Ötz / Oetz / Otz

Reviews over Ötz / Oetz / Otz

Prachtig

Rita Groenhart
    9-2-2019

Het is een gezellig gemoedelijk dorp. We komen er al 10 jaar. Het is een mooi gezellig familie skigebied. Onze kids hebben het daar geleerd en altijd daar met veel plezier op de piste gestaan. Het dorp is gezellig je kunt er goed eten en ligt in een prachtige omgeving.

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Feb 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Familie gebied met korte pistes

ReizigerHoo
    2-3-2015

Hoch Oetz is een klein skigebied met korte pistes waar het erg druk kan zijn. Vooral op de kruisingen van pistes staan veel mensen stil. Dit komt omdat er veel beginners zijn in Hoch Oetz, dit zorgt ervoor dat het voor gevorderden niet prettig skiën is, Er zijn erg veel skiklassen, veel kinderen leren hier skiën. Het restaurant is tussen de middag heel erg druk, niet prettig,

Wel is het lift personeel erg aardig en behulpzaam.

Voor beginnende skiërs is het een leuk gebied, dus aan te raden. Voor de gevorderde skiërs is Hoch Oetz niet uitdagend.

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Feb 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Inderdaad geschikt voor jonge gezinnen!

Caroline_Koen
    3-2-2015

Met onze kinderen (bijna 5 en ruim 2,5). Tijdens 'happy family wochen' is crèche en skiles gratis, ook skipassen. Crèche was perfect, jongste paar keer geweest, meest kort en eenmalig iets langer. Ging direct spelen, kusje kon er nauwelijks nog vanaf :-). Onder restaurant bovenaan gondel, dus altijd in de buurt. Juf Birgit en de andere juf heel lief. Veel speelgoed, ook 2x prima slaapje gedaan. Beide juffen geen enkel probleem dat ze nog niet zindelijk was, niet over gerept! Wel vreemd om haar tijdens vakantie weg te brengen, maar ze vond het superleuk, dus toen was het goed. Zoon ook een paar keer geweest omdat wij gestopt waren met zijn skiles doordat ie eerst ziek werd en later zelf liever naar crèche ging dan terug naar skiklas (buiten koud / niet mooi weer). Dorp heeft drukke weg, zou daar niet gaan zitten, wij zaten rustig en bij skibushalte in Haus Elfi Fiegl. Dorp loopafstand. Gebied is klein, pistes zijn best pittig ('donkerrood' en bijna geen blauw). Ook mooi tussen bomen.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2015

Leuk skigebied, zeker voor families

kevin de jongh
    21-4-2014

Een prima plek voor families (leuke klasjes) en beginnende skiers, en ook voor licht gevorderden. Geen enorm mega groot gebied maar genoeg leuke pistes tussen de bomen door. Ook leuke skihutten. En daarnaast de (bus) aansluiting met Kuhtai, en met de superskipas ook genoeg mogelijkheden in Solden. Als je van ApresSki houdt moet je hier niet zijn, maar voor in de zon een drankje doen is zeker plek. Ook als als je alleen van zwarte pistes houdt is Oetz te klein voor je. Daar zijn er maar twee van. Omdat het gebied wat lager ligt is het op warme dagen soms wat pappig op de onderste hellingen, maar dat heb je in Solden dan ook. Maar er zijn in Oetz ook dan nog genoeg pistes die wel prima blijven.

Gereisd Met partner in Sat Mar 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Beperkt skigebied.

Alice Roderkerk
    14-3-2014

Weinig blauwe pistes. Wel uitwijkmogelijkheden naar Kuhtai of Solden. Voor kinderen is het verder prima. Dorp zelf is niet echt leuk. Drukke weg door dorp heen. Weinig sfeer. Dus je moet echt voor het skiën gaan en verder vertier zoeken in je hotel.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Feb 15 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ötz / Oetz / Otz scoort een 9,3 uit 10, op basis van 70 reviews