Klagenfurt / Ferlach

We hebben een aantal aanbieders voor Klagenfurt / Ferlach voor je op een rij gezet:

vakanties Klagenfurt / Ferlach

Reviews over Klagenfurt / Ferlach

Uitvalsbasis voor stad- en natuurliefhebber

Annemijn Kroon
    20-2-2019

In februari 2019 zijn mijn vriend en ik een week in Klagenfurt geweest. De binnenstad is compact en beschikt over een aantal mooie gebouwen. Shopliefhebbers kunnen hun hart ophalen in het overdekte winkelcentrum City Arkaden. Voor een bruisend nachtleven kun je er (in februari) echter niet terecht. De binnenstad is leuk voor een weekend, maar niet veel langer dan dat.

Ben je natuurliefhebber en beschik je over een auto, dan is het een goede uitvalsbasis voor langere tijd. Er is genoeg te doen in de omgeving. Ik raad de Abenteuer Wasser Weg aan; een avontuurlijke, mooie wandelroute van zo'n 4 kilometer. Ook de Wörthersee is het bezoeken waard. Wil je wintersporten dan zijn er behoorlijk wat opties rondom Klagenfurt. Wij raden skigebied Turracher Höhe aan.

Als liefhebbers van natuur én stad hebben wij hier een fijne week gehad!

Gereisd Met partner in februari 2019

mooie groene omgeving

Rianne
    21-8-2014

mooie groene omgeving tussen de alpen en karawanken in. het klimaat is prettig ,hoewel je ook een zeer fikse onweersbui op je dak kan krijgen. in de omgeving van de camping kan je heerlijk eten. de stad Klagenfurt is een universiteits stad met veel cultuur en sport. het sfeertje is een tikkeltje italiaans(zo heb ik het ervaren)

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014

Mooie regionale stad...

Marie- Josee en Bert
    19-4-2013

Bij aankomst gelijk een mooi zicht over de Neuer Platz met stadhuis, de Lindwurm en Marie Theresia natuurlijk. Eerst maar eens naar de touristen info voor de stadswandeling.

Je wordt door de stad geleid en ziet ook alle bijzondere en belangrijke plaatsen. De geschiedenis van De Lindwurm, het Worther See Mandl en de Steinener Fisscher hadden we natuurlijk al op voorhand gelezen. Maar wat heeft deze stad nog veel meer fraais te bieden: het Landhaus, het nieuwe Raadhuis, het Theather, Gustav Mahler, de prachtige Oostenrijkse kerken en noem maar op.

Op de Alter Platz heerlijk genieten van een lunch, maar natuurlijk ook even bij de Italiaan aan voor het super ijs.

Te veel om op te noemen... ga er zelf eens heen.

Gereisd Met partner in Thu Apr 18 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie stad

Marije
    12-11-2012

Erg mooie en schone stad. Gezellig centrum met mooie, oude gebouwen. Leuke restaurants. Overdekt shoppingcentrum Mooie omgeving met genoeg te ondernemen: onder andere Minimundus, rondje Worthersee, bezoek Villach, Gross Glockner.

Gereisd Met vrienden in juli 2012

Een echte mondaine stad

Erna
    6-7-2011

Klagenfurt heeft bijna alles. Sfeer, uitgaansleven, veel winkels en het ligt aan de prachtige woerthersee. Karinthie is een regio met een fijn klimaat. Je kunt in de stad tegen een schappelijke prijs eten, parkeren is wel duur. Klagenfurt heeft een eigen vliegveld (vliegen vanaf Keulen/Bonn en Dusseldorf.

Gereisd Met partner in januari 2010
Klagenfurt / Ferlach scoort een 7,2 uit 10, op basis van 25 reviews