Ouddorp

8.3Fantastisch

Altijd gedacht dat Ouddorp in Zeeland ligt? Dan ben je niet de enige. Dit rustige sfeervolle plaatsje in Zuid-Holland ligt direct aan het strand, waardoor het typisch Zeeuws aanvoelt. Je kunt hier in alle rust genieten van een heerlijk vakantiegevoel in eigen land. Relax aan het strand, verken leuke plaatsjes en probeer de leukste restaurants uit.

Lees meer over Ouddorp

We hebben een aantal aanbieders voor Ouddorp voor je op een rij gezet:

vakanties Ouddorp

We hebben een aantal aanbieders voor Ouddorp voor je op een rij gezet:

Over Ouddorp

Op de grens van Zeeland en Zuid-Holland ligt het gemoedelijke plaatsje Ouddorp. Tijdens je vakantie in Ouddorp kun je de rust en ruimte opzoeken in Zeeland en tegelijkertijd een bezoekje brengen aan de grote steden van Zuid-Holland. In en rondom Ouddorp vind je kilometers aan strand waar je op sommige plekken zelfs even helemaal alleen bent. Ben jij al eens op vakantie geweest in Ouddorp? Lees met ons mee en ontdek of Ouddorp een geschikte bestemming is voor jou.

Ontdek Goeree Overflakkee

Goeree Overflakkee is het eiland waarop Ouddorp ligt. Dit eiland is de perfecte locatie voor strandliefhebbers, want je vindt er prachtige stranden. Maak een wandeling over het strand of fiets door de duinen en geniet van het Nederlandse landschap. Liever een wat specialere to do tijdens je vakantie in Ouddorp? Kies dan voor kitesurfen, zeilen of blokarten.

Goeree Overflakkee heeft een roerige geschiedenis mede vanwege de Watersnoodramp in 1953. Na de Watersnoodramp is de bouw van de Oosterscheldekering in een stroomversnelling gekomen. In het Watersnoodmuseum kom je meer te weten over de geschiedenis van deze ramp. Ook kun je een bezoekje brengen aan het themapark Neeltje Jans waar je op een speelse manier leert over de deltawerken, geschiedenis en omgeving. Het is mogelijk om een rondvaart te maken over de Oosterschelde of een wandeling te maken in het binnenste van de Stormvloedkering.

Richting het zuiden: Zeeland

Op het eiland Walcheren ligt Domburg, de oudste badplaats van Zeeland. Het brede strand van Domburg is misschien wel een van de mooiste van Nederland. Ook Zierikzee is een bezoekje waard. Hier vind je in totaal meer dan 500 monumenten, zie die maar eens allemaal binnen een dag te bekijken. Zeeland is bovendien dé plek om een boottocht te maken tijdens je vakantie in Ouddorp. Ga mee met een vissersboot om te vissen op mosselen en oesters of ga op een natuurtocht en kijk of je een zeehond kunt spotten.

Richting het noorden: Zuid-Holland

Met de auto sta je na 45 minuten in hartje Rotterdam. Een hele andere wereld dan de rust en ruimte die je ervaart in Ouddorp. Tijdens een bezoek aan Rotterdam is het zeker aan te raden binnen te stappen bij de Markthal. Alleen al de buitenkant van het gebouw is bijzonder met haar gebogen vorm. De focus van de Markthal ligt vooral op eten en lokale producten. Je vindt hier meer dan 100 kraampjes die verse etenswaren aanbieden: van groente en fruit tot aan vers brood en van bonbons tot aan gezonde sapjes. Tip: eet niet teveel van te voren, want je wilt hier letterlijk alles proeven!

Loop jij straks over het strand tijdens een vakantie in Ouddorp op Goeree Overflakkee? Boek dan snel je accommodatie en stap in de auto.

Reviews over Ouddorp

• 9Bertels S.14-01-2020

Rustgevend

Rustgevend Bungalow strandjutter zéér ruim en confortable. Alleen slaapkamer en ingang douche niet breed.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2019

• 8De Vette12-01-2020

Prima plaats voor strand, wandelen en fietsen

Ouddorp is een grote plaats met een compact sfeervol centrum voorzien van diverse winkels, supermarkten en eetgelegenheden. Zeer goed bereikbaar vanuit de Randstad goede uitvalbasis voor wandelen, fietsen en autoritjes in de omgeving. Strand en duinen om de hoek. Wij verbleven hier een midweek tijdens de jaarwisseling met onze hond en hebben genoten.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in december 2019

• 9Marjan Klatt15-12-2019

Super

Ouddorp is een schitterend dorp met zeer mooie stranden

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in december 2019

• 9Botter01-12-2019

Een mooie omgeving mooie stranden vriendelijke mensen en een gezellig dorp.

Gereisd met partner in november 2019

• 8Robert Vanmackelbergh28-11-2019

Bezoekje waard.

Gezellig stadje om eens rond te wandelen en de horeca eens te spijzen.

• 5Cultuur
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2019

• 9Miek28-10-2019

Fijne plek voor een korte (of lange) vakantie.

Heel gezellig oud stadje. Leuke winkeltjes, niet alleen het geijkte, en fijne horeca. Het viel ons op dat iedereen erg aardig was, ook jegens ons hondje. Dat is, zeker in het westen, niet altijd het geval. We voelden ons overal erg welkom. Het strand hier is ook erg mooi, breed! Houd alleen rekening met de vakantie van de buren! Wij vonden het jammer dat er juist nu (en voor ons onverwacht) érg veel Duisters waren.

• 10Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2019

• 8mark27-10-2019

prima

mooi gelegen aan zee, op goede reisafstand van gezellige plaatjes, rotterdam, Zierikzee, middelburg. delta werken neeltje jans

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

oktober 2019

• 9G. H. E.13-10-2019

Ons tweede “thuis”

Komen al jaren in Ouddorp. De plaats en de omgeving zijn voor ons elke keer opnieuw een “thuiskomen”

• 7Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Jolanda van der meijden13-10-2019

Voor herhaling vatbaar

Rustig park en je kan er heerlijk wandelen en fietsen

• 8Stranden

Gereisd met vrienden in september 2019

• 8Scholten09-10-2019

Fantastisch.!

Tijdens ons verblijf in Port Zelande zijn we ook wezen winkelen in Ouddorp..Gezellig plaatsje waar genoeg te beleven viel..Tijdens ons bezoek was er een gezellige toeristische markt. Ook vind je er een gelegenheid waar je verse groente kunt kopen bij een woonhuis. Prima stadje.

• 8Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2019