Zell am See

In het Oostenrijkse Zell am See beleef je het hele jaar door een leuke wintersportvakantie dankzij de Kitzsteinhorn Gletsjer, die ook in de zomer voor verse sneeuw zorgt. Na een dag op de latten vermaak je je prima in het karakteristieke dorp waar het barst van de gezellige restaurants en après- ski bars. Het echte Oostenrijkse leven proef je hier!

Lees meer over Zell am See

vakanties Zell am See

We hebben een aantal aanbieders voor Zell am See voor je op een rij gezet:

Chalet.nl
Chalet.nl

Over Zell am See

Zell am See is één van de grote wintersportplaatsen in Oostenrijk bekend bij het grote publiek. Het ligt in het gelijknamige district Zell am See in de regio Salzburg en is onderdeel van het Alpengebergte. Er zijn veel pistes die ruimte bieden voor skiën, snowboarden en langlaufen, voor zowel beginnende als gevorderde wintersporters. Er zijn voldoende faciliteiten voor wintersporters, waaronder veel skiliften en gelegenheden waar je kunt eten en drinken. Ook is er voldoende aandacht voor de après-ski. Wintersportplaatsen in de buurt zijn Kaprun, Saalbach-Hinterglemm en Rauris. Geografisch gezien ligt de plaats ten zuidoosten van het Duitse München. Vanaf Utrecht door Duitsland is het zo’n 1000 kilometer rijden naar Zell am See. Een grotere stad in de buurt is Salzburg op zo’n anderhalf uur rijden.
Zell am See ligt aan een groot meer genaamd Zeller See waar je kunt schaatsen in de wintermaanden en in warmere maanden kunt varen of zwemmen. De omgeving is voornamelijk gericht op wintersport maar het is ook een goede bestemming voor mountainbiken, wandelen en fietsen in de zomermaanden. Er zijn ook mogelijkheden om te golfen. De temperatuur kan in de zomer oplopen tot 24 graden Celsius. Het landschap wordt gedomineerd door bergen, graslanden, dalen, meren en watervallen, natuurliefhebber zijn enthousiast. Het gebied staat ook bekend als kuuroord, het biedt veel mogelijkheden tot onthaasten en ontspanning. Ten zuiden van de stad ligt een kleine luchthaven.

Weer & Klimaat Zell am See

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)-3°-4°-2°11°10°-2°
Min. temp. (℃)-24°-23°-22°-18°-13°-9°-7°-7°-9°-13°-20°-24°
Zonuren4h4h5h4h5h5h6h6h6h6h4h4h
Dagen regen151517181718171713111515

Reviews over Zell am See

• 3Familie08-08-2019

Teleurstellend nooit meer gaan we dit doen

Oostenrijk een mooi land. Maar ben geschrokken toen ik in Zell an See kwam niets meer over van dit mooie idyllische dorp van mijn jeugd. Ik dacht dat ik in een moslim land was terecht gekomen, je hoort alleen arabisch speken. Bijna alles in het moslim schrift bij de winkels wat er te koop is . De vrouwen in boerka's of nikaap en medische mondkapjes. Bijna geen blanken te zien. Zelfs restaurants hebben zich aangepast was zoeken om een schnitzel te vinden. De lederhosen en dirndls waren ook verdwenen. Vond de sfeer ook onprettig zelfs beangstigend. Mij zien ze nooit meer in Zell am See,

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 5Omgeving
    • 1Sfeer in stad
    • 2Stranden
    • 8Zorg voor natuur

augustus 2019

• 9Marijke Stegeman26-02-2019

Ontspanning door volledige ontzorging!

Zell am See is een zeer mooi en uitgestrekt gebied met veel mogelijkheden. Je kan doormidden van een super skipas naar heel veel gebieden, waaronder Rauris, Dienten, Maria Alm, Kaprun, Badgastein en Flagau. De accomodaties zijn er allemaal zeer goed zowel hotels als appartementen. De plaatsen zijn ook leuk om te bezoeken en voor diegene die niet wil skieen zijn er volop gelegenheden om te shoppen of andere activiteiten te doen. De mensen zijn erg gastvrij en behulpzaam. Daarnaast zijn deverblijven schoon en goed onderhouden. Het eten en drinken is fantastisch en er zijn veel lokale specialiteiten. Voor ons voelt het als een tweede thuiskomen omdat er alles aan gedaan wordt door de bewoners uit dit gebied om je een optimale vakantie/verblijf te geven. Wij gaan graag naar deze omgeving en onze kinderen ook.

