header
Tirol

De ideale wintersportbestemming: Tirol

Tirol is erg populair onder de wintersporters. De vele bergen en sneeuwzekerheid maken het de ideale bestemming. Als je even geen zin hebt om de piste op te gaan, kun je ook naar Innsbruck. Een prachtige stad met veel historische gebouwen. Ook in de zomer is het heerlijk om naar Tirol te gaan. Een perfecte locatie voor mooie wandelingen in de bergen!

5x prachtige campings in Tirol

De best gewaardeerde campings op Zoover

Populaire bestemmingen

Deze plekken in Tirol moet je gezien hebben

Typisch Tirol

Ervaar Tirol als nooit tevoren

5x prachtige campings in Tirol

1. Waterplezier op Alpencaravanpark Achensee:

Deze camping is ideaal voor zowel de zomervakantie als de wintervakantie. Hij ligt op een prachtige locatie, namelijk tussen de bergen en aan het grootste meer van Tirol, het Achenmeer. Rondom het park liggen dan ook prachtige wandelroutes. Voor kinderen is er een waterpark aanwezig waar zij zich uren kunnen vermaken.

Ontspannen op camping Hell

Heerlijk ontspannen, dat kan prima op camping Hell. Geniet van het panorama-uitzicht op de bergen of ga lekker naar de wellness. Kom zelf met de caravan, of boek een mooi appartement of chalet. Ook aan de kinderen is gedacht: zowel binnen als buiten zijn er voldoende speelplekken.

Vlakbij Innsbruck: Natterer See

Deze camping heeft alles voor een ontspannen of actieve vakantie. Het is gelegen aan een meer waar wateractiviteiten gehouden worden en wordt omringd door bossen die perfect zijn voor een mooie wandeling. Er rijdt een gratis bus naar Innsbruck, vijftien minuten verderop gelegen. Bij de camping zit ook een restaurant waar je heerlijk kunt eten.

Midden in de Zillertaalse alpen: Camping Aufenfeld

Fietsen, wandelen, zwemmen, skiën of gewoon lekker ontspannen. Alles is mogelijk op deze camping. Het overdekte zwembad zorgt ervoor dat er bij slecht weer genoeg te doen is. In de winter kun je gratis met de bus naar een aantal skigebieden die slechts een paar kilometer verderop liggen.

Rustige familiecamping: Schloss Camping.

Een rustige camping met uitzicht op de bergen. Geschikt voor wandelaars, mountainbikers en bergbeklimmers. Op de camping zelf kun je je vermaken in het zwembad of op de speelplaats. Daarnaast zijn er verschillende excursies te doen in de omgeving.

De leukste plaatsen in Tirol

Ga op ontdekkingstocht in Innsbruck

Innsbruck is een prachtige oude stad waar veel te beleven is. Het is niet al te groot, dus kun je het te voet verkennen. Ga met de kabelbaan naar het topje van de berg voor een geweldig uitzicht over de stad, of neem een kijkje bij een van de vele historische gebouwen, zoals het museum Slot Ambras of de Middeleeuwse stadstoren.

Ibiza van de Alpen: Ischgl

Het traditioneel Oostenrijks dorpje Ischgl is de populairste winterbestemming van het land. Het is uitstekend voor gevorderden: je kunt veel tochten maken en off-piste gaan. Naast de wintersport komen ook veel mensen hierheen voor de après-ski, het is er altijd gezellig. Een avond in de week kun je genieten van een door fakkels verlichte skishow.

Authentiek en modern: Kirchberg

Kirchberg is heel geschikt voor beginnende skiërs en vooral in trek bij Nederlanders. Er is veel te beleven, zowel in het dorpje als op de pistes. Ben je na een middag skiën nog niet klaar? Dan kun je ’s avonds gewoon doorgaan. Ook zijn er wekelijks verschillende evenementen zoals een markt of een paardenrace in de sneeuw.

Het bruisende Gerlos

In het hele Alpengebied zijn de meeste Nederlanders in Gerlos te vinden. Er treden dan ook regelmatig Nederlandse artiesten op en er zijn veel Nederlandse skileraren. ’s Ochtends en ’s middags lopen vele mensen met hun ski’s of snowboard door het dorp, op naar de Isskogelbahn. Dit is het grote skigebied aan het uiteinde van het dorp.

Met het gezin naar Ehrwald

Ehrwald is het grootste dorp van de Zugspitz Arena, een gebied met de hoogste berg op de grens van Duitsland en Oostenrijk. Er wordt veel voor kinderen gedaan en is dus ideaal voor familievakanties. Ehrwald is een gezellig dorp met veel traditionele gebouwen en regionale specialiteiten om je vingers bij af te likken.

