header
Zeeland

Lekker uitwaaien in Zeeland

Er gaat niets boven de Zeeuwse kust. Kom tot rust aan het strand, ontdek de ruige natuur of daag jezelf uit en probeer een watersport. Zoutelande en Domburg zijn perfect als je een dag strand wilt combineren met een middag shoppen. Wil je liever zoveel mogelijk zien? Huur een scooter of fiets en ontdek het eilandenrijk. Er is genoeg te beleven!

Top 5 accommodaties in Zeeland

Ervaar de best beoordeelde verblijven zelf!

Plekken die je niet mag missen

Van deze Zeeuwse uitjes krijg je geen spijt

5 unieke aanraders

Dit móet je meemaken in Zeeland

Top 5 accommodaties in Zeeland

Gelegen in een bosrijke omgeving: all-inclusive Hotel De Elderschans

De Elderschans is met haar veertigduizend vierkante meter het grootste hotel van Zeeland. Het all-inclusive hotel heeft al meerdere awards gewonnen en ligt in een bosrijke omgeving met volop wandel- en fietsmogelijkheden. Het strand ligt op tien kilometer afstand. En binnen vijftien minuten sta je in het historische Brugge of populaire Knokke.

Roompot Beach Resort ligt direct aan de Oosterschelde

Of je nou kiest voor een sfeervol chalet, de camping of een beachhouse, het strand is altijd in de buurt. Ook op het viersterrenpark is genoeg te doen: een tropisch zwembad, de Koos Kids Club, vismogelijkheden, smakelijke restaurants en de Beachclub. Zin in een cultureel uitje? Dichtbij liggen historische steden zoals Zierikzee en Veere.

Strandpark De Zeeuwse Kust is een feest voor jong en oud

Het vakantiepark De Zeeuwse Kust grenst aan de duinen van Renesse en is ideaal voor jonge gezinnen met kinderen. Het strandpark heeft een groot animatieteam, een zwembad, verschillende soorten binnen- en buitenspeeltuinen en meerdere sportgelegenheden. Toe aan nog meer ontspanning? Trakteer jezelf op de sauna of stap in de outdoor whirlpool.

Kom helemaal tot rust tijdens een luxueus verblijf in Grand Hotel Ter Duin

Het Grand Hotel Ter Duin wordt niet alleen geroemd om haar mooie en ruime kamers, ook zijn veel gasten erg te spreken over de culinaire hoogstandjes. Na een bezoek aan de dichtbijgelegen winkels of het strand kun je tussen vier en vijf uur in de middag aansluiten voor de gratis tapas ronde. Ook biedt het hotel verschillende wellnessarrangementen aan.

Noordzee Résidence De Banjaard: een luxe villapark aan de zee

Dit villapark bestaat uit allemaal losstaande vakantiehuizen die stuk voor stuk ruim zijn opgezet. Voor kinderen worden er veel dingen georganiseerd. En het strand wat op steenworp afstand ligt, staat bekend als een van de schoonste Noordzeestranden. Zin in een dagje uit? Vanuit je villa zijn dorpen en steden in de buurt makkelijk te bereiken.

Plekken die je niet mag missen

decoration
Domburg: winkelen en lekker eten en drinken in de strandtenten

Domburg is een van de grootste trekpleisters in Zeeland. Bij ook maar de kleinste zonnestraal stromen het strand en de terrasjes van dit kleine dorp vol. Heb je even genoeg van het strand? Neem plaats in een van de vele sfeervolle strandtenten voor een lekker hapje of drankje. Of ga souvenirs shoppen in de leuke en lokale winkeltjes in het centrum.

Cultuur snuiven in Middelburg

Middelburg is een stad met een rijke geschiedenis. De hoofdstad van Zeeland kent alleen in de binnenstad al ruim 1100 rijksmonumenten. De Markt is een geliefde plek in de stad. Rondom het plein vind je veel cafés en restaurants en op donderdag is er de weekmarkt waar je lokaal lekkers kan proberen. Tijd over? Maak een rondvaart over de grachten.

Beklim één van de hoogste duinen van Nederland in Zoutelande

Zoutelande is een van de meest bezochte plaatsen in Zeeland. Samen met Westkapelle en Dishoek wordt het ook wel de Zeeuwse Rivièra genoemd. Het is een echte familie badplaats die wordt beschermd door één van de hoogste duinen van Nederland. In de duinen liggen twee bunkers uit de Tweede Wereldoorlog die je kunt bezoeken via het Bunkermuseum.

