header
Nederland

Op vakantie in eigen land

Waarom het vliegtuig nemen als je nog niet eens alle mooie plekjes in Nederland hebt ontdekt? De fietspaden zijn nergens ter wereld zo goed, onze duinen zijn prachtig en Nederland staat vol met interessante, monumentale steden. Ga op reis in eigen land!

Inspiratie voor Nederland

Recreatief Nederland

Lekker op pad

De mooiste provincies van Nederland

Fotogeniek Noord-Holland

Noord-Holland heeft heel wat te bieden. Denk aan de mooie natuur, windmolens, het fotogenieke Haarlem of de kaasstad Alkmaar. Daarnaast heb je natuurlijk nog hoofdstad Amsterdam waar je je ogen uitkijkt en het eiland Texel, waar je heerlijk kunt fietsen en wandelen.

Zuid-Holland: zon, zee en strand

Bruisend Zuid-Holland is de provincie met de meeste inwoners van Nederland. Naast winkelen in steden als Rotterdam en Den Haag kun je ook kleine badplaatsen bezoeken als Katwijk en Noordwijk. Daar kun je je ontspannen bij één van de vele strandtentjes. Geen zin in zee? Dan kun je ook de Biesbosch gaan ontdekken.

Natuur, geschiedenis en steden in Gelderland

Gelderland is een diverse regio, waar voor iedereen iets leuks te doen is. Fiets of wandel door de prachtige natuur op de Veluwe of ga een middag winkelen in Arnhem of Nijmegen. Ook zijn er in deze regio unieke overblijfselen uit de Romeinse tijd te vinden. Voor kinderen zijn er leuke dierentuinen en attractieparken, zoals Julianatoren en de Apenheul.

Voor elk wat wils wat in Limburg

In Limburg valt heel wat te beleven. Wondermooie landschappen, gastvrije inwoners én een paar indrukwekkende bezienswaardigheden. Iedereen vindt in Limburg wel iets naar zijn smaak. Of het nu gaat om cultuur, natuur, sport of culinaire hoogstandjes.

Noord-Brabant: gezellig, bourgondisch en van alles te doen

Noord-Brabant biedt veel. Slenter door de oude binnensteden van Breda en Den Bosch of bezoek een bijzonder museum in Tilburg of Eindhoven. Een bezoek aan De Efteling of safaripark De Beekse Bergen is altijd een feest. Rust vind je in natuurgebieden als De Biesbosch, de Oisterwijkse Bossen en Vennen en de Loonse en Drunense Duinen. Dus op naar Brabant.

Leukste steden in Nederland

Ons Amsterdam

Zo dichtbij en toch zo leuk is Amsterdam. Van deze hoofdstad kun je maar geen genoeg krijgen. Telkens ontdek je weer een nieuw bijzonder plekje in de stad,. Koop romantische tulpen voor je geliefde of ga chique winkelen in de P.C. Hooftstraat.

Uniek Volendam

Volendam is het meest unieke dorpje van Noord-Holland en misschien wel van heel Nederland. Jaarlijks komen hier meer dan 2,5 miljoen toeristen een kijkje nemen. Volendam staat bekend om zijn traditionele klederdracht en palingsound, een soort popmuziek. Daarnaast komen hier veel BN’ers vandaan, zoals Geraldine Kemper. Hoeveel kan jij er spotten?

Groots en indrukwekkend Rotterdam

Mede door zijn gigantische haven is Rotterdam uitgegroeid tot een dynamische wereldstad. De architectuur van de stad is grotesk en indrukwekkend. Rijd over de Erasmusbrug, een beroemde bezienswaardigheid. Ook het Centraal Station is ongelooflijk mooi. De winkel- en uitgaansgelegenheden in Rotterdam zijn uitgebreid en divers.

Authentieke stad Haarlem

Haarlem is een mooie, bruisende stad waar altijd wel iets te doen is. Combineer lekker eten en drinken met fijn winkelen en culturele bezienswaardigheden. Loop over de Botermarkt of maak een rondvaart over de Haarlemse grachten. Onze hoofdstad Amsterdam, de zee en het strand liggen om de hoek.

Bourgondisch Maastricht

De Bourgondische hoofdstad van Limburg is ideaal voor een dagje uit. Er zijn ontzettend veel gezellige restaurants, terrasjes en unieke boetieks. Ook de architectuur van de stad is bewonderingswaardig. Zo heb je de indrukwekkende Sint-Servaasbasiliek en het prachtige stadhuis. Het Bonnefantenmuseum heeft steeds vernieuwende tentoonstellingen.

