header
Salzburg

Salzburgerland: prachtig in winter én zomer

Hoge bergtoppen met witte pieken. Adembenemende uitzichten en accommodaties aan de piste: Salzburgerland is dé wintersportbestemming bij uitstek. Maar niet alleen in de winter zijn Salzburg en omgeving heerlijk, want in de zomer is er ook genoeg te doen. Heldere meren, prettige temperaturen en volop mogelijkheden voor buitensporten maken dit een fijne bestemming voor het hele gezin.

Inspiratie voor Salzburg

5x leuke campings

5x bezienswaardigheden

5x zomeractiviteiten Salzburg

5x leuke campings

1. Camping Grubhof Lofer

Bij Salzburgerland denk je misschien eerst aan wintersport, maar ook in de zomer is het een fijne vakantiebestemming. Kamperen kun je er ook prima, bijvoorbeeld op Camping Grubhof Lofer, die van Zoover-gebruikers een 8,7 krijgt. Deze camping ligt mooi aan rivier, de plekken zijn bijzonder ruim en in de omgeving kun je volop uitstapjes maken.

2. Camping Oberhasenberghof

Wanneer een camping van jullie een 9,4 krijgt, dan wil dat veel zeggen. Camping Oberhasenberghof is dan ook een uitstekende camping in Salzburgerland, die prachtig in de bergen ligt. Voor kinderen is er genoeg te doen, het uitzicht is schilderachtig mooi, er is een zwembad en alle faciliteiten zijn perfect onderhouden.

3. Camping Schonblick am Wolfgangsee

De eigenaren van Camping Schonblick am Wolfgangsee zijn erg hartelijk, de kampeerplekken zijn ruim en de camping ligt prachtig bij het meer Wolfgangsee. Je kunt hier prima zwemmen bij het privé-strandje van de camping. Ga je graag wandelen? Dan kom je in deze mooie omgeving ook ruimschoots aan je trekken.

4. Camping Peterbauerhof

Camping Peterbauerhof is een kleine camping in Salzburgerland en een paradijs voor kinderen. Jullie geven deze camping maar liefst een 9,9 voor kindvriendelijkheid. Op de camping worden ezels, alpaca’s en een schaap gehouden en elke dag kunnen de kinderen een rondje lopen met de ezels, samen met de vriendelijke eigenaar. ’s Avonds kun je genieten van een gezellig kampvuur en voor de kinderen zijn er volop speeltoestellen, speelgoed en een trampoline.

5. Camping Passrucker

Camping Passrucker is een kindvriendelijke camping met een klein zwembad, skelters, trampolines en sportveldjes. De camping ligt erg rustig, maar het dorpje Altenmarkt im Pongau is ook vlakbij. Het sanitair wordt geroemd en krijgt van jullie een 9,1.

5x bezienswaardigheden

1. De Krimmler Waterval

De Krimmler Wasserfälle is de hoogste gefaseerde waterval van Europa. Dat maakt dit natuurwonder zeker een uitstapje waard. In de zomer is de waterval op z’n mooist en dan kun je ook door de bergen naar de waterval toe wandelen. Prachtige uitzichten zijn gegarandeerd.

2. De GrossGlockner HochAlpenStrasse

In 1935 werd de GrossGlockner HochAlpenStrasse geopend als een broodnodige verbindingsweg om de Alpen over te steken. De panoramische weg is inmiddels uitgegroeid tot een excursieweg met prachtige uitzichten over de bergen. Zeker één van de mooiste bezienswaardigheden in Salzburgerland.

3. Erlebnisburg Hohenwerfen

Net als je het niet meer verwacht zie je opeens een kasteel verschijnen, midden tussen de besneeuwde Alpentoppen. Bovenop een 155 meter hoge berg, naast het dorpje Werfen, ligt Erlebnisburg Hohenwerfen. Dit kasteel biedt een grote oude wapencollectie, een mooie tuin, prachtige uitzichten en vele gezellige familie-activiteiten.

