header
Zuid-Holland

Zuid-Holland: zon, zee en strand in eigen land

Bruisend Zuid-Holland is de provincie met de meeste inwoners van Nederland. Naast winkelen in steden als Rotterdam en Den Haag kun je ook kleine badplaatsen bezoeken als Katwijk en Noordwijk. Daar kun je je ontspannen bij één van de vele strandtentjes. Geen zin in zee? Dan kun je ook de Biesbosch gaan ontdekken.

Top accommodaties Zuid-Holland

Best beoordeelde accommodaties

Must-sees in Zuid-Holland

ontdek de zes allerleukste steden!

4 keer typisch Zuid-Hollands

Wat je moet proeven en bekijken

Top accommodaties Zuid-Holland

1. Slapen op het strand in de Landal beach villa's

In de beroemdste Hoek van Holland hoef je je hele vakantie het strand niet af. De Landal beach villa's zijn geschikt voor de allergrootste strandliefhebbers. De villa's staan op het strand, waardoor je altijd zicht op de mooie zonsondergang hebt. Even genoeg van al dat zand? Stap dan in de auto naar Rotterdam, Den Haag of Delft!

2. Kampeer in de duinen op Camping de Duinpan

Op Camping de Duinpan in Noordwijk aan Zee kun je je tent midden in de duinen opzetten en iedere ochtend wakker worden met de zilte zeewind in je haren. Naast verschillende stranden en leuke tentjes zijn er vanuit Noordwijk ook verschillende fiets- en wandelroutes door de Bollenstreek te volgen.

3. Jezelf verwennen bij Fletcher Hotel Duinzicht

Wie zichzelf wil trakteren op een luxe vakantie, kan zeker bij Hotel Duinzicht terecht! Het karakteristieke herenhuis waarin het hotel gevestigd is, ligt vlakbij het strand. Voor fijnproevers is dit hotel, met hoog aangeschreven restaurant, de perfectie vakantieplek. Hier worden seizoensgebonden producten uit de omgeving voor geschoteld.

4. Landal strand resort Ouddorp: genieeten in de duinen

Strand resort Ouddorp ligt op Goeree-Overflakkee in het zuiden van Zuid-Holland. Dit gebied ademt de rust en ruimte van Zeeland uit. Het resort ligt verstopt tussen de duinen en binnen een paar minuten lopen, sta je op het strand. Neem ook eens een kijkje bij het Watersnoodmuseum of de Neeltje Jans in Zeeland.

5. Port Zélande voor de waterliefhebber

Jong of oud. Weer of geen weer. Er is altijd wat te doen in Port Zélande. Zeilers en duikers kunnen hun hart ophalen, want het Centerparcs Resort ligt aan het Grevelingemeer én aan een breed Noordzeestrand. Als het weer niet mee zit, is er altijd nog het subtropische zwembad Aqua Mundo, met een glijbaan in het pikkedonker.

Must-sees in Zuid-Holland

1. Den Haag: meer dan alleen politiek

De politieke hoofdstad van ons land heeft veel vermaak te bieden. Voor wie van kunst en geschiedenis houdt, is een bezoek aan Den Haag het perfecte dagje uit. Neem een kijkje op het Binnenhof, snuif cultuur op in één van de vele musea of ontdekt Den Haag tijdens een rondvaart. Voor de kleintjes is een bezoek aan Madurodam een belevenis!

2. Bruisend Rotterdam

Sinds de eervolle vermelding van Rotterdam in de Lonely Planet als Best in Travel, groeit het aantal bezoekers van deze wereldstad. Bewonder het uitzicht op de Erasmusbrug en de Euromast. De echte waaghalzen kunnen niet alleen kijken naar, maar ook abseilen van de Euromast. In de Markthal kun je terecht voor een lekker hapje en drankje.

3. Bloembollen en strand in Noordwijk

Noordwijk groeide uit van vissersdorp naar badplaats, middenin de Bollenstreek. De stranden zijn verschillende keren onderscheiden met de ‘Blauwe Vlag’, een bewijs van schone stranden en helder zwemwater. En daar kun je als vakantieganger goed van genieten. De badplaats telt dertien kilometer aan boulevard langs het strand.

4. Uitwaaien in Katwijk

Tegen universiteitsstad Leiden aan, ligt Katwijk. Er is voor jong en oud genoeg te doen in deze badplaats. Beklim bijvoorbeeld de vuurtoren, stap op de stoomtrein naar Leiden of leef je uit op en in het water. Banaanvaren, waterskiën of parasailen, je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het in Katwijk. Geschikt voor een actieve familievakantie dus!

Ontdek historisch Dordrecht

De oudste stad van Holland is Dordrecht en werd zeer geliefd door Vincent van Gogh. Wil je weten waarom? Betreed daarvoor de stadspoorten en slenter door de pittoreske straatjes van de Dordtse binnenstad. Ontdek hier ook de leukste winkeltjes, want Dordrecht is een echte winkelstad. Voor wie de natuur wil opzoeken: de Biesbosch ligt om de hoek!

4 keer typisch Zuid-Hollands

1. Proef de echte Goudse kaas

De meest bekende en gegeten Nederlandse kaas komt uit Gouda en wordt nog steeds volgens uniek recept gemaakt. De kaas is in alle uithoeken van de wereld te vinden. De echte fan kan zich vergapen op de kaasmarkt in Gouda. Van april tot en met augustus onderhandelen boeren en handelaren over de prijs voor de Waag in de binnenstad.

