Tholen

Reviews over Tholen

Leuk dorpje

Sander,
    30-5-2014

Tholen is een leuk dorpje. Je kunt er goed je boodschappen doen en een terrasje pakken. Bergen op Zoom is ook zeker de moeite waard om te bezoeken, op de grote markt zijn verschillende leuke terrasjes te vinden.

Gereisd met partner in mei 2014

Schilderachtig stadje

Rinus,
    13-9-2013

Het stadje Tholen is de hoofdplaats van het gelijknamige eiland, het een bijzonder schilderachtig stadje met nauwe straatjes, waarlangs mooie geveltjes zijn te zien.

Het stadje heeft nog een aantal monumenten meer binnen zijn grenzen zoals twee korenmolens, het monumentale raadhuis en enkele kerken.

Het stadje was een vestingstadje en wordt deels nog omgeven door stadswallen, er is een haventje en daar kan men enkele gezellige terrasjes vinden.

Het gehele eiland Tholen is erg onbekend maar was voor ons een aangename verrassing, een aantal kleine historische stadjes of dorpen en in de zomer de prachtig kleurende akkers met bloeiende bloemen voor de zaadteelt, kan niet begrijpen waarom dit gebied zo weinig wordt bezocht door toeristen, het is beslist een bezoek waard.

Gereisd met partner in juni 2009

Vakantiehuisjes Oesterdam

D. Trappenburg,
    3-5-2013

De vakantiehuisjes de parel en de oester zijn wat betreft indeling en ligging geweldig mooie bungalows. Wat wij als duidelijk minpunt hebben ervaren was de hygiëne van de huisjes. Er lag volop stof onder de bedden, onder de banken en op de kasten. Washandjes van de vorige bewoners lagen nog in de douche, etc. Een beetje jammer!

Gereisd met jonge kinderen in april 2013

Niet inspirerend

Maurits,
    26-8-2010

Tholen, mwah. Wat moet ik er van zeggen. Niet veel te beleven. Doodstille straatjes. Hier en daar een winkel. Een marktplein zonder sfeer. Wel een hele mooie kerk: de Onze Lieve Vrouwe kerk. En de korenmolen De Hoop (een plaatje!). Ook leuke geveltjes, hier en daar. Dus het is maar net wat je zoekt. Voor een korte stadswandeling prima. Het is wel zoeken naar een gezellig plekje voor een kop koffie. Dus niet omrijden voor Tholen, maar even bekijken als je er toch moet zijn.

Gereisd met partner in augustus 2010

Tholen is rust ruimte en sfeer

peter van de hoeve,
    1-5-2010

Het eiland Tholen is omringd door de Oosterschelde en biedt prachtige vergezichten. Ook is er veel te zien op gebied van cultuur en natuur. Voor uitgaan moet je even van het eiland af, bergen op zoom, breda, antwerpen en rotterdam zijn binnen een half uur te bereiken

Gereisd met jonge kinderen in juli 2009
Tholen scoort een 7,5 uit 10, op basis van 28 reviews