header

Op vakantie in eigen land

Waarom het vliegtuig nemen als je nog niet eens alle mooie plekjes in Nederland hebt ontdekt? De fietspaden zijn nergens ter wereld zo goed, onze duinen zijn prachtig en Nederland staat vol met interessante, monumentale steden. Ga op reis in eigen land!

Inspiratie voor Nederland

Lekker op pad

De mooiste provincies van Nederland

Fotogeniek Noord-Holland
Fotogeniek Noord-Holland

Noord-Holland heeft heel wat te bieden. Denk aan de mooie natuur, windmolens, het fotogenieke Haarlem of de kaasstad Alkmaar. Daarnaast heb je natuurlijk nog hoofdstad Amsterdam waar je je ogen uitkijkt en het eiland Texel, waar je heerlijk kunt fietsen en wandelen.

Zuid-Holland: zon, zee en strand
Zuid-Holland: zon, zee en strand

Bruisend Zuid-Holland is de provincie met de meeste inwoners van Nederland. Naast winkelen in steden als Rotterdam en Den Haag kun je ook kleine badplaatsen bezoeken als Katwijk en Noordwijk. Daar kun je je ontspannen bij één van de vele strandtentjes. Geen zin in zee? Dan kun je ook de Biesbosch gaan ontdekken.

Natuur, geschiedenis en steden in Gelderland
Natuur, geschiedenis en steden in Gelderland

Gelderland is een diverse regio, waar voor iedereen iets leuks te doen is. Fiets of wandel door de prachtige natuur op de Veluwe of ga een middag winkelen in Arnhem of Nijmegen. Ook zijn er in deze regio unieke overblijfselen uit de Romeinse tijd te vinden. Voor kinderen zijn er leuke dierentuinen en attractieparken, zoals Julianatoren en de Apenheul.

Voor elk wat wils wat in Limburg
Voor elk wat wils wat in Limburg

In Limburg valt heel wat te beleven. Wondermooie landschappen, gastvrije inwoners én een paar indrukwekkende bezienswaardigheden. Iedereen vindt in Limburg wel iets naar zijn smaak. Of het nu gaat om cultuur, natuur, sport of culinaire hoogstandjes.

Noord-Brabant: gezellig, bourgondisch en van alles te doen
Noord-Brabant: gezellig, bourgondisch en van alles te doen

Noord-Brabant biedt veel. Slenter door de oude binnensteden van Breda en Den Bosch of bezoek een bijzonder museum in Tilburg of Eindhoven. Een bezoek aan De Efteling of safaripark De Beekse Bergen is altijd een feest. Rust vind je in natuurgebieden als De Biesbosch, de Oisterwijkse Bossen en Vennen en de Loonse en Drunense Duinen. Dus op naar Brabant.

Leukste steden in Nederland

Ons Amsterdam
Ons Amsterdam

Zo dichtbij en toch zo leuk is Amsterdam. Van deze hoofdstad kun je maar geen genoeg krijgen. Telkens ontdek je weer een nieuw bijzonder plekje in de stad,. Koop romantische tulpen voor je geliefde of ga chique winkelen in de P.C. Hooftstraat.

Uniek Volendam
Uniek Volendam

Volendam is het meest unieke dorpje van Noord-Holland en misschien wel van heel Nederland. Jaarlijks komen hier meer dan 2,5 miljoen toeristen een kijkje nemen. Volendam staat bekend om zijn traditionele klederdracht en palingsound, een soort popmuziek. Daarnaast komen hier veel BN’ers vandaan, zoals Geraldine Kemper. Hoeveel kan jij er spotten?

Groots en indrukwekkend Rotterdam
Groots en indrukwekkend Rotterdam

Mede door zijn gigantische haven is Rotterdam uitgegroeid tot een dynamische wereldstad. De architectuur van de stad is grotesk en indrukwekkend. Rijd over de Erasmusbrug, een beroemde bezienswaardigheid. Ook het Centraal Station is ongelooflijk mooi. De winkel- en uitgaansgelegenheden in Rotterdam zijn uitgebreid en divers.

Authentieke stad Haarlem
Authentieke stad Haarlem

Haarlem is een mooie, bruisende stad waar altijd wel iets te doen is. Combineer lekker eten en drinken met fijn winkelen en culturele bezienswaardigheden. Loop over de Botermarkt of maak een rondvaart over de Haarlemse grachten. Onze hoofdstad Amsterdam, de zee en het strand liggen om de hoek.

Bourgondisch Maastricht
Bourgondisch Maastricht

De Bourgondische hoofdstad van Limburg is ideaal voor een dagje uit. Er zijn ontzettend veel gezellige restaurants, terrasjes en unieke boetieks. Ook de architectuur van de stad is bewonderingswaardig. Zo heb je de indrukwekkende Sint-Servaasbasiliek en het prachtige stadhuis. Het Bonnefantenmuseum heeft steeds vernieuwende tentoonstellingen.

Recreatief Nederland

Heerlijk fietsen op de Stabrechtse Heide
Heerlijk fietsen op de Stabrechtse Heide

De Stabrechtse Heide is een uniek natuurgebied in Brabant. Je kan hier heerlijk fietsen en wandelen op goed aangelegde paden. Terwijl je fietst kan je kijken naar het mooie groene landschap en de vele grazende schapen. Maak een tussenstop in een van de dorpjes als Someren, Geldrop-Mierlo en Heeze. In Heeze kan je een kasteel bezoeken.

De prachtige Gelderse Posbank
De prachtige Gelderse Posbank

De Posbank is een prachtig natuurgebied in Gelderland. Als je er doorheen wandelt, lijkt het net of je in het buitenland bent. Zo mooi is het. In de nazomer kleurt het gebied door de bloemen die er groeien helemaal paars. Indrukwekkend om te zien. Je ziet ook kleine pony’s grazen en geitjes met elkaar spelen. Lief!

