header
Tirol

De ideale wintersportbestemming: Tirol

Tirol is erg populair onder de wintersporters. De vele bergen en sneeuwzekerheid maken het de ideale bestemming. Als je even geen zin hebt om de piste op te gaan, kun je ook naar Innsbruck. Een prachtige stad met veel historische gebouwen. Ook in de zomer is het heerlijk om naar Tirol te gaan. Een perfecte locatie voor mooie wandelingen in de bergen!

5x prachtige campings in Tirol

De best gewaardeerde campings op Zoover

Populaire bestemmingen

Deze plekken in Tirol moet je gezien hebben

Typisch Tirol

Ervaar Tirol als nooit tevoren

5x prachtige campings in Tirol

1. Waterplezier op Alpencaravanpark Achensee:

Deze camping is ideaal voor zowel de zomervakantie als de wintervakantie. Hij ligt op een prachtige locatie, namelijk tussen de bergen en aan het grootste meer van Tirol, het Achenmeer. Rondom het park liggen dan ook prachtige wandelroutes. Voor kinderen is er een waterpark aanwezig waar zij zich uren kunnen vermaken.

Ontspannen op camping Hell

Heerlijk ontspannen, dat kan prima op camping Hell. Geniet van het panorama-uitzicht op de bergen of ga lekker naar de wellness. Kom zelf met de caravan, of boek een mooi appartement of chalet. Ook aan de kinderen is gedacht: zowel binnen als buiten zijn er voldoende speelplekken.

Vlakbij Innsbruck: Natterer See

Deze camping heeft alles voor een ontspannen of actieve vakantie. Het is gelegen aan een meer waar wateractiviteiten gehouden worden en wordt omringd door bossen die perfect zijn voor een mooie wandeling. Er rijdt een gratis bus naar Innsbruck, vijftien minuten verderop gelegen. Bij de camping zit ook een restaurant waar je heerlijk kunt eten.

Midden in de Zillertaalse alpen: Camping Aufenfeld

Fietsen, wandelen, zwemmen, skiën of gewoon lekker ontspannen. Alles is mogelijk op deze camping. Het overdekte zwembad zorgt ervoor dat er bij slecht weer genoeg te doen is. In de winter kun je gratis met de bus naar een aantal skigebieden die slechts een paar kilometer verderop liggen.

Rustige familiecamping: Schloss Camping.

Een rustige camping met uitzicht op de bergen. Geschikt voor wandelaars, mountainbikers en bergbeklimmers. Op de camping zelf kun je je vermaken in het zwembad of op de speelplaats. Daarnaast zijn er verschillende excursies te doen in de omgeving.

De leukste plaatsen in Tirol

Ga op ontdekkingstocht in Innsbruck

Innsbruck is een prachtige oude stad waar veel te beleven is. Het is niet al te groot, dus kun je het te voet verkennen. Ga met de kabelbaan naar het topje van de berg voor een geweldig uitzicht over de stad, of neem een kijkje bij een van de vele historische gebouwen, zoals het museum Slot Ambras of de Middeleeuwse stadstoren.

Ibiza van de Alpen: Ischgl

Het traditioneel Oostenrijks dorpje Ischgl is de populairste winterbestemming van het land. Het is uitstekend voor gevorderden: je kunt veel tochten maken en off-piste gaan. Naast de wintersport komen ook veel mensen hierheen voor de après-ski, het is er altijd gezellig. Een avond in de week kun je genieten van een door fakkels verlichte skishow.

Authentiek en modern: Kirchberg

Kirchberg is heel geschikt voor beginnende skiërs en vooral in trek bij Nederlanders. Er is veel te beleven, zowel in het dorpje als op de pistes. Ben je na een middag skiën nog niet klaar? Dan kun je ’s avonds gewoon doorgaan. Ook zijn er wekelijks verschillende evenementen zoals een markt of een paardenrace in de sneeuw.

Het bruisende Gerlos

In het hele Alpengebied zijn de meeste Nederlanders in Gerlos te vinden. Er treden dan ook regelmatig Nederlandse artiesten op en er zijn veel Nederlandse skileraren. ’s Ochtends en ’s middags lopen vele mensen met hun ski’s of snowboard door het dorp, op naar de Isskogelbahn. Dit is het grote skigebied aan het uiteinde van het dorp.

