Fieberbrunn

Maak je klaar voor een vakantie naar Fieberbrunn in het Oostenrijkse Tirol. Een plaats waar je tijdens de wintermaanden heel goed kunt skiën of snowboarden. De meeste pistes kleuren hier blauw en dat maakt een vakantie in Fieberbrunn geschikt voor de beginnende skiër en gezinnen met kinderen. Ook wandelen en langlaufen kun je hier als de beste.

Lees meer over Fieberbrunn

We hebben een aantal aanbieders voor Fieberbrunn voor je op een rij gezet:

vakanties Fieberbrunn

We hebben een aantal aanbieders voor Fieberbrunn voor je op een rij gezet:

Over Fieberbrunn

Fieberbrunn is een gemeente in de deelstaat Tirol en onderdeel van het skigebied Pillerseetal. Het hoogste punt van dit skigebied ligt op 2020 meter hoogte, hierdoor is het vrijwel altijd sneeuwzeker. Fieberbrunn heeft een authentieke uitstraling met een gezellig winkelstraatje en een klein plein. Dit maakt Fieberbrunn tot een geschikte bestemming voor families die op zoek zijn naar een rustige bestemming waar je volop kunt genieten van de natuur.

Wintersporten in Fieberbrunn

Rondom Fieberbrunn vind je een gevarieerd skigebied dat vooral bij families erg populair is. Dit komt omdat de pistes toegankelijk zijn voor beginners en het gebied als overzichtelijk, veilig en rustig bekend staat. Een groot succes is de verlichte rodelbaan vanaf de Hochkogel, maar ook de verlichte halfpipe is populair. Na een dagje op de piste kun je een duik nemen in het openbare zwembad, een bezoek aan de sauna brengen of lekker bijkleuren in een van de vele solariums. Hou er rekening mee dat de après-ski hier niet groots gevierd wordt, ook in het hoogseizoen is het rustig in de dorpsstraatjes.

Actieve vakantie in Fieberbrunn

Fieberbrunn is de laatste jaren steeds populairder geworden voor een actieve zomervakantie. Je vindt er goed onderhouden wandelroutes in verschillende moeilijkheidsgraden, waardoor zowel de geoefende wandelaar als de recreatieve wandelaar hier aan zijn trekken komt. Ook zwemliefhebbers zitten goed in Fieberbrunn. Waar je in de winter goed zit in het binnenbad, kun je zomers gebruik maken van het buitenbad van Aubad. Kom tot rust op de ligweide of maak een verfrissende duik in het water. Naast zwemmen zijn er ook andere sportieve activiteiten die je kunt doen in de omgeving. Wat dacht je bijvoorbeeld van boogschieten of paardrijden? Na een dagje eropuit kom je tot rust in je accommodatie of neem je plaats in een gezellige berghut voor een hapje eten.

Weer & Klimaat Fieberbrunn

Dagen regen11101112131515141091012

Reviews over Fieberbrunn

• 7Giets G.08-06-2015

geen

gewoon vakantiedorp - wel leuk dat er fietspad aangelegd is van Fieberbrunn tot Sankt Johan

• 5Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 8George Kester26-09-2012

Al 30 jaar ons stekkie !

Voor beginners en gevorderden super , voor snowboarders toppie

• 8Après ski
    • 6Uitgaanslevenn

januari 2012

• 7Marion27-07-2015

Mooi omgeving

Een klein dorpje met een kabelbaantje naar de berg. Op de berg prachtig uitzicht over het dal. Kinderen kunnen spelen in de speeltuin, op het springkussen of op de rodelbaan.

• 8Zorg voor natuur

• 5Skigebied gevorderden

april 2015

• 7tieske10-03-2014

fieberbrunn is leuk skigebied

skigebied is fieberbrunn voor ons geweest, echt een familie /kinder aanrader. dorp zelf hoef je niet te zijn maar het skigebied bood ondanks de kleine omvang verrassend leuke pistes. Ook de les voor de kids was goed met veel leraren die ook een beetje nederlands praten

• 6Sfeer in stad
    • 6Skigebied gevorderden
    • 8Skigebied beginners
    • 6Omgeving

maart 2014

• 9John22-06-2009

BIVAK

Voorjaarsvakantie van 2009 was te GEK! Iedere dag na het skiën of boarden in het bivak aan worden, 's avonds heerlijk uit eten en 's nachts uit in de Fever!

• 8Sfeer in stad
    • 10Après ski

Gereisd met vrienden in februari 2009

• 9Edo Scholts10-11-2008

perfect

het is een uitstekend skiparadijs voor jong en oud

• 9Skigebied gevorderden

• 8Uitgaanslevenn

december 2014

• 9maria08-10-2015

Wohlfühlurlaub in Fieberbrunn

ruhiger Urlaubsort mit umfangreichen Wander - und Ausflugsmöglichkeiten (Sommer)

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving