Rauris / Taxenbach / Embach

We hebben een aantal aanbieders voor Rauris / Taxenbach / Embach voor je op een rij gezet:

vakanties Rauris / Taxenbach / Embach

Reviews over Rauris / Taxenbach / Embach

Ideaal voor beginners en gezinnen!

Wilma,
    31-1-2019

Rauris is een karakteristiek Oostenrijks dorpje, waar Ulrike Maier, voormalig tweevoudig Super G wereldkampioene, ooit ook trainde. Helaas is zij 25 jaar geleden tijdens een wereldbeker afdaling in Garminsch Partenkirchen verongelukt. In de winter komen mensen uit diverse landen naar Rauris voor de wintersport. Het skigebied is overzichtelijk. Niet te groot, niet te klein. Ideaal voor beginners en gezinnen, maar er is ook genoeg te beleven voor meer gevorderde wintersporters of mensen die willen wandelen. Het skigebied is niet massaal en daardoor zijn er nauwelijks wachttijden bij de skiliften. In en rond het dorp zijn diverse mogelijkheden voor verblijf. Vanuit het dorp is de skilift lopend te bereiken. Uiteraard heeft het dorp ook een aantal apres-ski mogelijkheden. Een sneeuwschoen wandeltocht in Nationaal Park Hohe Tauern is een echte aanrader! (kostenloos met de toeristenkaart, incl. bustocht naar en van het startpunt).

Gereisd met oudere kinderen in december 2018

Een geweldig en gezellig gebied

Maura Folkertsma,
    28-1-2019

Geweldige plek om te skiën en snowboarden. Het heeft alle soorten pistes blauw, rood enzovoort. Voor de grootte van het gebied heeft het een leuke uitdagende piste. De bewoners van het dorp zijn erg vriendelijk en het ideaal voor families. Voor de kinderen is er genoeg leuks te doen maar voor vader en moeder ook. Een perfect gebied voor een rustige en leuke skivakantie met een piste voor elk niveau van skiën en snowboarden.

Gereisd met vrienden in februari 2018

Rustig skigebied

Marian van Aelst,
    8-1-2018

Door de vele nederlandse skileraren zeer geschikt voor kleine kinderen. Skigebied is klein maar wij vonden het rustig op de pistes. Wij gaan om te skien, dus omgeving e.d voor ons niet zo van belang. Voldoende restaurants in de omgeving met heerlijk eten.

Gereisd met vrienden in december 2017

Leuk familieskigebied met uitwijkmogelijkheden

Sascha,
    9-11-2017

Het is een klein skigebied dat in december (kerstweek) niet al te druk was. Pas na de kerstdagen werd het wat drukker. Veel Nederlandstalige skileraren. Erg handig met kinderen die op les gaan. Erg leuk om met de kinderen op pad te gaan maar sommige stukken lijken me toch best moeilijk voor de beginnende skiër. Hele leuke rode dalafdaling waar je lekker vanaf kunt knallen. Voor meer uitdagingen liggen er verschillende ( grote) skigebieden op een half uurtje rijden zoals Gasteinertal en Hochkönig. Je kunt een skipas kopen waarmee je ook deze skigebieden en zelfs nog Zell am See/Kaprun aan kunt doen en volgens mij nog meer. Niet in een weekje te doen. Rauris zelf is ook best een aardig dorpje om doorheen te lopen. Wij verbleven in Schönblick Mountainresort. Goed bevallen maar wij hadden wel een goede aanbieding. Anders wel aan de prijs.

Gereisd met jonge kinderen in december 2016

Natuurlijk Rauris!

Ellen Schoneveld,
    15-7-2017

Rauris is een natuurlijk dorp gebleven, waarin gasten in de watten worden gelegd met prachtige omgeving, heerlijke restaurantjes, rust en ook avontuur met allerlei sportieve activiteiten voor jong en oud. Een fototoestel is een must, evenals goede wandelschoenen. Er zijn zoveel wandelingen mogelijk op allerlei niveaus! De winterperiode is zeer geschikt voor gezinnen met kinderen vanwege de overzichtelijke pistes voor beginners tot gevorderden. Voor degenen die een groot skigebied zoeken: ze liggen letterlijk om de hoek en zijn binnen een half uurtje goed bereikbaar. De prijzen en gastvrijheid in Rauris zijn zeer aantrekkelijk en zorgen voor veel stamgasten in dit prachtige dal met Woerth en de routes naar Sonnblick en Grossglockner! Het voelt als thuiskomen!

Gereisd met oudere kinderen in februari 2017
Rauris / Taxenbach / Embach scoort een 8,9 uit 10, op basis van 190 reviews