4. De Liechtensteinklamm

Je kunt dwars door de indrukwekkende Liechtensteinklamm lopen en dat maakt deze kloof een grote aanrader. In totaal is één van de ruim vier kilometer van de kloof toegankelijk voor toeristen. Een pad met vele trappen en bochten leidt je door de steeds smallere wordende kloof, met aan het einde als beloning een imposante waterval.

5. De Alpine Reservoirs

Op zo’n tweeduizend meter hoogte liggen de Alpine Reservoirs, twee enorme meren die worden tegengehouden door drie dammen. De meren worden al jaren gebruikt om energie op te wekken. In de omgeving van de reservoirs kun je verschillende wandeltochten maken en genieten van het indrukwekkende uitzicht.

5x zomeractiviteiten Salzburg

1. Stap op de fiets in Salzburgerland

Salzburgerland heeft een groot aantal mooie fietsroutes, die bij uitstek geschikt zijn voor natuurliefhebbers. De Tauern-fietsroute is één van de mooiste (meerdaagse) tochten van Oostenrijk, die langs ruim honderd natuurwonderen leidt.

2. Ga wandelen op boomhoogte

In Saalbach Hinterglemm kun je een spectaculaire wandelroute afleggen. De Baumzipfelweg start met de Golden Gate Bridge van de Alpen. Deze brug is tweehonderd meter lang en 42 meter hoog. Vervolgens wandel je op dertig meter boven de grond over torens, trappen en bruggen, met overal om je heen een geweldig uitzicht op de bergen.

3. Rodelen in de zomer in Salzburgerland

In Bad Dürrnberg ligt de spannende zomerrodelbaan Keltenblitz. Deze baan is 2,2 kilometer lang en de uitzichten vanaf het startpunt zijn geweldig: je kunt van de Untersberg tot de Dachstein kijken. Je kunt een mooie wandeling maken naar de top van de rodelbaan of de comfortabele stoeltjeslift naar boven nemen.

4. Ultiem speelplezier voor de kinderen

Ben je op vakantie met de kinderen, dan mag een bezoek aan de Gaudi Alm in Grossarl niet ontbreken. Dit is een grootste weidespeelplaats van Salzburgerland met een kinderboerderij, speeltoestellen, trampolines, hutten en een klimmuur. Kinderen kunnen zich hier makkelijk een dag vermaken.

5. Wandelen naar de Peter-Wiechenthaler-Hütte

In de zomer is Salzburgerland perfect voor wandelliefhebbers. Er zijn tochten voor ervaren bergwandelaars, maar ook volop wandelingen die je met kinderen kunt maken. Een voorbeeld is de wandeling naar de Peter-Wiechenthaler-Hütte aan de rand van het Steinerne Meer. Vanaf Bachwinkl begint de klim omhoog en boven heb je een prachtig uitzicht over het Saalachtal. In het nabijgelegen Saalfelden kun je comfortabel overnachten in Appartement Solfelden.

Sorteren

3.274

vakanties Salzburg

Reviews over accommodaties in Salzburg

Geweldig

Kimi
    8-7-2018

zeer goed hotel,vooral voor gezinnen met kleine kinderen.leuk zwembad,kinderopvang,speelruimte,kinderbuffet,gezellige bar en toffe eigenaars die zelfs mee gaan rodelen,wandelen met fakkels en noem maar op.ruime verzorgde kamers met luxe badkamers,een echte aanrader!!je kunt met de ski-bus naar de piste of met je eigen auto,gratis parkeren.

Klasse hotel, zeer schoon, super verzorging. Top.

hene
    7-7-2018

Mijn echtgenote en ik waren er eind juni begin juli voor de 3e keer. De gastheer/gastvrouw hebben het samen met hun topteam helemaal in de vingers. Er is op alle details gelet, het is er brandschoon en dat eten is geweldig. Voeg daarbij de persoonlijke aandacht en je moet er naar toe. Het landschap vraagt om rust en bergwandelingen met heerlijke stops bij de diverse Almen.

