Westendorf / Brixen im Thale / Hopfgarten

Tirools bergdorp Westendorf

Ver weg van de drukte ligt het Tiroolse bergdorp Westendorf. Je geniet hier van de geweldige natuur, waaronder natuurjuweel Windautal en je kunt geweldig skiën in het veelzijdige skigebied. Of wandel door het sympathieke dorpscentrum, ga een avondje après-skien of ontspan in het wellnesscentrum na een flinke wandeling.

Inspiratie voor Westendorf

5x leuke tentjes

Voor lekker eten

Top-3 accommodaties

Camping Reiterhof

Viersterrencamping Reiterhof biedt een prachtig uitzicht over het landschap van Westendorf. De eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Op loopafstand vind je de oefenweide vanwaar je naar de grote lift kunt skiën. Je hebt keuze uit een divers aanbod aan staanplaatsen en in de omgeving is genoeg te doen voor kids.

Vital Landhotel Schermer

Viersterrenhotel Schermer is volgens een reviewer: ‘Een hotel waar het woord ‘nee’ onmogelijk is.’ Het klantvriendelijke personeel zorgt dat je optimaal kunt genieten. De kamers zijn lekker ruim, comfortabel en zelfs voorzien van badjas, rugzak en slippers. Ontspannen? Ga dan naar de wellness.

Appartement Haus Veronika

De appartementen van Haus Veronika liggen midden in het hart van het gezellige Westendorf. De huisjes zijn lekker ruim, schoon en worden dagelijks schoongemaakt en van nieuwe handdoeken voorzien. In de omgeving vind je supermarkten, restaurants en leuke barretjes.

3x gastvrije accommodaties

Pension Haus Tirol

Bij Pension Haus Tirol is niets te veel. Een reviewer op Zoover zegt: ‘De Nederlandse uitbaters en hun kinderen zijn gemaakt voor deze job. Gastvrijheid staat hier absoluut op één.’ De kamers zijn proper en recent vernieuwd. Het indoor verwarmde zwembad, de sauna en de partykelder maken dit alles tot een sfeervolle accommodatie.

Gasthof Ferienhaus am Brixenbachl

Bij Gasthof Ferienhaus am Brixenbachl kom je niets tekort. De eigenaren staan altijd voor je klaar en bij het ontbijtbuffet is het echt genieten: je hebt genoeg te kiezen en er wordt met verse producten gewerkt. Een reviewer op Zoover: ‘Netjes en eerlijk service, informeel en zonder gedoe. Je voelt je hier thuis.’

Aparthotel Windau Lodge

Bij Aparthotel Windau Lodge kom je helemaal bij. De mooie lodges liggen aan de golfbaan vlak bij de skipistes. De huisjes zijn erg ruim en er is overal aan gedacht. Even ontspannen? Dat kan in het zwembad of de wellness. Een reviewer zegt: ‘Het voelt als thuiskomen in een betoverende omgeving.’

De leukste activiteiten

Alpinolino

Alpinolino is een sfeervol avonturen- en ontdekkingspark op 1770 meter hoogte. Het ligt op de Talkasser en je kunt er gemakkelijk komen met de Alpenrosenbahn. In dit park maken kinderen van alle leeftijden kennis met de Alpen of maak samen een betoverende themawandeling.

Fietsen

In Westendorf kun je heerlijk fietsen. Stap op je stalen rots en bewonder de route van het Westendorfse Windautal naar Gasthaus Steinberg. Je legt de afwisselende route in ongeveer twee uur af en je komt prachtige vergezichten tegen.

Skiën

Het mag haast niet ontbreken tijdens je trip in Westendorf: ga lekker skiën. Extra bijzonder: in Westendorf kun je iedere dinsdag avondskiën op de verlichte piste van de Schneeberg. Dit alles in een van de meest veelzijdige wintersportgebieden van de Alpen.

Centrum

Het centrum van Westendorf is zeker een bezoekje waard. In het sympathieke plaatsje vind je een mooie dorpskern met een vriendelijke uitstraling. Naast de vele winkeltjes zijn er ook genoeg fijne cafés en restaurants om even te ontspannen.

