header
Salzburg

Salzburgerland: prachtig in winter én zomer

Hoge bergtoppen met witte pieken. Adembenemende uitzichten en accommodaties aan de piste: Salzburgerland is dé wintersportbestemming bij uitstek. Maar niet alleen in de winter zijn Salzburg en omgeving heerlijk, want in de zomer is er ook genoeg te doen. Heldere meren, prettige temperaturen en volop mogelijkheden voor buitensporten maken dit een fijne bestemming voor het hele gezin.

Inspiratie voor Salzburg

5x leuke campings

5x bezienswaardigheden

5x zomeractiviteiten Salzburg

5x leuke campings

1. Camping Grubhof Lofer

Bij Salzburgerland denk je misschien eerst aan wintersport, maar ook in de zomer is het een fijne vakantiebestemming. Kamperen kun je er ook prima, bijvoorbeeld op Camping Grubhof Lofer, die van Zoover-gebruikers een 8,7 krijgt. Deze camping ligt mooi aan rivier, de plekken zijn bijzonder ruim en in de omgeving kun je volop uitstapjes maken.

2. Camping Oberhasenberghof

Wanneer een camping van jullie een 9,4 krijgt, dan wil dat veel zeggen. Camping Oberhasenberghof is dan ook een uitstekende camping in Salzburgerland, die prachtig in de bergen ligt. Voor kinderen is er genoeg te doen, het uitzicht is schilderachtig mooi, er is een zwembad en alle faciliteiten zijn perfect onderhouden.

3. Camping Schonblick am Wolfgangsee

De eigenaren van Camping Schonblick am Wolfgangsee zijn erg hartelijk, de kampeerplekken zijn ruim en de camping ligt prachtig bij het meer Wolfgangsee. Je kunt hier prima zwemmen bij het privé-strandje van de camping. Ga je graag wandelen? Dan kom je in deze mooie omgeving ook ruimschoots aan je trekken.

4. Camping Peterbauerhof

Camping Peterbauerhof is een kleine camping in Salzburgerland en een paradijs voor kinderen. Jullie geven deze camping maar liefst een 9,9 voor kindvriendelijkheid. Op de camping worden ezels, alpaca’s en een schaap gehouden en elke dag kunnen de kinderen een rondje lopen met de ezels, samen met de vriendelijke eigenaar. ’s Avonds kun je genieten van een gezellig kampvuur en voor de kinderen zijn er volop speeltoestellen, speelgoed en een trampoline.

5. Camping Passrucker

Camping Passrucker is een kindvriendelijke camping met een klein zwembad, skelters, trampolines en sportveldjes. De camping ligt erg rustig, maar het dorpje Altenmarkt im Pongau is ook vlakbij. Het sanitair wordt geroemd en krijgt van jullie een 9,1.

5x bezienswaardigheden

1. De Krimmler Waterval

De Krimmler Wasserfälle is de hoogste gefaseerde waterval van Europa. Dat maakt dit natuurwonder zeker een uitstapje waard. In de zomer is de waterval op z’n mooist en dan kun je ook door de bergen naar de waterval toe wandelen. Prachtige uitzichten zijn gegarandeerd.

2. De GrossGlockner HochAlpenStrasse

In 1935 werd de GrossGlockner HochAlpenStrasse geopend als een broodnodige verbindingsweg om de Alpen over te steken. De panoramische weg is inmiddels uitgegroeid tot een excursieweg met prachtige uitzichten over de bergen. Zeker één van de mooiste bezienswaardigheden in Salzburgerland.

3. Erlebnisburg Hohenwerfen

Net als je het niet meer verwacht zie je opeens een kasteel verschijnen, midden tussen de besneeuwde Alpentoppen. Bovenop een 155 meter hoge berg, naast het dorpje Werfen, ligt Erlebnisburg Hohenwerfen. Dit kasteel biedt een grote oude wapencollectie, een mooie tuin, prachtige uitzichten en vele gezellige familie-activiteiten.

4. De Liechtensteinklamm

Je kunt dwars door de indrukwekkende Liechtensteinklamm lopen en dat maakt deze kloof een grote aanrader. In totaal is één van de ruim vier kilometer van de kloof toegankelijk voor toeristen. Een pad met vele trappen en bochten leidt je door de steeds smallere wordende kloof, met aan het einde als beloning een imposante waterval.

5. De Alpine Reservoirs

Op zo’n tweeduizend meter hoogte liggen de Alpine Reservoirs, twee enorme meren die worden tegengehouden door drie dammen. De meren worden al jaren gebruikt om energie op te wekken. In de omgeving van de reservoirs kun je verschillende wandeltochten maken en genieten van het indrukwekkende uitzicht.

5x zomeractiviteiten Salzburg

1. Stap op de fiets in Salzburgerland

Salzburgerland heeft een groot aantal mooie fietsroutes, die bij uitstek geschikt zijn voor natuurliefhebbers. De Tauern-fietsroute is één van de mooiste (meerdaagse) tochten van Oostenrijk, die langs ruim honderd natuurwonderen leidt.