Heerlijk hotel op 5 minuten rijden vanaf de piste.

Angelique
    30-6-2018

Net hotel. Met de auto ben je binnen 5 minuten bij het eerste dalstation en binnen 10 minuten bij het andere dalstation. Wij hadden de familiesuite met 5 personen. Een zeer ruim appartement met 2 grote slaapkamers en een ruime woonkamer. We hebben heerlijk geslapen. In de woonkamer bevindt zich ook nog een keuken maar daar is verder geen tot weinig in te vinden qua keukengerei. We hebben dit op zich ook niet gemist omdat we half pension geboekt hadden. Het eten was elke dag heerlijk en heel uitgebreid. De bediening was zeer vriendelijk. De dochter van de eigenaar was ook vriendelijk. De eigenaar zelf is niet communicatief.

Mooie kleine camping op een prachtige plek

Ineke
    25-1-2018

Wij zijn hier ruim 2 weken geweest met onze kinderen van 8, 6 en 1. Vooral voor de oudste 2 een fantastische camping: klein en overzichtelijk dus ze konden lekker hun eigen gang gaan. Veel (Nederlandse) kindjes van hun leeftijd. Geen uitgebreid animatie programma, maar ze vermaakten zich de hele dag prima (en wij dus ook!). Het grote opzetzwembad, de trampoline en 's avonds het kampvuur (marshmallows!) waren een hit. Vooral als de boer 's ochtends en 's avonds de camping op kwam met de ezels en alpaca's voor een rondje rijden waren ze er als de kippen bij!

Wij hadden vooraf gereserveerd en hadden daardoor een mooie ruime plek (15) met prachtig uitzicht. Toen het door mooi weer heel druk werd op de camping, werd de camping wel helemaal vol gebouwd, voor iedereen wordt plaats gemaakt. Toen waren we blij met onze ruime plek op de hoek van een veld. Wij waren met onze caravan trouwens wel een uitzondering, er komen vooral tenten en vouwwagens.

Enige nadeel vonden wij dat er vrij weinig sanitair is, slechts 3 toiletten en 3 (familie) douches, in de drukke weken wel iets te weinig. Maar als je dat niet erg vindt, is het echt een fantastische camping!

Elke dag verse broodjes van de bakker. Veel te doen in de omgeving, ook genoeg activiteiten bij wat minder weer.

Geweldige skivakantie voor het gezin in Flachau

Gertjan
    30-12-2015

In de eerste week van de kerstvakantie 2015-2016 hebben we enorm genoten van een skivakantie in Flachau met een verblijf in één van de appartementen van het vakantiepark Sonnberg.

- Ruim, goed uitgerust appartement voor gezin van 2 volwassenen en 3 kinderen (8, 5 en 2 jaar).

- Grote speelruimte voor kinderen.

- Gastvrijheid en goede service van het personeel.

- Gratis koffie-, thee- en limonade-voorziening bij receptie.

- Aparte ruimte voor opbergen van skispullen.

- Kinderopvang voor kinderen van alle leeftijd inbegrepen (tijdens ons verblijf: van ma. t/m vr.).

- Vrijwel alle pistes geopend, ondanks warme weer.

- Leuke wintersport- en kerstsfeer in dorp en op pistes.

- Vakantiepark ligt op 1 a 2 kilometer van pistes. Zelf hebben we dagelijks met de auto op en neer gereden, ook omdat er voldoende parkeergelegenheid aan de pistes van Flachau is. Ook rijdt er een (gratis) skibus die de pistes in de buurt (Flachau, Wagrain, etc.) afgaat.

Grote kans dat we volgend jaar weer teruggaan!

Salzburg scoort een 8 uit 10, op basis van 4837 reviews