• 8Cultuur
    • 10Skigebied beginners
    • 9Skigebied gevorderden
    • 10Après ski
    • 3Stranden

januari 2019

• 8Justus12-02-2019

Leuk plaatsje

Zell am See is een leuk, klein skigebied wat goed bereikbaar is vanaf Nederland. Vanaf volgend seizoen aangesloten op Saalbach hinterglem, dus geen gebrek aan mogelijkheden. Daarnaast zijn er tal van leuke hutjes op de berg. Als gevorderde skiër/boarder kan het wel te klein aanvullen. Met een Salzburger Superski pas is dat probleem snel opgelost!

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 10Skigebied beginners
    • 4Skigebied gevorderden
    • 6Stranden

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 8Fam van Gerwen12-02-2019

Ganz toll!!

Mooi skigebied met erg leuke/ goede restaurants en vriendelijke mensen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 8Après ski
    • 6Stranden

januari 2019

• 9Esiteur10-02-2019

Fantastische skivakantie

Zell am see is een mooie plaats. Ze hebben alleen hier geen beginnerspistes voor echte beginners. In de buurt van Kaprun kan men op de beginnersweide beginnen na een dag of twee kan je bij de schmittenhöhe beginnen waarna je in saalbach op de berg de blauwe piste kan skiën. Heb zelf genoten met een beginer op deze weides. Zelf nog even een zwarte piste gepakt op snowblades

• 9Cultuur
    • 5Skigebied beginners
    • 9Skigebied gevorderden
    • 1Stranden

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 8Dennis06-02-2019

Gezellig en prima skigebied

Leuk en compact skigebied voor een paar dagen. Ga je langer? Dan kun je met je skipas gebruik maken van het gebied in Kaprun. De apres ski is gezellig! De sfeer in het dorp is goed en het dorp zelf is knus. De omgeving is prachtig! Vooral vanaf de berg op het meer uitkijken is super. Het enige minpunt is dat de rode pistes best stijl kunnen zijn. Dit kan zeker voor beginners een obstakel zijn.

• 8Cultuur
    • 7Skigebied beginners
    • 9Après ski

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 8Debby03-02-2019

Top!!

Wij zaten in een appartement (zeg maar huis) in Fürth en gingen iedere ochtend met de auto naar Zell am See of Kaprun om te skiën/boarden/sneeuwschoenwandelen. Het is prima aanrijden en parkeren is goed geregeld, er staan mannen op de parkeerplaats om je de goede kant op te wijzen en het is nooit heel ver van de lift. Deze week was het rustig en stonden we dichtbij, als je verder weg moet parkeren is er vanaf sommige parkeerplaatsen een shuttlebus om je naar de lift te brengen. De sneeuwcondities waren top, al was de dalafdaling in Zell am See (AreitExpress) wel wat ijzig. Vanaf Kaprun is er een Billa op de route om boodschappen te doen en vanaf Zell am See lag er een Hofer (Aldi) bijna op de route, wat het natuurlijk extra makkelijk maakt om op weg van de piste naar huis even boodschappen te doen voor het avondeten. Er zijn genoeg restaurants in de buurt, maar wij hebben iedere avond in ons eigen appartement gekookt. Al met al TOP!

• 7Skigebied beginners
    • 8Après ski
    • 5Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 8Esteban31-01-2019

Geweldig!

Dit was mijn tweede wintersport en dankzij de diversiteit in pistes en goed kwaliteit in Zell am See ben ik echt verlieft geworden op wintersport an sich. Zell am See is een hartsikke gezellig dorpje vanwaar je direct een lift naar boven kan pakken. Geen verre afstanden afleggen dus, maar direcht de lift in naar boven en gaan met die banaan. Heerlijk!

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8Pim27-01-2019

Gezellig dorp waar veel te doen is!

Prachtig dorp voor het skiën. De bakkerij is een echt een aanrader en het dorp heeft een gezellige sfeer. Wij zaten in de buurt van de City Express waardoor we meteen naar boven konden.

• 10Sfeer in stad
    • 7Skigebied gevorderden
    • 9Après ski
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 8Fam. van Heeren27-01-2019

Heerlijk

Zell am See en kaprun zijn heerlijke overzichtelijke skigebieden waar het eigenlijk altijd rustig is. Wanneer er minder sneeuw ligt in Zell am See is er de mogelijkheid om naar de gletsjer te gaan waar je heerlijk de piste over vliegt.

• 7Skigebied gevorderden
    • 7Après ski