai uitzicht over de omliggende plaatsen. Maak gebruik van het kleine maar luxe zwembad, ontspan op een ligstoel op het dakterras en overzie de schitterende omgeving. Zin om deze te verkennen? Vanuit de camping maak je de mooiste wandelingen of doe je boodschappen in Nenzing.

Camping Terrassencamping Sonnenberg

Deze sfeervolle terrascamping is volgens beoordelaars zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. De plekken zijn ruim en voor de jeugd worden er talloze activiteiten georganiseerd. Ook bij slecht weer zijn er volop alternatieven. Maar verken ook zeker de omgeving. Vanuit de camping maak je de mooiste wandelingen of bezoek je de omliggende plaatsen.

Aparthotel Kleinwalsertal

Wandelaars of wintersportliefhebbers weten de weg naar Aparthotel Kleinwalsertal al jaren te vinden. Volkomen terecht, want de ruime appartementen en het ontbijt in buffetvorm zijn een uitstekende basis voor je actieve vakantie in het bergrijke Oostenrijk. Ga de piste op, strik je wandelschoenen of trek baantjes in het fraaie zwembad.

Camping Vorderboden

In het knusse Mittelberg ligt deze mooie en rustig gelegen camping. De standplaatsen zijn ruim en het sanitair wordt goed onderhouden. Ook is er een supermarkt in de buurt. Vanuit de camping is een goede busverbinding door het hele dal. Ideaal voor de vakantieganger die helemaal wil opgaan in de betoverende bergachtige omgeving.

Camping Waldcamping Feldkirch

Deze camping, gelegen in het bergachtige en sfeervolle Feldkirch, is ideaal voor gezinnen met (jonge) kinderen. Terwijl zij zich vermaken bij het zwembad met glijbanen of op het voetbalveld geniet je zelf van het uitzicht. De omgeving leent zich uitstekend voor een actieve vakantie zoals rodelen en wandelen. Ook aan supermarkten geen gebrek.

Highlights van Vorarlberg

decoration
Reis naar de middeleeuwen in Feldkirch

Feldkirch wordt vaak beschouwd als de mooiste stad van Vorarlberg. Het goed bewaarde middeleeuwse centrum met het sfeervolle marktplein, stadspoorten en oude torens maakt een bezoek in ieder geval bijzonder. Vergaap je aan al deze historische pracht of bezoek het nabijgelegen Lichtenstein. In Feldkirch kun je moeiteloos een dag doorbrengen.

De hoogte in: Pfander

Tijdens een bezoek aan Pfander komt de schitterende bergachtige omgeving goed tot zijn recht. Maak het jezelf gemakkelijk en ga met de kabelbaan naar boven, waar je een prachtig uitzicht over de Bodensee wacht. Bezoek het compacte maar erg leuke dierenpark en wandel vervolgens weer naar de voet van de berg.

Wildpark Feldkirch

Op zoek naar een welkome afwisseling tijdens je wandelvakantie in de bergen van Feldkirch? Dit kleinschalige, goed onderhouden en niet te vergeten gratis wildpark is ideaal voor gezinnen met kinderen. Bekijk de dieren, strijk neer voor een kop koffie en laat de kinderen zich uitleven in de leuke speeltuin.

Een meer in de bergen: de Lunersee

Op bijna twee kilometer hoogte ligt één van de mooiste Alpenmeren: de Lunersee. Laat je omhoog hijsen met de Lunersee kabelbaan en geniet van het imposante uitzicht tijdens de tocht. Rondom het meer kun je eindeloos wandelen of picknicken aan het water. Visliefhebbers kunnen hier ook moeiteloos een paar dagen doorbrengen. Geniet van de rust!

Silvretta Staussee

Dit idyllische natuurlandschap in Gaschurn is een waar pareltje om in de zomer te bezoeken. In een schilderachtige omgeving maak je een ontspannen wandeling rondom het stuwmeer en is voor ieder wandelniveau toegankelijk. Geniet van de gezonde berglucht, watervalletjes en bovenal : van de rust. Vorarlberg op zijn mooist.

Sorteren

1.041

vakantie Vorarlberg

Reviews over accommodaties in Vorarlberg

fijne dagen gehad

Fam. Luites
    30-6-2018

We zijn 5 dagen daar geweest en het was een gastvrij ontvangst

kamers waren niet groot maar heel schoon

vriendelijk personeel

Het eten was goed

Er lagen diverse uitstapjes klaar

Wij vonden het fijn

Een bezoek meer dan waard.

Ger
    11-6-2018

Vriendelijke personeel. Ontbijt perfect. Bubbelen heerlijk. Hotel is goed verzorgd. Mooie uitzichten over het Brandnerthal. Met veel kabelbanen.

wij gaan op herhaling

Peter
    7-3-2018

Gastvrouw en heer staan altijd voor je klaar.

In een woord Fantastisch.

Leuk gebied voor de wintersport, maar denk ook aan de zomer het is hier fantastisch wandelen, en wij spreken uit ervaring.

Alles is op loopafstand te bezoeken, en is wandelen te veel dan staat de bus in het centrum voor de deur.

Mooi zwembad bij de camping

Fam Uiterwijk
    1-11-2017

Relatief kleine camping . Waarom het een waldcamping wordt genoemd is ons niet duidelijk. Beetje verouderd, maar ook weinig sanitair. Moesten nogal eens wachten op vrije douche of toilet.

Het aangrenzende gratis te bezoeken zwembad, maakte voor de kinderen alles goed.

Jammer dat er geen restaurant op de camping is.

Het verblijf was geweldig en ruim met een balkon.

simon
    15-7-2017

Het gebouw ligt midden in het dorp en geeft toch wel een bepaalde sfeer. Op de kamer is niets aan te merken het zag er allemaal netjes uit. De omgeving is prachtig en men kan er goed wandelen en uitstapjes maken. De receptie was niet elke dag open. Wat ook fijn was dat de auto in de parkeergarage kon en deze was van binnenuit bereikbaar. wij hebben een geweldige vakantie gehad en prachtig weer. Wij hebben geen aanmerkingen op dit verblijf en komen hier zeker weer.

Nog even dit als je hier toch bent mag je de Milkafabriek in Bludenz niet missen.

Vorarlberg scoort een 8,1 uit 10, op basis van 1308 reviews