Burgh-Haamstede: toeristisch dorp in een natuurrijke omgeving

Voor natuurliefhebbers is Burgh-Haamstede een feestje: maak een wandeling in de duingebieden en loop langs kuddes Shetland pony’s, neem een kijkje op Slot Haamstede en wandel door het omliggende kasteelbos of bezoek een van de natuurstranden. In het dorp zelf staat een van de grootste vuurtorens van ons land: de vijftig meter hoge Westerlichttoren.

Cadzand is goed voor lichaam en geest

In het unieke natuurgebied het Zwin is de zee de baas. Een wandeling in deze ruwe omgeving met een gids is daarom een echte aanrader. De jaarlijks terugkerende vliegerfeesten zijn erg geliefd onder Zeeuwen en toeristen. Daarnaast is Cadzand samen met Domburg heilzaam verklaard, want de ligging van de zee blijkt gezond voor lichaam en geest.

5 unieke aanraders

decoration

Uitdagende mountainbike route in de duinen van Burgh-Haamstede

Fietsliefhebbers verzamelen! Het grootste bos van Zeeland ligt in de duinen van dit dorp en je kan er naar hartenlust mountainbiken. De bekendste route is negen kilometer lang en zal voor menig fietser een flinke uitdaging zijn. Het pad staat in de top tien van mooiste routes van Nederland. Het terrein is voorzien van een groot parkeerterrein.

Ga op zoek naar verse mosselen in de Oosterschelde

Van de mosselen die in de Oosterschelde worden gekweekt wordt wereldwijd gezegd dat het de lekkerste zijn. Breng daarom tijdens het mosselseizoen een bezoek aan een mossel- en oesterkwekerij in Yerseke. Aanrader: combineer het met een rondvaart langs de mosselbanken of een bezoek aan de oesterputten. En vergeet natuurlijk niet om er een te proeven!

Voor ieder wat wils bij het Veerse meer

Of je nou houdt van actie of het liever rustig aan doet op vakantie: op het Veerse Meer komt iedereen aan zijn trekken. Watersporten zoals waterskiën en duiken zijn er erg populair, maar het is ook een plek waar veel visliefhebbers naar toe trekken. Jaarlijks worden er zo'n tienduizend beekforellen en regenboogforellen uitgezet voor sportvissers.

Spetterend uitje voor jong en oud in het Arsenaal in Vlissingen

Toe aan iets anders dan een dagje strand? Trek erop uit en ga naar het Arsenaal; het grootste piratenpark van Nederland. Kinderen leren er alles over de wereld van piraten. Genoeg gekregen van alle zeeslagen en muiterijen? Neem een kijkje bij een van de vier grote aquaria en spot de mooiste tropische vissen. Je kan er zelfs roggen en haaien aaien.

Ga op zeehondensafari op de Oosterschelde

De Oosterschelde kent verschillende zandbanken. Een daarvan is een populaire plek voor zeehonden. Met laag tij strijken de waterdieren daar neer en zijn ze goed te bestuderen. Boek een zeehondensafari en maak de beesten van dichtbij mee. Als je geluk hebt spot je onderweg ook bruinvissen. De safari's vertrekken uit o.a. Sint-Annaland en Zierikzee.

Sorteren

dus prima gehad hier

Uitstekend verblijf!

Hendrik van der Ent
    20-9-2018

Vriendelijk personeel. Standaard kamer geboekt, we kregen een suite , dat was een leuke verrassing. Een goed hotel ,zonder franje. Zeer geschikt voor oudere en uitstekende fietsomgeving.

Unieke gelegenheid voor een familie weekend feest

Karin Lindsen
    20-9-2018

Afgelopen weekend, 14 15 en 16 september 2018, hebben wij op Twistvliet mijn 60e verjaardag gevierd.

Het is een super mooi weekend geworden!

Wij waren met een gezelschap van 14 mensen en een ieder werd in een sfeervolle locatie ondergebracht, variërend van landhuis, cottage tot lodge.

Nico, de eigenaar, en Leonie hebben hun uiterste best gedaan het ieder naar de zin te maken.

Fietsen werden geregeld, waarmee we naar het pittoreske Veere zijn geweest .

Op zaterdagavond werden we allemaal verrast op een geweldig smakelijk diner, bereid door een gepassioneerde kok en een alleraardigste serveerster.

Wij kunnen terugkijken op een heel geslaagd feest!

Voor herhaling vatbaar.

John Daemen
    20-9-2018

Vriendelijk personeel en goede bediening. Het is een mooi hotel met een goed ontbijt, de kamers worden netjes schoongemaakt en je kunt gratis parkeren. Je bent in een paar minuten in het centrum van Middelburg.

Een in alle opzichten een top locatie!

Gerard van der Kooij
    24-7-2018

Als je op zoek bent naar de beste locatie van Nederland met uitzicht op zee en ook nog op het zuiden gelegen zoek dan niet verder!