Samen karten

Zin in iets snels en avontuurlijks? In Nederland zijn er heel wat kartbanen. Ideaal voor een dagje teambuilding of er lekker tussenuit met vrienden. Er zijn kartbanen door het hele land. Doe Max Verstappen na en race tegen je vrienden of tegen een onbekende. Wie is het snelste?

Nationaal Park Hoge Veluwe
Nationaal Park Hoge Veluwe

In het Nationaal Park Hoge Veluwe vergeet je de tijd. Het is een ware ontdekkingstocht door het uitgestrekte gebied. Pas op dat je de wilde zwijnen en herten niet stoort. Er zijn uitstekend aangelegde fiets- en wandelpaden. Midden in het park staat het Kröller-Müller museum, hier vind je de op één na grootste Van Goghverzameling ter wereld!

Fun in de Efteling
Fun in de Efteling

De Efteling is Nederlands grootste en meest sprookjesachtig pretpark. Plan een dagje naar de Efteling en logeer op het mooie vakantiepark. Verdwaal in het sprookjesbos, ga overkop in de Python of word misselijk in de theepotten van Monsieur Cannibale. Verzekerd van een dag vol plezier!

• Type accommodatie

Nederland

Reviews over accommodaties in Nederland

mooi hotel, mooie omgeving

Einar, 19-2-2018

mooi hotel, mooie omgeving, lekker eten, maar niet zo veel

wandelroute in de omgeving van hotel erg slecht aangegeven

We hadden een Bon cadeau gekregen met overnachting en diner, maar toen bleek je alleen een verrassingsmenu te kunnen krijgen en niet a-la-carte te kunnen kiezen, dat viel tegen

Niet naar verwachting

Marian , 18-2-2018
    Dit hotel had hoge verwachtingen van ons, helaas zijn ze niet uitgekomen. Bij aankomst was het zoeken naar een invalidenplek die toch nog ver van de ingang af lag. Bij de receptie werden we vriendelijk ontvangen en we kregen een mooie kamer op de 14e etage. De kamer had een koelkastje en een kluisje. De badkamer een bad met whirlpool en aparte douche. Het bed was vrij hoog met 2 kussens voor elk persoon, nadeel van dit bed was dat als de ander zich omdraaide of bewoog jezelf ook lag te bewegen ook nadat ik het bed wat van elkaar had gezet omdat er 1 topmatras op lag dus vrij slecht geslapen. Ook was het vrij koud doordat de aircontrol niet uit te zetten was en er een soort toch door de kamer vloog, we hadden 's morgens allebei keelpijn. Ook werd er door de housekeeping op de deur geklopt in de morgen terwijl ik een niet storen bordje op de deur had gehangen doordat ik de deur op slot had gedaan konden ze niet binnen. Het eten in het restaurant van de avond ervoor was ook niet helemaal naar verwachting, de tournedos die medium gebakken moest zijn was wel heel erg rood , waardoor ik het idee had dat ik soms rauw vlees aan het eten was, ook nadat ik hem nog een keer in de pan had laten leggen. Jammer hierdoor heb ik het nagerecht achterwege gelaten. Ik ben bij betere van der Valk hotels geweest die ook nog stukken goedkoper waren.

Zalig logeren in fantastische omgeving.

Familie Joostens-Luypaert, 18-2-2018

We logeerden met onze familie waaronder 2 kinderen onder de 12 jaar in een 12 persoons villa met inpandig zwembad. En het was zalig genieten. Zowel het huis als de omgeving zijn schitterend. We hadden mooi weer en dus was de afwisseling van zwemmen en wandelen een echte vitaminenkuur. Het zorgde er ook voor dat iedereen ‘s avonds in zijn comfortabele slaapkamer moe maar zeer tevreden de slaap kon vatten. Om dan ‘s morgens na een verkwikkende douche of bad in zijn eigen privé badkamer samen te komen in de gezellige leefkeuken om te ontbijten. De dagen waren te kort en vlogen voorbij en dat deed ons besluiten om nog een keer terug te komen.

De parkbeheerder was vlot bereikbaar en aan onze (minieme) bemerkingen werd meteen gehoor gegeven.

We zijn alleen benieuwd of de toekomstige uitbreiding van het park geen afbreuk gaan doen aan hoe gezellig en rustig het nu nog is.

Fietsen en bevers

Ad, 18-2-2018
    Een nette camping met een speciaal veld voor campers. Het was er erg netjes en eind augustus toch al wel erg rustig. Goed sanitair en de Limburgse gemoedelijkheid maakten het tot een prettig verblijf. Bij de receptie liggen fiets- en wandelroutes klaar maar kunnen ook geprint worden als daar behoefte aan is. We maakten een fietstocht vanaf de camping die ook in de KGC-gids vermeld stond. We gingen via Grathem, bij Wessem over de brug en via Stevensweert met de pont naar België om uiteindelijk na een bezoek aan Thorn weer terug te keren op de camping. Bij de Boschmolenplas waar de route langs loopt zagen we de sporen van talrijke bevers die daar verblijven. 's-Avonds, toen we nog even naar die plas fietsten, waren ze ook zichtbaar maar net niet goed genoeg voor een foto helaas.

ons eerste lustrum hier

Cleo Janssen, 13-2-2018
    Wij hebben nog nergens anders zo’n mooi, gezellig, schoon, goed, ruim, groots appartement gezien met dit geweldige ontvangst door de gastvrouw Adje, ook zij is echt one of a kind. Liefs Marion & Cleo Janssen en weer tot de volgende keeeeeeer 😇🙏
Nederland scoort een 7,9 uit 10, op basis van 86693 reviews