Den Haag (incl. Scheveningen, Kijkduin)

Oh oh, Den Haag: mooie stad achter de duinen

Met de zandstranden van Scheveningen en Kijkduin in de achtertuin is Den Haag een fijne stad voor een weekend weg. Een dagje winkelen, een bezoek aan Madurodam, het Museon of het Binnenhof: in Den Haag kan het allemaal. Wil je je weekend compleet maken, sluit dan af met een etentje bij zonsondergang in een restaurant in Scheveningen.

Inspiratie voor Den Haag

Top 3 hotels

Direct aan het strand van Scheveningen

3 unieke hotels

Met een bijzondere touch

Top 4 leuke uitjes

In en om Den Haag

Top 3 hotels

decoration
Hotel Boulevard en een fantastisch uitzicht op zee

Hotel Boulevard is een familiehotel direct aan het strand. Je wordt er wakker met het geluid van de golven en je staat zo met je voeten in het zand. De boulevard van Scheveningen met volop leuke restaurants ligt uiteraard ook op loopafstand. Het hotel biedt kamers en appartementen voor twee tot vijf personen, met en zonder zeezicht.

Luxe Hotel Bilderberg Europa

Volgens Hotel Bilderberg Europa is het exact 198 stappen van het hotel naar het strand. Een fijnere manier van wakker worden kun je je niet wensen. Dit luxe hotel beschikt over een zwembad en wellnessruimte, waar je tot rust kunt komen met een ontspannende beautybehandeling of massage. Maak je dag compleet met een lekker diner in restaurant SALT.

Arrangementen bij Badhotel Scheveningen

Ga je een weekend weg met je partner, familie of vrienden? Dan is Badhotel Scheveningen een goed idee. Het hotel biedt verschillende arrangementen, waarbij je overnachting wordt gecombineerd met een musical in het Circustheater of een comedyshow. Het ontbijtbuffet met vers brood, yoghurt en vleeswaren is de moeite van het vroege opstaan waard.

3 unieke hotels

Themakamers in NH hotel Atlantic Den Haag

Verblijf je in NH hotel Atlantic Den Haag, dan kun je dezelfde luxe verwachten als in ieder ander NH-hotel. Zachte bedden, gratis wifi en toiletartikelen en een lekker bad. In dit hotel kun je bovendien thematische suites boeken, zoals Aziatisch, Mondriaan en Huwelijksreis. Dat geeft een extra dimensie aan je weekendje weg!

Strandplezier bij Hotel Carlton Beach

Vanuit je heerlijk zachte bed in Hotel Carlton Beach kijk je uit op de golvende zee van Scheveningen. Op een mooie dag in de zomer rol je zo vanuit je bed naar een strandbedje van de Carlton Beachclub toe. Na twintig minuten met de tram sta je midden in het centrum van Den Haag. Een leuke manier om stad en strand te combineren.

Het stadse uitzicht van Hotel NH Den Haag

Viersterrenhotel NH Den Haag is gevestigd in het World Trade Center. Hier heb je een mooi uitzicht over de stad, vooral als je de suites op de 19e verdieping boekt. Reserveer ook een tafel in restaurant Nhube in het hotel. In dit chique restaurant kun je heerlijk Nederlands en Spaans eten. ’s Ochtends wordt hier ook het ontbijt geserveerd.

Top 4 leuke uitjes

Het grote, kleine Madurodam

Themapark Madurodam is één van de leukste gezinsuitjes in Den Haag. Het is een leuk park vol miniaturen die laten zien waar Nederland groot in is, Voor de allerkleinsten is er een Nijntje-speeltuin en nieuw voor het hele gezin is de attractie Nieuw Amsterdam, waarbij je deze stad (nu New York) in de 17e eeuw beleeft.

Musicals in het Circustheater

In het AFAS Circustheater in Scheveningen bezoek je de beste musicals, zoals The Lion King en Sister Act. Ook worden er theatershows, muziekconcerten en carbaretvoorstellingen gegeven. Leuk weetje: in Madurodam staat een replica van het AFAS Circustheater.

