Rohrmoos / Schladming / Pichl

We hebben een aantal aanbieders voor Rohrmoos / Schladming / Pichl voor je op een rij gezet:

vakanties Rohrmoos / Schladming / Pichl

Reviews over Rohrmoos / Schladming / Pichl

Ik zou zo weer gaan!

Koen
    13-2-2019

Prachtig skigebied waar meer dan genoeg te skiën valt. Vanuit deze plek kan je veel andere gebieden in de omgeving bereiken wat er voor zorgt dat je elke dag iets nieuws ziet. Wel zijn de pistes vaak wat moeilijker dus meer geschikt als je al een beetje kan skiën. Ook de dichtbij gelegen gletsjer in Dachstein is een bezoekje waard. Om te skiën maar ook gewoon voor het prachtige uitzicht en de mooie hangbrug. In dit gebied komen vooral Duitsers. De pistes staan vol met berghutten voor een drankje of voor een heerlijke maaltijd. Het dorp zelf is ook erg levendig met een aantal apres ski hutten. De skibus rijdt vaak en stopt op veel plekken, zo zit je met de accommodatie dus ook vaak in de buurt van een busstop.

Gereisd Met vrienden in januari 2019

Landhaus Trinker aan de piste in Rohrmoos: Super

Eibert Draisma
    6-2-2019

Wij komen al jaren in dit skigebied, en tot nu toe ligt er altijd genoeg sneeuw. Dat komt mede doordat vrijwel alle pistes ook met sneeuwkanonnen zijn uitgerust. Er zijn hotels, pensions etc. in alle prijsklassen, en vele liggen aan de piste. Dit skigebied bestaat uit vier bergen die door pistes en/of skiliften met elkaar zijn verbonden. Voldoende blauwe pistes voor beginners (m.n. op de Hauser Kaibling), en voldoende rode en zwarte pistes voor wie meer uitdaging zoekt (de zwarte 1 op de Planai is een uitdaging). Op verschillende bergen wordt ook regelmatig door de pro's getraind (m.n. op de Reiteralm zie je ze vaak). Op de Planai is ook een funpark voor de liefhebbers. Daarnaast zijn er diverse funparks voor de kleintjes :-) Er zijn overal leuke eettentjes en je moet ook een keer bij de Tenne gaan kijken, een grote après skihut vlakbij het Planai dalstation. Wij kijken al weer uit naar onze volgende skivakantie :-)

Gereisd Met partner in december 2018

Mooi gebied en een gezellig ski dorp (stadje)

DT
    8-1-2019

Wij verbleven in Schladming. Een leuk ski dorp (stadje) met genoeg winkeltjes en uitgaan gelegenheden zoals de Hohenhaus Tenne. In het hoogseizoen kan het druk zijn bij de Planai gondel, maar in het seizoen van 2019/2020 wordt deze vervangen door een mooiere en vooral snellere gondel. Voor echte beginners (1ste jaars skiërs) is dit gebied misschien iets minder geschikt omdat veel pistes in het rood worden aangeduid. Je kunt leuke tochten maken van berg naar berg. Helaas zijn sommige verbindingsliften wel een beetje traag, maar dan kun je van het mooie uitzicht genieten.
    Een mooi gebied met een geweldig uitzicht!

Gereisd Met vrienden in januari 2019

Schlamding, klein, sfeervol met geweldige bergen!

Ron
    20-8-2014

Voor de wandeltoerist is het een verademing om hier te wandelen. Mooie natuur met geweldige uitzichten.

Voor de actieve vakantieganger is er voldoende te beleven. Mountainbiken (bv. downhill), rodelen, zwemmen, hiken, wandelen, klimmen, racefiets, noe maar op.

Gereisd Alleenreizend in augustus 2014

schladming ietwat saai maar omgeving erg mooi

Fam. Bos
    24-7-2014

stadje schladming is eigenlijk niet zo heel veel aan, maar wij kwamen voor de natuur en die is erg mooi. in omgeving van schladming wel leuke dingen te doen, zoals Dachstein-gletsjer, schloss Trautenfels, stift Admont, diverse bergliften (Planai, Hochwurzen) voor een mooie panoramawandeling.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Jul 08 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Rohrmoos / Schladming / Pichl scoort een 9 uit 10, op basis van 64 reviews