Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Vakantie in Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Flachau is een typisch Oostenrijks dorpje in het Salzburgerland waar jaarlijks veel toeristen hun wintersportvakantie doorbrengen. Met een totaal van 236 kilometer aan pistes is er genoeg keuze voor zowel beginnende als gevorderde skiërs of snowboarders. Hoewel Flachau echt bekend staat als wintersportdorp, is er hier in de zomer ook genoeg te doen en beleven. Benieuwd of een vakantie naar Flachau iets voor jou is? Lees dan even mee.

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Over Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Flachau in de winter

Een van de grootste jaarlijks terugkerende evenementen in Flachau is de World Cup afdaling. Wil je nu net zo snel naar beneden razen als deze professionals? Kies dan voor een wintersportvakantie naar Flachau. Je vindt in Flachau voldoende skischolen waar je les kunt nemen om je skitechniek te verbeteren. Ook zijn er voor kinderen speciale skischolen en oefenpistes waar ze in alle rust kunnen skiën. Flachau beschikt over meerdere skiliften het skigebied in, waardoor de skilift nooit ver weg is van je accommodatie.

Als je denkt aan wintersport, dan denk je automatisch aan après-ski. Vanaf vier uur gaat het los in verschillende après-skibarren langs de piste, waarbij vooral Hofstadl populair is. Jong en oud komt hier samen opwarmen na een lange dag op de piste. Veel skischolen bieden ‘s avonds ook nog tal van activiteiten aan waaraan je kunt deelnemen. Denk hierbij aan sneeuwschoenwandelen, ijsklimmen of snowtuben.

Heb je tijdens een vakantie in Flachau de pistes allemaal al gezien? Geen zorgen! Flachau is onderdeel van het grotere skigebied Salzburger Ski Amadé. Doordat Flachau centraal in dit skigebied ligt is het eenvoudig om vanuit hier ook de andere pistes te verkennen.

Flachau in de zomer

Een vakantie in Flachau in de zomer betekent een vakantie vol wandelen en sportieve activiteiten. Neem je wandelschoenen mee en ga op ontdekkingstocht in de omgeving. Je hebt de keuze uit zo’n 150 kilometer aan wandelpaden. Deze paden voeren je langs rivieren, alpenweiden en hoge bergen. In de zomer zijn sommige skiliften ook open, zodat je niet helemaal op eigen kracht naar boven hoeft.

Hou je meer van fietsen? De omgeving van Flachau biedt volop mogelijkheden voor een mountainbiketocht. Maar liefst 350 kilometer aan mountainbikeroutes kronkelen door het berglandschap. Onderweg kom je berghutten tegen waar je even kunt uitrusten en een verkoelend drankje kunt drinken.

Afkoelen na een intensieve dag? Neem dan een duik in de Reitecksee of de Winkler See, beiden liggen op korte afstand van Flachau. Een vakantie in Flachau klinkt zo wel heel aantrekkelijk toch?

In welke periode je ook op vakantie wilt naar Flachau, zorg dat je op tijd boekt en geniet van je volgende vakantie in de bergen van het Salzburgerland.

Weer & Klimaat Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

Dagen regen151517181718171713111515

Reviews over Flachau/ Flachauwinkl/ Reitdorf

• 8J. Kip21-02-2019

Geweldig

Geweldig gebied, veel restaurantjes / barretjes op de piste. Ideaal voor gezinnen.

• 5Cultuur
    • 6Sfeer in stad
    • 9Skigebied beginners
    • 9Zorg voor natuur

december 2018

• 8E. Ulrich19-02-2019

Voor herhaling vatbaar

Overzichtelijk gezellig dorp. Alles bij de hand, gezellig en verzorgd. Fijne pistes .

• 7Skigebied beginners
    • 7Skigebied gevorderden

januari 2019

• 9Iris13-02-2019

Te gek!!

Het is een top bestemming! Mooie pistes en erg leuke eetgelegenheden. Leuk voor jong en oud. Je kunt alle kanten op, voor ieder een uitdaging te vinden. Ook voor de après-ski fans raad ik dit gebied zeker aan!!

