Sorteren

vakanties Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Reviews over Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Geweldig huis met veel te doen in de omgeving

ApeldoornEnschede
    21-9-2018

Ook ons tweede bezoek aan de Flachauer gutshof was weer fantastisch.

We kwamen rond 09:00 aan en konden gelijk in het huis terecht, het huis was schoon, bedden en beddengoed ook heerlijk allemaal. Ook hebben wij een paar keer heerlijk gegeten bij de Musistadle.

Onze kinderen vermaakte zich prima op de speeltuin en de kinderboerderij, tevens maakte ze ook veel gebruik van de activiteiten zoals die werden aangeboden door touroperator.

Wij hebben tijdens ons verblijf de Salburgerlandcard voor 12 dagen aangeschaft, het is niet goedkoop enkel wij hadden de Card er na 4 dagen al ruimschoots weer uit.

Enkele van de door ons gemaakte trips : Geisterberg Wagrain - Grafenberg Wagrain - Flories Erlebnispfad Flachau- Untersbergbahn Salzburg - Salzburg Stadt- Red Bull Hangar 7 - Baddensee Eben.

oja de mensen van de Flachauer Gutshof zijn inderdaad zuinig op hun spullen

check bij aankomst even je inventaris en dan is er niets aan de hand.

Geweldig!

Ellen
    21-8-2018

Een gezellig familiehotel, vriendelijk personeel, kamers zijn keurig en worden elke dag schoongemaakt.

Mountain-bikes, incl. helm kunnen geleend worden, dag van te voren reserveren.

In de directe omgeving uitgebreid aanbod van mountainbikepaden

All inclusive is goed en moet niet vergelijken worden met een resort aan de Middellandse Zee. Uitgebreid ontbijtbuffet, je mag een lunchpakket bij het ontbijt maken, tussen 16 en 17 uur kuchen en gevarieerd dinerbuffet. Dit was ruim voldoende, overdag gaan de gasten er toch op uit. All inclusive is tot 21.00 uur. De drankautomaten worden dan ook afgesloten maar eerst wordt nog aan alle aanwezigen gevraagd of je nog iets te drinken wenst.

De jonge eigenaar nodigt zijn gasten iedere week uit om tijdens een ontbijt, de zon te zien opkomen in een berghut op een alm in de bergen. Vroeg opstaan want er gaat wel een wandeling aan vooraf. Voor ons was het een heerlijke vakantie!

prima chalet

fred&conny
    20-8-2018

De chalet met 4 slpkmrs was van alle gemakken voorzien. Alles wordt zeer goed onderhouden. De chalets liggen op 250m van de hoofdweg maar toch nog veel passage van auto's naar de hoger gelegen hotels. Wij vonden de totale organisatie perfect en duidelijk, dit in tegenstelling tot de commentaar in een eerdere review. In Flachau zelf is voldoende te doen maar wij vonden het toch iets te toeristisch, er bleef van de Oostenrijkse sfeer niet veel meer over. Prijzen van activiteiten zijn stevig, voorzie hier een extra budget voor. (Raften vanaf 60€, canyoning vanaf 90€, hoogteparcours 30€, enz.). Het eten bij Muslistadl was heerlijk (1 buffet en 1 grillavond inbegrepen in huurprijs touroperator). Zeker ook eens restaurant Salzburger bezoeken, heerlijke burgers voor een eerlijke prijs. Houd er als Belg wel rekening mee dat je hier tussen de Nederlanders zit met de bijhorende 'ik ben op vakantie een lekker irritante luidruchtige hollander' mentaliteit. 's Avonds rustig buiten een boekje lezen kun je vergeten.

Familiehotel, fijne sfeer en behulpzaam personeel

Kevin
    20-8-2018

Flachau is een klein dorpje met leuke activiteiten voor de kinderen. Zomers kan je met de flacau kaart verschillende activiteiten uitvoeren. Je moet wel inschrijven voor activiteiten zoals boogschieten etc.

Alpenwelt is een super leuk hotel. Wij hadden een ruime 4 persoonsmaker die elke dag heel goed werd schoongemaakt. Heeft een behoorlijk aantal kamers maar voelde echt huiselijk. Je merkt dat veel mensen hier vaak terugkomen. Saladebuffet vonden wij erg lekker en afwisselend. Het eten was verder ook prima, maar merk toch dat alles hetzelfde kruiden. Wij zijn met de eigenaar en overige hotelgasten naar een berghut gegaan per tractor, hier kon je vissen, paardrijden en liet hij zien hoe boter werd gemaakt: heel kneuterig maar een leuke ervaring. Wij reden daarna door naar Kroatie, maar hadden de eerste dagen heimwee naar Oostenrijk en Alpenwelt.

Urlaub mit Herz

Bettina Schönherr
    8-8-2018

Das Hotel liegt mitten in Flachau und heißt einen bereits mit einem schönen Empfangsbereich bei der Ankunft willkommen. Wir fühlten uns vom ersten Moment an gut aufgehoben und waren von der Frerundlichkeit des ganzen Teams beeindruckt. Die Zimmer sind entweder zur Straße hinaus oder nach hinten zu einem Bach. Die Zimmergröße ist für Skifahrer knapp ausreichend, durch das viele Gepäck bedingt. Die Zimmer sind hübsch eingerichtet, alles ist sehr hell und sauber! Reinigung und Handtuchwechsel finden täglich statt. Das Bad ist ein bisschen zu klein und es fehlt eine Duschkabinenabtrennung, so dass das Wasser beim Duschen rausspritzt, aber sonst ist es ok. Das Personal ist zuvorkommend, freundlich und sehr hilfsbereit. Es gibt einen Spabereich, den haben wir jedoch bisher noch nicht genutzt. Frühstück und Abendessen werden in Buffettform angeboten und das Essen ist wirklich sehr sehr gut!! Die Gäste bekommen bei der Ankunft einen festen Platz zugewiesen, so dass kein Stress um die Platzauswahl besteht. Wir waren bereits mehrfach im Hotel zu Gast und fühlten uns schon beim ersten Mal, als ob wir "alte Bekannte" sind und wurden so herzlich von Familie Kaml empfangen, dass es eine Freude ist, dort unseren Urlaub zu verbringen. Wir können das Hotel uneingeschränkt weiterempfehlen.

Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf scoort een 8,4 uit 10, op basis van 269 reviews