2. Ga wandelen op boomhoogte

In Saalbach Hinterglemm kun je een spectaculaire wandelroute afleggen. De Baumzipfelweg start met de Golden Gate Bridge van de Alpen. Deze brug is tweehonderd meter lang en 42 meter hoog. Vervolgens wandel je op dertig meter boven de grond over torens, trappen en bruggen, met overal om je heen een geweldig uitzicht op de bergen.

3. Rodelen in de zomer in Salzburgerland

In Bad Dürrnberg ligt de spannende zomerrodelbaan Keltenblitz. Deze baan is 2,2 kilometer lang en de uitzichten vanaf het startpunt zijn geweldig: je kunt van de Untersberg tot de Dachstein kijken. Je kunt een mooie wandeling maken naar de top van de rodelbaan of de comfortabele stoeltjeslift naar boven nemen.

4. Ultiem speelplezier voor de kinderen

Ben je op vakantie met de kinderen, dan mag een bezoek aan de Gaudi Alm in Grossarl niet ontbreken. Dit is een grootste weidespeelplaats van Salzburgerland met een kinderboerderij, speeltoestellen, trampolines, hutten en een klimmuur. Kinderen kunnen zich hier makkelijk een dag vermaken.

5. Wandelen naar de Peter-Wiechenthaler-Hütte

In de zomer is Salzburgerland perfect voor wandelliefhebbers. Er zijn tochten voor ervaren bergwandelaars, maar ook volop wandelingen die je met kinderen kunt maken. Een voorbeeld is de wandeling naar de Peter-Wiechenthaler-Hütte aan de rand van het Steinerne Meer. Vanaf Bachwinkl begint de klim omhoog en boven heb je een prachtig uitzicht over het Saalachtal. In het nabijgelegen Saalfelden kun je comfortabel overnachten in Appartement Solfelden.

• 1.124

Sorteren

3.277

vakanties Salzburg

Reviews over accommodaties in Salzburg

fantastisch kom zeker graag nog terug

Hans Elsinga
    18-9-2018

Alles is perfect super gastvrije eigenaars.

Je voelt je direct thuis als je binnen komt.

Zeer goed hotel

Telgen
    14-9-2018

Mooi en niet te groot hotel. Iedere dag super goed schoongemaakt.

Hotel liegt dichtbij t centrum en de gondel.

Mooi zwembad met klein ligweide, ligbedden en stoelen.

Iedere dag varieert eten ook voor kinderen.

Super mooie omgeving met veel mogelijkheden voor uitstapjes.

We komen zeker terug

de Vries
    6-9-2018

We zijn hier al vaker geweest. Prima overnachting op de doorreis naar Italië. Schone kamers, goed ontbijt en vriendelijk ontvangst. We komen zeker nog eens terug. We boeken altijd direct dat is stukken goedkoper als via internet.

Gaan we zeker nog een keer bezoeken

Karlijn
    27-8-2018

Een supermooie camping met nieuw, schoon sanitair. Plekken zijn misschien wat aan de kleine kant maar dat mocht de pret niet drukken. Genoeg te doen in de omgeving; zoals met de trein een bezoek aan de Shafberg of eindeloos wandelen op de Postalm. Ook kan je een leuk bezoek brengen aan Sankt Wolfgang en Sankt Gilgen. Onthoud dat je op de camping met de 'kont' of zijkant van je caravan/tent naar het meer gaat staan; want het kan spoken in het dal. Al met al een camping waar wij zeker terugkeren.

Geweldige skivakantie voor het gezin in Flachau

Gertjan
    30-12-2015

In de eerste week van de kerstvakantie 2015-2016 hebben we enorm genoten van een skivakantie in Flachau met een verblijf in één van de appartementen van het vakantiepark Sonnberg.

- Ruim, goed uitgerust appartement voor gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen (8, 5 en 2 jaar).

- Grote speelruimte voor kinderen.

- Gastvrijheid en goede service van het personeel.

- Gratis koffie-, thee- en limonade-voorziening bij receptie.

- Aparte ruimte voor opbergen van skispullen.

- Kinderopvang voor kinderen van alle leeftijd inbegrepen (tijdens ons verblijf: van ma. t/m vr.).

- Vrijwel alle pistes geopend, ondanks warme weer.

- Leuke wintersport- en kerstsfeer in dorp en op pistes.

- Vakantiepark ligt op 1 a 2 kilometer van pistes. Zelf hebben we dagelijks met de auto op en neer gereden, ook omdat er voldoende parkeergelegenheid aan de pistes van Flachau is. Ook rijdt er een (gratis) skibus die de pistes in de buurt (Flachau, Wagrain, etc.) afgaat.

Grote kans dat we volgend jaar weer teruggaan!