Recreatief Nederland

Heerlijk fietsen op de Stabrechtse Heide

De Stabrechtse Heide is een uniek natuurgebied in Brabant. Je kan hier heerlijk fietsen en wandelen op goed aangelegde paden. Terwijl je fietst kan je kijken naar het mooie groene landschap en de vele grazende schapen. Maak een tussenstop in een van de dorpjes als Someren, Geldrop-Mierlo en Heeze. In Heeze kan je een kasteel bezoeken.

De prachtige Gelderse Posbank

De Posbank is een prachtig natuurgebied in Gelderland. Als je er doorheen wandelt, lijkt het net of je in het buitenland bent. Zo mooi is het. In de nazomer kleurt het gebied door de bloemen die er groeien helemaal paars. Indrukwekkend om te zien. Je ziet ook kleine pony’s grazen en geitjes met elkaar spelen. Lief!

Samen karten

Zin in iets snels en avontuurlijks? In Nederland zijn er heel wat kartbanen. Ideaal voor een dagje teambuilding of er lekker tussenuit met vrienden. Er zijn kartbanen door het hele land. Doe Max Verstappen na en race tegen je vrienden of tegen een onbekende. Wie is het snelste?

Nationaal Park Hoge Veluwe

In het Nationaal Park Hoge Veluwe vergeet je de tijd. Het is een ware ontdekkingstocht door het uitgestrekte gebied. Pas op dat je de wilde zwijnen en herten niet stoort. Er zijn uitstekend aangelegde fiets- en wandelpaden. Midden in het park staat het Kröller-Müller museum, hier vind je de op één na grootste Van Goghverzameling ter wereld!

Fun in de Efteling

De Efteling is Nederlands grootste en meest sprookjesachtig pretpark. Plan een dagje naar de Efteling en logeer op het mooie vakantiepark. Verdwaal in het sprookjesbos, ga overkop in de Python of word misselijk in de theepotten van Monsieur Cannibale. Verzekerd van een dag vol plezier!

Sorteren

13.254

vakanties Nederland

Reviews over accommodaties in Nederland

Super klantvriendelijk!

M Willems
    17-6-2018
    Super vriendelijk personeel, ontbijt was goed, mooie omgeving en lekkere bedden👍

Echt een aanrader

Hier voel je je echt welkom
    17-6-2018

Het pieterpad wandelend hier overnacht in een chalet. Vriendelijke ontvangst en lekker gegeten. Mijn dochters hadden contact opgenomen om me te verrassen voor vaderdag en dit heeft Manon heel leuk opgepakt!

Een echte aanrader of je nou alleen bent of met je gezin, prachtige locatie en voor ieder wat wils, rust ruimte en je voelt je meer dan welkom!

Fijn hotel, voor herhaling vatbaar!

vdBij
    17-6-2018

Perfecte ligging net buiten het centrum, met OV ook goed bereikbaar! Mooie ruime en schone kamers.

Ontbijtbuffet zeer ruim (diverse soorten brood, croissants, kaiserbroodjes, donuts, kaasbroodjes, spijsbroodjes, muesli, yoghurt, luxe bokkepootjes, smoothie echt te veel om op te noemen. Tot 9.30 uur rustig en ruime voorraad.

Minpunt zijn de, wat ons betreft, zachte bedden. En de hoge temperatuur op de kamer, deur kon wel op een kiertje vastgezet worden maar dat had weinig nut.

een leuke midweek

tc de rijke
    17-6-2018
    we zijn een midweek naar dit park geweest het zag er goed uit we hadden een 6 persoons en het was schoon alleen de douch was raar ingedeeld er was een douch en bad zonder cabine en zonder gordijn dus alles werd zeike nat,het restaurant zijn ze aan het verbouwen en we hebben toen buiten gegeten dat vond ik zelf niet zoveel maar goed het was te doen,en het word wel mooi.leuke uitstapjes gemaakt en het personeel was vriendelijk

fantastisch huis op een mooie rustige plek

Janny en Anton
    15-6-2018
    op een mooie plek een prachtig huis met super prive wellness, gastvrij ontvangst, en mogelijkheid van een heerlijke massage aan huis. echt alles is aanwezig van badlinnen tot badjassen en complete keuken, echt een week heerlijk genoten en kunnen relaxen.
Nederland scoort een 7,9 uit 10, op basis van 87278 reviews