Kunst zien en maken in het Gemeentemuseum

Het Gemeentemuseum in Den Haag is een museum voor de kunsten. Het is met 150.000 kunstwerken één van de grootste kunstmusea van Europa. Je vindt er onder andere kunst van Piet Mondriaan, Monet, Picasso en Kandinsky en kamers vol Delfts Blauw. Elke zondag mogen kinderen van vijf jaar en ouder tijdens Open Kinderatelier zelf kunst maken.

Doe-museum Museon

Het Museon in Den Haag is een interactief museum voor cultuur en wetenschap, dat vooral voor kinderen een aanrader is. Het is een echt doe-museum, waar kinderen meer over de mens en de aarde leren. Ze leren hoe de aarde is ontstaan, welke dino’s er leefden en hoe die eruit zagen en hoe de eerste mensen leefden. Leuk voor het hele gezin!

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

vakanties Den Haag (incl. Scheveningen, Kijkduin)

Reviews over Den Haag (incl. Scheveningen, Kijkduin)

Voor herhaling vatbaar

Annette Jumelet
    15-8-2018

Het is echt geweldig om met de tram door Den Haag en Scheveningen te rijden. Voor mijn 9 jarige dochter zijn er in Den Haag veel leerzame uitstapjes. Scheveningen is de ultieme plek om tot rust te komen. In welke strandtent je ook langskomt, overal word je warm welkom geheten. De kwaliteits/prijsverhouding is netjes. Ik zeg ‘ wij komen vaker naar Den Haag/Scheveningen’.

Paar dagen Scheveningen, altijd weer leuk!

Marije
    6-7-2018

Scheveningen! Blijft altijd leuk. Boulevard wordt verbouwd. Alles rechts van de pier is er niet (vanaf boulevard gezirn) en ze bouwen aan het LEGO huis. Beetje rumoerig dus. Maar geen last van.

Het regende tijdens ons verblijf, dus was rustig. Reuzerad was leuk met kids. Div. Paviljoens hebben jutterstassen. Dus hebben we het stand een beetje opgeruimd en als beloning kregen idd een ijsje.

Gegeten bij de beren. Met kids lekker makkelijk en ok. Ook bij de la galleria gegeten (Italiaan) lekker en gezellig. Leuk personeel. Diverse strandtenten gezeten. Een leuker dan de ander. bora Bora was erg leuk! Peukie niet echt onze favoriet.

In de promenade was het spiegelhuis(doolhof) en glow in the dark minigolf ook erg leuk met kids! Zeker bij een minder mooie dag.

Paar dagen Scheveningen altijd keuk!

bezienswaardigheden en genoten

Henriette Timmermans
    30-6-2018

Bezienswaardigheden en Vervoermiddelen en diversen richting mogelijkheden en ontspannen en goed eten en slapen.

Min plus kosten

Bij mooi weer heerlijk.

Ko Zwijnenburg
    18-5-2018

Op de fiets naar Kijkduin. Op het terras koffie met gebak. Dan door het overdekte winkelcentrum. Niet groot, wel leuk. Dan door de duinen naar de Pier van Scheveningen. Een prachtig fietstocht. Ook Madurodam is een aanrader. Vanaf het park maar 8 km op de fiets.

Den Haag geweldig Scheveningen vrij prijzig

Bianca
    15-5-2018

Den Haag is een mooie stad met veel culturele bezienswaardigheden. Het Binnenhof is echt een aanrader. Ook is Den Haag een leuke winkelstad voor ieder wat Wils. En qua eten kun je hier ook goed terecht. Scheveningen is erg leuk met mooi weer. Heerlijk strand en slenteren over de boulevard. Wel vind ik de prijzen in Scheveningen erg hoog en vooral bij strandpaviljoen. Ook sealive vond ik tegenvallen voor die prijs. Je kunt er van alles eten van haring tot sushi. De pier is erg gezellig heel mooi opgeknapt. Lekkere ligbanken en mooi uitzicht.

Den Haag (incl. Scheveningen, Kijkduin) scoort een 8,4 uit 10, op basis van 875 reviews