• Type accommodatie

Rauris / Taxenbach / Embach

Reviews over Rauris / Taxenbach / Embach

Rustig skigebied

Marian van Aelst, 8-1-2018
    Door de vele nederlandse skileraren zeer geschikt voor kleine kinderen. Skigebied is klein maar wij vonden het rustig op de pistes. Wij gaan om te skien, dus omgeving e.d voor ons niet zo van belang. Voldoende restaurants in de omgeving met heerlijk eten.

Leuk familieskigebied met uitwijkmogelijkheden

Sascha, 9-11-2017
    Het is een klein skigebied dat in december (kerstweek) niet al te druk was. Pas na de kerstdagen werd het wat drukker. Veel Nederlandstalige skileraren. Erg handig met kinderen die op les gaan. Erg leuk om met de kinderen op pad te gaan maar sommige stukken lijken me toch best moeilijk voor de beginnende skiër. Hele leuke rode dalafdaling waar je lekker vanaf kunt knallen. Voor meer uitdagingen liggen er verschillende ( grote) skigebieden op een half uurtje rijden zoals Gasteinertal en Hochkönig. Je kunt een skipas kopen waarmee je ook deze skigebieden en zelfs nog Zell am See/Kaprun aan kunt doen en volgens mij nog meer. Niet in een weekje te doen. Rauris zelf is ook best een aardig dorpje om doorheen te lopen. Wij verbleven in Schönblick Mountainresort. Goed bevallen maar wij hadden wel een goede aanbieding. Anders wel aan de prijs.

Natuurlijk Rauris!

Ellen Schoneveld, 15-7-2017
    Rauris is een natuurlijk dorp gebleven, waarin gasten in de watten worden gelegd met prachtige omgeving, heerlijke restaurantjes, rust en ook avontuur met allerlei sportieve activiteiten voor jong en oud. Een fototoestel is een must, evenals goede wandelschoenen. Er zijn zoveel wandelingen mogelijk op allerlei niveaus! De winterperiode is zeer geschikt voor gezinnen met kinderen vanwege de overzichtelijke pistes voor beginners tot gevorderden. Voor degenen die een groot skigebied zoeken: ze liggen letterlijk om de hoek en zijn binnen een half uurtje goed bereikbaar. De prijzen en gastvrijheid in Rauris zijn zeer aantrekkelijk en zorgen voor veel stamgasten in dit prachtige dal met Woerth en de routes naar Sonnblick en Grossglockner! Het voelt als thuiskomen!

Mooie vallei! Veel te doen!

Marcel Ossenblok, 7-1-2017
    We zaten op camping Oberhasenberghof, boven Taxenbach. Rustige, sfeervolle kleine boerencamping. Taxenbach heeft geen grote toeristische kern, maar hier en daar leuke barretjes en een meer dan prima restuarant in hotel Taxenbacherhof. Het ligt op 10-15 min. rijden van Rauris en Zell am See. Rauris heeft een klein skigebied wat in de zomer een paar leuke bezienswaardigheden oplevert, zoals een afdaling Tilly's Waldfart, een roofvogelverblijf met show op de top en een goud en mineralenvindplaats. Allemaal erg leuk voor kinderen! Onderaan Taxenbach ligt één van de mooiste kloven in de regio, het Kitzlochklamm, een aanrader!

Rauris, wat een geweldig gebied!

Iris, 18-9-2016
    Tolvignet aanschaffen (zie ANWB). Rauris, Salzburgerland is een geweldig gebied. Wij waren er in de zomer. Met gondels naar boven, lekker wandelen. We hebben ook gefietst, geraft en geparaglide. Met de Salzburgerland karte veel kunnen ondernemen. Veel zwembaden bezocht. Kasteel Hohenwerfen bezocht en diverse kloven. Natuurlijk ook de Grossglocknerstrasse gereden, heel zeker de moeite waard!
Rauris / Taxenbach / Embach scoort een 8,4 uit 10, op basis van 185 reviews