Typisch Tirol

Traditioneel Oostenrijks eten

Lekker eten mag natuurlijk niet ontbreken op vakantie. Ga voor de Tiroler speckknödels, Tiroler Gröstl, een stevige goulashsoep, een schnitzel of een zoete Kaiserschmarrn. Heerlijk als avondeten, maar ook als lunch. Bovenop de piste bijvoorbeeld, met een uitzicht over de besneeuwde bergen. Met een lekker warm stukje apfelstrudel als toetje!

Festival in de sneeuw

Bij wintersport hoort natuurlijk après-ski, maar in Tirol zijn er ook andere manieren om te feesten. Bijvoorbeeld met het muziekfestival Snowbombing in Mayrhofen. Dit festival, wat in het voorjaar plaatsvindt, is niet zomaar een festival. De optredens vinden bijvoorbeeld plaats in een iglo of een underground tennisclub.

Logeren bij de boer

Om écht helemaal tot rust te komen tijdens je vakantie, kun je logeren bij een Oostenrijkste boer. Lekker luieren, van de natuur genieten en ’s avonds rond het kampvuur ontspannen. Mocht je al je boeken uitgelezen hebben en elke wandelingroute al gehad hebben, kun je altijd nog de boer een handje helpen!

Rondleiding in een schnaps fabriek

Wat is wintersport zonder schnaps? Ga eens langs bij distilleerderij Eber. Alles in deze fabriek komt uit Tirol, behalve de gids. Die is gewoon Nederlands! Hij geeft rondleidingen en laat je een uniek kijkje achter de schermen zien.

Ga eens nachtrodelen!

Skiën en snowboarden zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar wat dacht je van nachtrodelen? Samen met je vrienden ‘s nachts op je eigen sleetje van de piste af. Mocht je het iets te eng vinden in het donker, kun je dit natuurlijk ook gewoon overdag doen!

• Type accommodatie

Sorteren

7.398

vakanties Tirol

Reviews over accommodaties in Tirol

Fantastisch, zorgeloos verblijf in zeer mooie omge

Ingrid Keizerwaard
    12-8-2018

Van begin tot eind hebben we een heerlijk verblijf gehad. Er is veel oog voor detail en ook de service is op ieder vlak uitstekend. De persoonlijke benadering en interesse in de gast is perfect.

Ook aan de hond was gedacht d.m.v een hondenbed, voerbak en een koekje bij aankomst.

Martin, Inhaber, 15-8-2018

Hallo INgrid!

Wat een leuk review krijgen wij hiermee te lezen! Bedankt voor jullie moeite zo een fantastische recensie te schrijfen.

Heel enthousiast zijn wij voor het lof vanwegen persoonlijkebenadering en interesse, zoals ook voor de service.

Wij verheugen ons met jullie over een heerlijk verblijf in Hotel Natürlich in Fiss, Tirol.

Tot de volgende keer - natuurlijke groeten uit Fiss - Fam. Rietzler en medewerkers

Heerlijk verblijf

Schaep
    12-8-2018

Dit is een hotel met een vleugje luxe. Je kan hier van een welverdiende vakantie genieten. Modern, goede bereikbaarheid, vriendelijke bediening, lekker een uitgebreid eten. Zeker een aanrader voor mensen zonder kinderen. Gezinnen met jonge kinderen blijven een beetje op hun honger zitten daar er geen speelkamer en tuin is. De wellness is ook meer voor volwassenen. Het hotel is centraal gelegen waardoor je niet ver moet gaan om de berglift te bereiken. De kamers zijn verzorgt en modern. Honden zijn ook welkom maar het hotel is hier niet voor aangepast. (geen tuin) We moesten 15 euro betalen om onze hond hier te laten verblijven. Dit vind ik best veel als dit enkel gebruikt wordt voor de poets. Toch hebben we hier genoten tijdens ons verblijf.

aanrader

AvdK
    11-8-2018

mooie camping met super sanitair en vriendelijke beheerders

ruime plaats

Meertje vlak naast de camping

Gastenkaart geeft op veel dingen korting

Wandelen in dal achter Kelsau FANTASTISCH

heel leuke plek

Monique
    10-8-2018

Top lokatie en heel mooi appartement

Mooie ruime kamers en heerlijk gegeten

Natasja
    11-11-2017

Mooi en gezellig hotel met fantastische keuken. De kamers zijn zeer ruim en ingedeeld als appartement. Het zwembad is klein maar leuk genoeg als extra voor de kinderen om nog even te zwemmen voor of na het eten. Vriendelijk personeel. Ruime keus in eten en als er niets voor je bij zit kun je de kok vragen iets anders te maken. Dat is geen probleem. Ook ruime keuze of aanpassingsmogelijkheden voor mensen met dieet en allergieën. Wel met de auto naar de skipiste, dit is echter niet ver. Skigebied is groot genoeg voor een week skiplezier, zeker met jongere kinderen. Pistes worden zeer goed onderhouden. We hebben het als een luxe vakantie ervaren.

Tirol scoort een 8 uit 10, op basis van 10227 reviews