2. Koffie en karamel in Haagsch hopje

Het Haagsch hopje is ontdekt door een baron die verslaafd was aan koffie. Toen hij zijn kopje koffie met suiker en room een nacht op de kachel had laten staan, bleek het niet zo slecht te smaken. Inmiddels is er hopjesvla en zijn er hopjesstroopwafels. Een bezoek aan Den Haag wordt veel lekkerder voor wie deze snoepjes op zak heeft!

3. Bloembollen bekijken in de Keukenhof

Tulpen, narcissen en hyacinten, iedere bloembol is te vinden in de Keukenhof. Het natuurpark trekt bezoekers van over de hele wereld en is gevestigd in het Zuid-Hollandse Lisse. De bloembollen bloeien op het landgoed van Kasteel Keukenhof, waar je heerlijk kunt wandelen en als afsluiting een hapje kunt eten in restaurant Hofboerderij.

4. Duik het verleden in met Delfts Blauw

Het blauwwitte aardewerk is bij bijna iedereen bekend en een typisch oer-Hollands ding. Het ontstond in de zeventiende eeuw als goedkopere versie op het oosterse porselein dat uit China kwam. Inmiddels is het niet meer weg te denken uit de servieskast of als vaas. Het gemeentemuseum in Den Haag heeft een van ’s werelds grootste collecties.

Sorteren

1.020

vakantie Zuid-Holland

Reviews over accommodaties in Zuid-Holland

Uitstekende locatie, kamer voldoende, weinig sfeer

Ricardo Van Erven
    21-6-2018
    Je betaald bij dit hotel voor de locatie, net zoals in grote steden. De kamer is iets verouderd maar schoon en netjes. Ik vind het hotel wel wat ''verlaten'' doen overkomen. Lege beklede tafels, zonder stoelen. Het is absoluut niet zo sfeervol zoals de foto's doen voorkomen. Dit vind ik wel echt een verbeterpunt.

Heerlijk

Jannie
    21-6-2018

Super vriendelijk personeel. Er ligt een leuke map in de receptie waar activiteiten staan beschreven.

Leuke gerechten op het menu. Je kan ook lekker buiten zitten. Heel prettig hotel

Fijn park

Schouvorst joeri
    18-6-2018
    Het verblijf was heel goed. Goede ligging vlak aan de jachthaven. Lekker gegeten bij het grand café maar de laatste dag hadden we gereserveerd bij de grill. De bediening verliep vlot. Na enige tijd merkte we dat de personen die na ons hadden besteld het eten al hadden gekregen. Bij ons na 45 minuten wachten nog steeds geen eten en het was nog niet volzet. Dan maar eens gevraagd aan de serveerster wanneer het eten zou komen. Ze ging even informeren bij de keuken wanneer het eten kwam en het zou direct komen. Na nog eens 10 minuten nog geen eten hebben het dan nog eens gevraagd en dan ineens was het eten er. Maar de 2 hamburgers die besteld waren was niet wat we vroegen, het was koud, alles was er tussen gesmeten. Even gemeld en het zou in orde komen. 10 minuten later waren de hamburgers terug nog steeds het zelfde niets aan veranderd en nog even koud als de eerste keer. Nooit gaan we nog eten bij de grill in port zelande.
    Stefan Dubbeling, General Manager, General Manager, 22-6-2018

Beste Joeri,

Bedankt voor de review. Wat jammer om te horen dat het diner in de Grill niet aan uw verwachting voldeed. Wij zullen uw opmerkingen doorgeven aan de afdelingsmanager.

Wij hopen u snel weer te mogen begroeten op ons park!

Stefan Dubbeling, General Manager

Pareltje

Hans
    16-6-2018
    Prima ruim opgezette camping. Sanitair schoonn en voldoende capaciteit, plekken ruim en verzorgd. Overdekte fietsenstalling met oplaadpunten. Kunstgras voor je deur, grondzeil niet echt nodig. Kippen scharrelen rond, er is een wei met een varken en schapen, waar je je groente- en fruitafval (behalve citrus) goed kwijt kan. Gastvrije sfeer, persoonlijke benadering. Sinds dit jaar zijn er nieuwe eigenaren, die een goede impuls geven aan de camping. In de omgeving fietsmogelijkheden te over, ook polderwandelingen. Alphen heeft een leuk dorpscentrum met terassen aan de Rijn. Wij komen hier graag.

Heerlijk verblijf met prachtig uitzicht.

Jonas
    23-5-2018
    Super verblijf gehad bij Nautisch Centrum Scheveningen. Makkelijk parkeren in de garage, gelijk onder de appartementen. Duidelijk aangegeven waar de auto mag staan. Modern appartement, van alle gemakken voorzien. Televisie wel enigszins gedateerd. Genoeg restaurants in de nabije omgeving om te dineren bij de haven. Voor de sportievelingen is het een mooie wandeling naar de pier en boulevard van Scheveningen, langs het strand (ongeveer 3,5km.). Momenteel wel wat overlast vanwege de bouw van een nieuw restaurant (lees: een wekker die om 07:30 's ochtends gaat). Dit werd wel in de lift aangegeven, maar dan heb je niet meer echt de mogelijkheid om je boeking te herzien. Wellicht zou dit al vooraf aangegeven kunnen worden.
    Roompot Vakanties, Afdeling Kwaliteit, 31-5-2018

Bedankt voor jouw review, Jonas!

Wat fijn dat je een super verblijf hebt gehad op Nautisch Centrum Scheveningen. Wij zullen jouw feedback bespreken met de parkleiding, zodat we de mogelijkheden tot verbeteringen kunnen bekijken.

Graag tot ziens op één van onze parken!

Groetjes Denise

Zuid-Holland scoort een 7,8 uit 10, op basis van 6898 reviews