Reviews over Sölden

Mooie wintersport. Door het weer prachtige pistes!

Ingrid, 19-3-2018
    Door het prachtige weer hebben we enorm genoten van de wintersport in Solden. Omdat de bergen zo steil omhoog gaan heb je wel het idee dat je behoorlijk opgesloten zit in het dal en niet veel zon kunt vangen. We zaten in de wijk Kaisers die wel wat breder was. Solden heeft enorm veel apres ski mogelijkheden en restaurants. Eigenlijk een beetje te veel. Solden is een uitgerekte plaats met de bergen gelijk achter de hoofdstraat. Heel jammer dat je niet midden in het ski gebied zit. Maar wel een heel groot voordeel dat je gratis met de shuttle in het skigebied kunt komen. Mooie brede pistes!

Fantastisch kom graag nog eens terug.

Jeroen, 10-3-2018
    Sölden, een prachtige wintersportplaats in Oostenrijk. Niet voor niets wordt het, Het Ibiza" van Oostenrijk genoemd. Nachtclubs, bars, bruine cafe's en tenten waar je tot in de late uurtjes je kunt laten vollopen. Neem genoeg cash mee, want dat hebben ze het liefst. De bezoekers die wij hebben gezien kwam uit alle windstreken, van Emmen tot Vladiwostok van Grootebroek tot Stockholm een internationaal gezelschap dus. Op de piste is het goed toeven, veel zitplaatsen waar je de nieuwste creaties kan bewonderen van de Oosteuropeese dames die daar mee lopen showen. De Nederlandse man in een Wansie de Oosteuropeese man in een dure creatie van een bekend skimerk. Je kijkt je ogen uit. Het is betaalbaar, gezellig en een prachtige piste met voldoende skiliften. Vele winkels waar je nieuwe skikleding kan kopen en ski's en schoenen kan huren. Meerdere skischolen en oefenweides. Wij hebben een perfecte vakantie gehad!

Zeker aan te raden

BG, 1-3-2018
    Lekker gebied, Sölden zelf ook best gezellig en levendig. Je kunt op twee plaatsen omhoog, apres ski bij de gigijoch bahn is iets diverser. Rodelen absoluut een aanrader, een mooi lange baan. Je kunt een pakket kopen met eten, taxi en rodelen. Eten is niet heel bijzonder, maar de omgeving daar wel erg mooi.

Geweldig skigebied

Linda, 7-1-2018
    De pistes zijn breed; veel stoeltjesliften aanwezig en de meesten met een kap. Ondanks dat het Kerstvakantie was, hebben we nauwelijks hoeven wachten bij de liftjes en was het door de ruime hoeveelheid sneeuw ook niet druk op de meeste pistes. Rustig in- en uitstappen dus ook geschikt voor beginnende skiërs of boarders. Snowpark heeft schansen in diverse hoogtes. Het gebied is zo groot dat je als gevorderde elke dag wel een nieuwe piste kunt ontdekken als je dat wilt. Skischool Vacancia Totaal heeft veel NL sprekende skileraren en kleine groepjes, dus zeker een aanrader.
Sölden scoort een 8,2 uit 10, op basis van 378 reviews