Met het gezin naar Ehrwald

Ehrwald is het grootste dorp van de Zugspitz Arena, een gebied met de hoogste berg op de grens van Duitsland en Oostenrijk. Er wordt veel voor kinderen gedaan en is dus ideaal voor familievakanties. Ehrwald is een gezellig dorp met veel traditionele gebouwen en regionale specialiteiten om je vingers bij af te likken.

Typisch Tirol

Traditioneel Oostenrijks eten

Lekker eten mag natuurlijk niet ontbreken op vakantie. Ga voor de Tiroler speckknödels, Tiroler Gröstl, een stevige goulashsoep, een schnitzel of een zoete Kaiserschmarrn. Heerlijk als avondeten, maar ook als lunch. Bovenop de piste bijvoorbeeld, met een uitzicht over de besneeuwde bergen. Met een lekker warm stukje apfelstrudel als toetje!

Festival in de sneeuw

Bij wintersport hoort natuurlijk après-ski, maar in Tirol zijn er ook andere manieren om te feesten. Bijvoorbeeld met het muziekfestival Snowbombing in Mayrhofen. Dit festival, wat in het voorjaar plaatsvindt, is niet zomaar een festival. De optredens vinden bijvoorbeeld plaats in een iglo of een underground tennisclub.

Logeren bij de boer

Om écht helemaal tot rust te komen tijdens je vakantie, kun je logeren bij een Oostenrijkste boer. Lekker luieren, van de natuur genieten en ’s avonds rond het kampvuur ontspannen. Mocht je al je boeken uitgelezen hebben en elke wandelingroute al gehad hebben, kun je altijd nog de boer een handje helpen!

Rondleiding in een schnaps fabriek

Wat is wintersport zonder schnaps? Ga eens langs bij distilleerderij Eber. Alles in deze fabriek komt uit Tirol, behalve de gids. Die is gewoon Nederlands! Hij geeft rondleidingen en laat je een uniek kijkje achter de schermen zien.

Ga eens nachtrodelen!

Skiën en snowboarden zijn natuurlijk hartstikke leuk, maar wat dacht je van nachtrodelen? Samen met je vrienden ‘s nachts op je eigen sleetje van de piste af. Mocht je het iets te eng vinden in het donker, kun je dit natuurlijk ook gewoon overdag doen!

Sorteren

7.392

vakanties Tirol

Reviews over accommodaties in Tirol

Super goed

Diana
    19-6-2018
    Mooi en heel goedkoop appartement.We hadden een appartement op de 1ste verdieping voor 8 personen.2 balkons en mochten ook gebruik maken van het hele grote balkon.Er zat een nieuwe keuken ik met magnetron vier keramische kookplaten en een vaatwasser.3 slaapkamers waarvan 1 hele grote daar stomden nog 2 1 persoons bedden op maar wij waren met 6 dus niet nodig.Ook hadden we 2 badkamers met douche en toilet.De eigenaar was heel vriendelijk en maakte een praatje en was ook zeer geintereseerd naar onze uitjes.Ook kon je voor 18.00 doorgeven hoeveel broodjes s’morgens wilde dan kon je die bij de balie ophalen.De bedden waren opgemaakt en voor iedereen lag een grote en kleine handdoek.We gaan hier zeker nog eens terug komen.

Heerlijk hotel

Erna de kwaadsteniet
    16-6-2018

Fantastisch , schoon , gezellig , klantvriendelijk hotel.

Zeker aanrader.👍👍

Een futuristische blokkendoos, een prima lokatie👍

Irma
    14-6-2018
    Een futuristische blokkendoos maar een prima lokatie. Hotel zeer schoon en netjes, personeel vriendelijk en behulpzaam. Eten buffet (zowel sochtends als savonds) is prima verzorgt. Kamers zijn perfect alleen geen kluisje of minibar aanwezig. Prima uitgangspunt voor wandelingen of fietstochten. De e-bikes van het hotel zijn uitstekend ook een niet geoefende fietser rijd er zo de berg mee op! Zwembadje en sauna zijn een heerlijke bijkomstigheid na een dag aktie te zijn geweest.

perfect

henk
    3-6-2018
    we vonden het zwembad te gek en het uitzicht ook

Fantastisch onderkomen. Heerlijk eten.

Frank Visscher
    30-10-2017

De bestemming van Oetz. Uiterst charmante eigenaren. Vriendelijk personeel.

Top welness.

Tirol scoort een 8 uit 10, op basis van 10193 reviews