Prutz/Faggen

Reviews over Prutz/Faggen

Rustig dorpje

John,
    29-9-2013

Als je van rust houdt dan is Prutz een fijn dorpje, met in de omgeving prachtige bezienswaardigheden.

Hoe het in de winter is weten wij niet, wij waren daar in september tijdens de alm abtrieb wat elke keer toch weer mooi is om te zien hoe in deze streek de tradities in stand worden gehouden.

Kortom wij komen zeker nog terug in Prutz

Gereisd met partner in september 2013

Niet aan piste, wel centraal t.o.v. skigebieden.

Rob de Rooij,
    18-3-2013

Prutz ligt in een dal van waaruit diverse skigebieden te bereiken zijn. Voor de deur van Hotel Post stopt een gratis skibus naar Fiss en naar de gletsjer in het Kaunertal. Met de auto zijn de skigebieden Serfaus/Fiss/Ladis, Kaunergletsjer, Fendels, Nauders, Samnaun (Zwitserland) en Schöneben (Italië) in redelijk korte tijd te bereiken.

Het hotel zelf ligt niet aan een piste, maar de goede mogelijkheden, wanneer men bereid is de auto even te gebruiken, zijn legio.

Gereisd met partner in maart 2013

Prutz als uitval basis voor Skigebied serfaus, is prima te

Steef,
    25-3-2008

Prutz als uitval basis voor Skigebied serfaus, is prima te doen. In amper 20 minuten zit je in de sneeuw. In Prutz is niets te beleven. Maar de overnachtingskosten zijn dan ook een stuk lager dan in Serfaus of Fiss. In Rose is het goed eten, logistiek kan het soms echter wat minder lopen , vooral als je met een grote grope bent.

Gereisd anders in maart 2008

Al meer dan tien jaar overwinteren wij in Prutz

grimberg,
    11-12-2007

Al meer dan tien jaar overwinteren wij in Prutz. Wij ontlopen dan het druilerige Nederland. In Prutz is er in 80% van de tijd een blauwe lucht en weinig wind. We zitten vaak in januari al buiten. Het is vergeleken met het nabijgelegen Ried een voordelig dorp. In januari en begin februari heeft men hier het "Jännerloch". Dit betekent dat er dan weinig gasten zijn. Het gevolg is dat je gunstige prijzen kunt bedingen. Wij huren een appartement waar we ook kunnen koken. Wij blijven hier tot begin maart, als thuis de krokusjes tevoorschijn komen. Aanbevolen voor post-actieven. Het is fijner dan het vaak regenachtige Spanje. Er is een grote supermarkt in het dorp en nog twee andere aan de rand. Er zijn twee banken, drie goede bakkers en een uitstekende slager. Bovendien hebben de supermakten ook vlees en brood. Het gebied ligt midden in een streek waar talloze excursiemogelijkheden zijn. Het ligt ook vlak bij Italië en Zwitserland. Op 30 km afstand het "Zollfreie" Samnaun (benzine!)

Gereisd met partner in januari 2007

Het is een heel klein dorpje en een echte wintersportsfeer

fam van Aartsen,
    22-3-2007

Het is een heel klein dorpje en een echte wintersportsfeer hebben we niet kunnen ontdekken, maar daar gingen we ook niet voor. De supermarkten zijn prima en ook de bakker heeft heerlijke broodjes! Voor het skigebied van Fiss/Ladis en Serfaus ligt het ideaal. We hebben de route via de Arlbergtunnel genomen om de drukte op de Fernpass te vermijden en dat is heel goed bevallen!

Geen file gehad dus doen we zeker weer!

Gereisd anders in maart 2007
Prutz/Faggen scoort een 7,3 uit 10, op basis van 25 reviews