5x leuke tentjes

Reiterstüberl Westendorf

Bij Reiterstüberl Westendorf geniet je in echte Oostenrijkse sferen van fijne gerechten voor een kleine prijs. Geniet bijvoorbeeld van een lekkere snitzel. Je moet hier wel reserveren, want het zit hier elke avond vol. Je vindt het restaurant aan de Bicklinger Strasse aan de rand van Westendorf.

FeinSinn

Aan de Dorfstrasse ligt restaurant FeinSinn. Het eten is hier lekker vers en het personeel is erg vriendelijk. De tagliatelle is om je vingers bij af te likken, maar ook de pizza’s zijn het proberen waard.

Windau Lounge

Lekker wat eten na een dagje skiën? Ga dan naar Windau Lounge en ontdek de toegankelijke kaart. Vanuit het terras geniet je van een mooi uitzicht waardoor het ook een lekkere locatie is om te borrelen. Je vindt het restaurant aan de Holzham.

Die XXL Muhle

Bij Die XXL Muhle heb je een uitgebreide keuze aan gerechten en je krijgt echt waar voor je geld. XXL is hier ook echt XXL: geniet van een flinke hamburger of een lekkere portie spareribs. Je vindt het restaurant aan de Dorfstrasse.

Gasthaus Steinberg

Bij Gasthaus Steinberg worden de producten met zorg geselecteerd en er wordt met liefde gekookt. Op een zonnige dag kun je hier heerlijk ontspannen op het terras. Geniet van Oostenrijkse gerechten en vergeet vooral niet de overheerlijk schnitzel te proberen. Je vindt het aan de Hinterwindau.

Sorteren

vakanties Westendorf / Brixen im Thale / Hopfgarten

Reviews over Westendorf / Brixen im Thale / Hopfgarten

Brixental: zo mooi in de zomer voor wandelaars.

Gerard & Rina Kusters-Coninx
    14-9-2018

Rina & ik zijn terug van een heerlijke week wandelen in het Brixental, Hotel Reitlwirt in Brixen im Thale. In de voorbereiding van onze vakantieweek hadden wij ons al een idee gevormd van dit dal maar de werkelijkheid heeft ons gedacht vele malen overtroffen. Wij die dachten dat het Kleinwalsertal, toch ons lievelingsdal, uitzonderlijk mooi is moeten toegeven dat de uitzichten in het Brixental het Kleinwalsertal nog overtreffen. Het systeem van één liftenkaart in zowel het Brixental als in de Wilden Kaiser maakt het super gemakkelijk om alle mooie plekken te bereiken en er heerlijke wandelingen te maken. Geweldig is ook dat dit gebied enorm geschikt is voor families met kinderen.

Wij komen zeker terug, er liggen nog vele wandelingen op ons te wachten.

fantastisch die westendorfers vooral hirzinger

ad thijssen
    16-4-2018

westendorf is gewoon zeer goed onze 2e heimmath

Geweldig!!

De witte
    28-3-2018

We zijn in maart geweest. Lang nog meer dan genoeg sneeuw. Het is een super mooi en groot skigebied. Alleen voor beginnende skieer vond ik t iets minder. Wel veel blauw, maar vond de meeste toch wel tegen rood aan zitten. Waardoor het toch iets lastiger was, zeker met grote hopen sneew.

Leo Meijvogel
    22-3-2018

Leuke, gezellige plaats met veel eet- en koffie gelegenheden. Vriendelijke mensen. In de zomer optredens van de plaatselijke harmonie.

Fantastisch ❤

Carola Gerritsen
    11-3-2018

Ik kom al een paar jaar in Westendorf. Vaak in maart, met de feestweek Brixental, 1x in december en nu afgelopen september. Al die keren was het fantastisch. Westendorf is een gemoedelijk dorp omfingd door te leuke plaatsen met mooie bezienswaardigheden....Kitzbuhel, Kitzburg, Brixen etc. Zo mooi ❤

Ik zeg.....probeer het een keer....ik weet zeker dat je, net als ik, verslaafd raakt aan de bergen, de mense, de bezienswaardigheden, de dorpen en steden en uiteraard de gondelbahnen.

Westendorf / Brixen im Thale / Hopfgarten scoort een 8,6 uit 10, op basis van 474 reviews