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8Tom10-02-2019

Bruut👍

Makkelijk te bereiken aangezien de autobaan er kort naast loopt. De bussen rijden elk kwartier die je naar de skiliften brengen,of een dorp verderop.

En als het après skieen uit de hand loopt heb je zo een taxi geregeld.

Een echte aanrader 👍 en de pistes lagen er superstrak bij 👍

• 2Skigebied beginners
    • 10Skigebied gevorderden

• 8Jorrit Hondorp08-02-2019

Zon, sneeuw en een prachtige omgeving

Wat een ongelofelijk mooi gebied. Brede pistes in alle categorieën, voor beginners maar ook zeker voor gevorderden. Leuke restaurants en je kan er ook goed genieten van de après ski.

Ik ben er jaren geleden voor het laatst geweest. Toen was het er al super. Nu is er een gondel die waardoor er een directe verbinding is tussen Wagrain en Flachau. Ideaal om lekker een hele dag verschillende pistes te kunnen skiën.

Ik was al enthousiast maar nu weet ik zeker dat ik hier nog vaker naar toe zal gaan!

• 7Skigebied beginners
    • 8Skigebied gevorderden

Gereisd met vrienden in februari 2019

• Was mooi gebied en gezellig

We hadden een hotel aan de liften was een mooi hotel

• 10Sfeer in stad
    • 9Skigebied beginners
    • 10Zorg voor natuur

• 9Ron groven03-02-2019

Fantasie

Het is een leuk dorpje en je kunt er de wintersport goed beleven voor iedereen wat wils en een leuke sweer in het dorp en een leuke après ski een aan rader dus voor mij was het een mooie vakantsie voor herhaling vatbaar

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 8Elise03-02-2019

Fantastisch! Zeker voor herhaling vatbaar.

Prachtig gebied met mooie pistes. Veel keuze wat betreft verblijf en restaurantjes etc. Ook de apres ski is erg gezellig.

• 8Cultuur
    • 9Après ski

• 9SusanC01-02-2019

Wunderbar 🤩!

Flachau, ik ben groot geworden hier! En nog steeds gaan we elk jaar gaan met het gezin en aanhang weer een weekje naar Flachau op wintersport. Een vriendelijk dorp, een skigebied dat steeds groter wordt, apres ski zoals het hoort, hypermoderne liften en elk jaar is er wel weer iets nieuws of toegevoegd in het gebied! En wat ik belangrijk vind, de Nederlanders passen zich hier nog aan aan de Oostenrijkers i.p.v. andersom. We blijven gaan, elk jaar weer! En “im Stadl ist immer noch Platz”, hiermee bedoel ik apresski-tempel de Hofstadl.

• 10Cultuur
    • 10Skigebied beginners
    • 8Skigebied gevorderden
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2018

• 9Kirsten Muntendam30-01-2019

Een echte aanrader.

Flachau is een prachtige omgeving voor iedereen. Er zijn tal van scholen voor beginners en uitdagende lange pistes voor gevorderden. Door het uitgebreide en goed verbonden liftennetwerk heb je een ruime keuze aan pistes. De beroemde G-Link is dan ook zeker een must! Busverbindingen in Salzburgerland zijn perfect. Het is de moeite waard om eens de (gratis!) bus te pakken naar bijvoorbeeld Flachauwinkl of Wagrain. De pistes in Flachauwinkl zijn aanzienlijk rustiger en vrij breed, wat erg prettig kan zijn voor de beginnende skiër of snowboarder. Het Absolut Park in Flachauwinkl biedt een leuke uitdaging voor freestylende snowboarders. In Wagrain vind je Wagrainis Winterwelt, een gemoedelijk funpark voor kinderen. Wij verblijven altijd in Flachau, wat een goed aanbod aan appartementen en hotels heeft. Verder kun je goed aprés-skiën in Flachau, en zijn er tal van restaurants en bars. Wij komen elk jaar terug!

• 9Cultuur

10 van de 284 reviews gezien