Matrei

Reviews over Matrei

Goed ski gebied

Gagi
    17-1-2019

Een mooi skigebied. Er zijn veel mooie pistes. We hadden pech dat de ski lifts 4 dagen dicht waren door te veel wind. Als er lifts dicht zijn kun je nog in Lienz, Sillian of Sankt Jakob skiën. In Silian waren ijzige pistes en in Lienz was zonnig met goede pistes. De restaurant op de top van Matrei-Kals is altijd vol. Ze zijn niet gastvrij. Ze maken reservatie bvb voor 8 personen in de tijd dat de restaurant vol is. Dat vind je na 30 min een plekje en dan word je na 10 min weggestuurd door twee personen die de reservatie voor 8 hebben gemaakt. Dan moet je staand eten terwijl twee personen aan de grote tafel zitten. Ik vind onzin dat ze reservatie maken op zo een manier. De restaurant is niet goed. Elke volgende dag hebben ze minder patat gegeven voor dezelfde prijs.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue Jan 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi vakantiedorp

Thea
    18-2-2017

Matrei in Osttirol is echt een Oostenrijks vakantiedorp voor de bergwandelaar. Het heeft een klein gemoedelijk centrum en alle soort benodigde winkels zijn er te vinden. Het is zeker geen druk dorp en als je van het uitgaansleven houdt, moet je hier niet wezen. Wel als je een goede basis zoekt van waaruit je kunt kiezen uit de vele bergwandelingen. Het is gericht op het nationaal park "de Hohe Tauern" en er is in het dorp dan ook een bezoekerscentrum te vinden. Als je een langdurige regenperiode treft wordt het wel een saai dorp maar bij redelijk tot mooi weer is het er echt geweldig. Vooral Innergschlöss is zeer de moeite waard met wandelingen in alle moeilijkheidscategoriën.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Formidabel

John Deken
    10-9-2015

Perfect basis dorp om dagtochten te ondernemen, b.v. naar het naastgelegen Virgental, het Kals am GrossGlocknertal, waar ook de Kalsgrossglocnerstrasse ligt.Prachtig gebied voor wandelingen. In de winter vele liften die je de besneeuwde bergen in brengen. Ook het nabij gelegen Defreggenertal is prachtig. Op 26km ten zuiden van Matrei ligt de stad Lienz, met een prachtige burcht en een gezellig centrum om te winkelen.Vanuit daar kun je naar een prachtig dal, richting Italie, langs dorpen als Assling en Anras. Matrei heeft zelf drie grote supermarkten, zoals, Spar, Mpreis en een Billa. Vlak daarbij brengt de Matreier Goldriedbahn u de bergen in. Dit zowel zomer als winter. De VVV in Matrei heeft veel folders om u verder wegwijs te maken. Om lekker te eten kunt u terecht bij Restaurant Alte Muhle. Heeft ook een afgescheiden eet/rokers gedeelte.

Gereisd Met partner in september 2015

Prachtig skigebied, dorp stelt niets voor

WPTS
    25-5-2015

Prachtig skigebied, Matrei en Kals zijn met elkaar verbonden, veel rode pistes (lijken soms wel blauw) maar ook blauw en zwart, voor beginners en gevorderden ieder wat wils. Diverse restaurants op de berg (Adlerlounge op de berg: wouw!! Erg leuk om een keer te kaasfonduen=reserveren), meerdere skiklass nivo's (weing/geen NL skileraren), kleuterklasje vind ik niet zoveel voorstellen. Weinig wachttijden in het gebied ook niet in het hoogseizoen. De dalafdaling naar Matrei wordt elke dag geprepareerd (onderaan met slechte sneeuwval wel papperige sneeuw en ijs). Matrei is wel ver rijden, vanaf Kufstein nog 2 uur rijden door de bergen.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2015

Kleinschalig

Dick B.
    1-3-2015

We waren hier voor de derde x! Eerste x 16 jaar geleden als redelijke skiërs en tevreden over aanbod qua pistes, 4 jaar geleden met toen nog kleinere kinderen (9 & 11 jaar) was gebied prima. Nu met grotere kinderen (13 & 15 jaar) en meer ski ervaring het gebied als "te klein" bevonden.... we zijn ook 4 dagen naar Sankt Anton geweest - op ca. 25 minuten auto rijden... kleiner gebied maar wel mooie brede pistes maar blijft allemaal persoonlijk... maar zie hoe je door ervaring en leeftijd van je kinderen andere zaken belangrijk vindt....

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2015
Matrei scoort een 7,9 uit 10, op basis van 32 reviews