vakanties Klagenfurt / Ferlach

Reviews over Klagenfurt / Ferlach

Mooi meer

S. Prins,
    29-8-2016

Mooi camping, ietwat rommelig heeft zo zijn charme. Veel kinderen. Goed sanitair, schoon. Het meer zelf is een heerlijke plek om te zwemmen en vertoeven. Het strandbad is reden om hier enkele dagen te blijven. Regel wel een grote plek want er zijn ook plaatsen waar je je kont niet kunt keren. Goede winkel, personeel vriendelijk. Goed geprijsd restaurant op de camping zelf.

Fijne "alles-bij-de-hand" camping in Klagenfurt

akilsdonk,
    15-6-2016

Een prima camping aan de Wörthersee. Eigenlijk een stadscamping want in 15 minuten ben je op de fiets in hartje Klagenfurt. Mooie stad, lekker shoppen ook. Maar de andere kant op net zo snel in de natuur. Camping ligt bij het prachtig aangelegde strandbad van Klagenfurt. Entree kost normaal 4,50 per dag, camping gasten betalen slechts 3,- per week. Bijna gratis dus. Ook is het heerlijk wandelen 's avonds op de boulevard van het meer. Kortom, allerlei mogelijkheden direct voorhanden, winkels te over in de buurt. Voor Minimundus-liefhebbers (de Oostenrijkse Madurodam): daar loop je zo naar toe. Ook het omringende stadspark biedt volop mogelijkheden. De camping kent plaatsen in diverse maten, maar de kleine plaatsen onder 80 m2 zijn vaak wel erg klein. Voor hoogseizoen aan te raden vooraf de grote plaatsen (100m2 of meer) te boeken, zeker als er bijzettenten etc. geplaatst moeten worden. Het kan links en rechts dus hutje-mutje zijn. Sanitairgebouwen voldoen aan de moderne maatstaven, volop heet water ook. Vriendelijk personeel, gedurende het seizoen is er ook een Nederlands echtpaar dat meewerkt op de camping. Restaurant/bar is gezellig opgezet, maar qua kaart meer de betere patatzaak, waarbij gesteld moet worden dat de patat wel bijzonder lekker is. Maar och, anders restaurants te over in Klagenfurt. Kan de camping voor kleine kinderen niet zo goed beoordelen (niet heel veel speelfaciliteiten lijkt me), maar oudere, wat zelfstandiger kinderen zullen er zich niet vervelen. Die zul je geheid 's avonds laat nog van de boulevard moeten plukken....Niemand trouwens, zelfs niet als je er drie weken staat. Tip: fietstocht langs het hele meer (45 km fietsen). En vergeet dan niet neer te strijken op het terrasje van het waterkrachtmuseumpje (Schaukraftwerk) aan de Kärtnter Strasse halfweg Bad Saag en Velden. Een andere tip is dineren in Restaurant Maria Loretto op het schiereilandje nabij de camping. Wel een iets chicquer restaurant (lange broek en net shirt gewenst), maar het is intens genieten op het terras, pal aan het meer, van de prachtige kaart, wijn en ondergaande zon. Op zondag zijn alle winkels in Oostenrijk nog dicht getimmerd, maar Penny Supermarkt in Goritschitzen (5 min. op de fiets) is sinds dit jaar op zondag open. Dat wist de receptie nog niet eens. En mocht je onderweg naar Penny nog ergens een leesbrilletje zien liggen, dan is die van mij, want ik ben hem daar verloren :).

Prima uitvalsbasis

R.Wiersma,
    6-9-2015

Zo'n grote plek heb ik nog nooit gehad. Caravan, voortent, luifel, tafel en stoelen ervoor en een bijzettentje daar weer voor en nog ruimte overhouden voor de auto op de plek. Vriendelijke en behulpzame receptie, klein winkeltje met alleen de hoognodige zaken maar diverse supermarkten dicht in de buurt. Camping is lekker rustig, sanitair wordt prima schoongehouden. Het publiek is dan ook anders dan de doorsnee Spanje ganger. Mooi, schoon en goed onderhouden strandbad er recht tegenover. Mooie uitvalsbasis voor diverse bezienswaardigheden en activiteiten.

Drukke, volle camping 50 meter van een mooi meer

Lis,
    15-8-2015

Drukke camping, met best krappe plaatsen, beetje passen en meten met caravans en campers erin draaien, bijzettentjes en auto's. Je kan kiezen uit drie verschillende 'maten'' kampeerplaatsen. Zeer hulpvaardige receptie. Wifi was waardeloos. Er is een speeltuintje, tafeltennis, midgetgolf, cafeetje. We hebben fantastische fietsen gehuurd (2 weken oud) en meer rond gefietst. Langs het kanaal gefietst naar Klagenfurt centrum, waar een muziekfestival was, erg gezellig. Het strand is erg druk, het water is heerlijk 26 graden. Veel horeca en ''bierinsel''. Er was een beachvollybal toernooi geweest en ze waren dat aan het afbreken, dat gaf veel geluidsoverlast, hiervoor zijn wij gewaarschuwd bij het boeken, en was ok, onze kinderen gaven ook veel geluidsoverlast ;) en hadden het erg gezellig met andere jongeren. Sanitair is prima, goed schoon.

Mooi gelegen camping aan Worthersee

A.J. ,
    30-7-2015

Camping ligt direct aan de weg/ingang van het Strand(bad). Vriendelijk personeel en zeer bereidwillig. Plaatsen zijn groot, maar overal staan auto's. Iedereen kan zijn haar tent/ caravan/camper neerzetten zoals die wil, geen beleid. Niet echt een gezellig familiecamping. Animatie(team) stelt niet veel voor. Vaste gasten hebben het hoogste woord en trekken zich weinig aan van de niet vaste gasten. Vieze walmende bbq zijn heel normaal. In de omgeving veel te doen (Minimundus, reptielen zoo, boottocht etc). Op fietsafstand een spar en hofer. Leuke midgetgolfbaan direct aan de camping gelegen. Sanitair prima, diverse bronwater punten. Winkel en restaurant aanwezig. Halte bus direct voor het Strandbad. Bij mooi weer is het strand overvol! Diverse horeca op loopafstand. Speeltuintje aanwezig.

Klagenfurt / Ferlach scoort een 8,4 uit 10, op basis van 24 reviews