Filzmoos

Reviews over Filzmoos

Geweldig

Henk van der Steen
    28-1-2019

Wij zijn een aantal jaren geleden ook hier geweest en wilde weer eens een kijkje nemen hoe het nu was. Nog steeds een gezellig dorpje en lekkere afdalingen, erg sneeuw zeker en makkelijk te bereiken. Auto, met uitzondering van een dagje winkelen in Bischofshofen, niet nodig gehad. Wij verbleven in Aparthotel Olympia.

Gereisd Met oudere kinderen in Wed Feb 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Fantastisch en authentiek, voelt als thuiskomen.

Fam Kreder
    21-1-2019

Al jaren vieren wij onze vakantie in Filzmoos. Wat een geweldig dorp, waarin overal de authentieke Oostenrijkse gemütlichkeit te proeven is. Voor ieder is er wat te doen. Of het nou gaat om skiën of om de prachtige natuur te aanschouwen. Tip: een tocht met een paardenslee om zo de berghutten in de avond te bezoeken.

Onze dochter is zelfs in de naarbije plaats Schwarzach im Pongau geboren. Zij vondt de sfeer in Filzmoos zo leuk dat zij besloot om vroegtijdig geboren te worden. In feb 2017 was onze eerste keer op vakantie met haar. Tijdens deze vakantie is zij voor het eerst gaan kruipen! Kort om, een magisch dorp voor ons.

Ons zie je elk jaar terug! Samen met onze Oostenrijkse dochter en Nederlandse zoon.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2017

Heerlijk skigebied, zeker voor beginners.

Mariel
    15-1-2019

Een leuk familie skigebied. Niet heel groot maar je kan makkelijk een dagje naar andere plaatsen waar weer net wat andere pistes liggen. Beginners kunnen hier heerlijk het boarden of skiën onder de knie krijgen.

Gereisd Met vrienden in Thu Feb 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Voor de beginnende en gevorderde wintersporter!

Annelou
    6-12-2017

Filzmoos is een rustig en redelijk klein gebied. Maar voor zowel de beginner als de gevorderde wintersporter een uitdaging. Na ervaring met het skiën ben ik in Filzmoos de uitdaging aangegaan om ook snowboarden te leren. Als je niet wil dat ongeveer heel Nederland jouw mooie smakkers in de sneeuw ziet gebeuren is dit wel echt een uitstekend gebied. Hier heb je namelijk alle ruimte om de meest interessante en (voor je gevoel) nog nooit eerder vertoonde vallen te showen. Ook kun je een dag uitrekken voor de Dachstein gletsjer. Naast skiën of boarden is de tocht alleen al naar de 2700 meter hooge berg een fantastische ervaring. Ook als je een dagje niet zo sportief bezig wilt zijn maar juist tot rust wil komen is dat misschien wel de ideale locatie. Geniet van kaiserschmarrn en warme chocolademelk (of gewoon bier). Slechts één gondel verwijderd van de bewoonde wereld. Oh en Flauchau ligt ook om de hoek. Wat wil een mens nog meer?

Gereisd Met vrienden in februari 2015

fantastische plek!

Ruud
    13-6-2015

Filzmoos is een gezellig dorpje. Ze doen echt hun best om de toerist zich welkom te laten voelen. Zonder te overdrijven of dat het nep is. Men is oprecht blij dat je er bent en laten dat ook merken. De omgeving is mooi en het landschap is adembenemend. Er zijn genoeg eet en drinkgelegenheden in het dorpje.

Gereisd Met partner in Mon Jun 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Filzmoos scoort een 8,8 uit 10, op basis van 160 reviews