Sint Jansklooster

Reviews over Sint Jansklooster

Heerlijk wandelgebied.

Kitty en Martin,
    13-1-2016

Sint Jansklooster ligt aan de rustige zijde van de Beulakkerwijde. Ver van het drukke Giethoorn, dat toch goed bereikbaar is. Daardoor is het hier een heerlijk wandelgebied. Veel natuur, veelal beheerd door Natuurmonumenten, maar velen werken eraan mee om het mooi te houden. Naast wandelen is Sit Jansklooster ook een prima vertrekpunt voor fietstochten.

Gereisd met partner in Fri Jan 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Schitterend gelegen.

Hans en Thea,
    10-6-2015

Een klein pareltje in een schitterend natuurgebied. Het dorpje op zich is niet groot maar heeft een goede supermarkt en aardige mensen. In het plaatselijke eetcafe 'het wapen van Utrecht' kun je eenvoudig maar goed eten voor een prikkie. In het theehuis bij natuurmonumenten serveren de de lekkerste taart ter wereld. Ook leuk is het om met de fiets op te stappen op de waterliner die je dmv een leuke vaartocht brengt naar Giethoorn of Blokzijl. Mocht je ergens willen kamperen dan is camping 'het Waterhoentje' een absolute aanrader. Schitterende ligging en aller vriendelijkste mensen.

Gereisd met partner in juni 2015

Heerlijk als je van rust en ruimte houd

Peter en Sandra,
    19-9-2014

Voldoende aanbod van diversen activiteiten in de buurt. Fietstochten, wandeltochten en vaartochten. Cafés en restaurants niet gezien, of niet opgevallen. Supermarkt aanwezig met alles wat je nodig hebt. Pinautomaat aanwezig. Ligt centraal voor diversen uitstapjes naar diversen locaties.

Gereisd met partner in Fri Sep 12 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige waterrijk natuurgebied.

Hillie en Andries,
    11-5-2012

Sint Jansklooster is gelegen in de kop van Overijssel in het prachtige waterrijke natuurgebied de wieden. De weg tussen de wieden vanaf Sint Jansklooster naar Wanneperveen geeft een indruk van dit gebied. Er zijn mogelijkheden de aalscholverkolonie ten zuiden van Wanneperveen te bekijken. Hier zitten honderden aalscholver nesten die vanuit een schuilhut zijn te bekijken. De kolonie bij Wanneperveen is de oudste aalscholverkolonie van Nederland.

Gereisd met partner in Sun Jan 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

De wieden/meren met een prachtig natuurschoon.

Hillie en Andries Heite,
    19-7-2010

De beste plek om een dagje Wieden te beginnen is het bezoekerscentrum in Sint Jansklooster. Hier vindt u informatie over het ontstaan van het gebied en rondvaarten over de wieden. En daarna het gebied te doorkruizen per fiets is een aanrader je rijdt tussen de wieden/meren met een natuurschoon.

Gereisd alleenreizend in juli 2010
Sint Jansklooster scoort een 8,8 uit 10, op basis van 20 reviews