Giethoorn

Reviews over Giethoorn

Mooi, maar teveel toeristen

Harry,
    24-8-2018

Mooi waterdorp, echter overdag overvol met vooral buitenlandse toeristen. Op veel brievenbussen staat ter verduidelijking dat het geen prullebakken zijn.

Het beste kun je er vroeg in de morgen heen gaan of wat later in de middag/avond.

Dan kun je ook nog eens leuke foto's maken zonder volle grachten, bruggetjes of voetpaden.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

Een aanrader

Storm Jean,
    10-8-2018

Giethoorn is een prachtig dorp die volledig door water is omringd. Als je kan , ga dan buiten de vakantie maanden Juli en Augustus ,want dan kan het er zeer druk zijn .Voor enkele euro's kan je een boottochtje maken dwars door het dorp. Men kan desgewenst ook een bootje huren en zelf kapitein spelen. Er zijn bootjes te huur mét of zonder motor.Alles gebeurd daar per boot ,zoals de post, de dokter , de kruidenier , enz . Er zijn vele bruggetjes van waarop men mooie foto's of filmpjes kan maken van de villa's en de rondvarende toeristen .

Giethoorn , voorwaar een aanrader .

Jean Storm , Maldegem , België

Gereisd met vrienden in september 2017

Overdag erg Toeristisch en druk op de grachten

Brigit,
    8-8-2017

Overdag veel drukte op de grachten met toeristen uit de Aziatische landen die meer oog hebben voor hun camera's dan op te letten met hun gehuurde bootje.

Een aanrader om het winkeltje van Lekkers&zo aan t doen als je op zoek bent naar iets leuks moet je bij Anne zijn.

S'Avonds kun je als vakantietoerist nergens meer iets drinken buiten het park of een ijsje kopen omdat alles rond 19,00 dicht gaat,tenzij je in een restaurant bent best wel jammer.

Jammer dat toeristen alleen het rondje door de Giethoorn gracht varen want verder door de natuur in staan ook veel mooie stulpjes.

Dwarsgracht is ook leuk on te bezoeken met of zonder bootje.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie omgeveving

Gerard,
    2-8-2017

Ga ook eens kijken buiten de "standaard" Dorpsgracht.

De plaatsjes Dwarsgracht, Jonen, Blokzijl, Muggenbeet, Kalenberg en Ossenzijl zijn schitterende plekken om met de boot of fiets te bekijken.

Bezoekkerscentrum Sint Jansklooster is prachtig.

We hebben als uitvalbasis een woning op Bodelaeke in Giethoorn genomen, echt een schitterende villa gelegen aan het water op loopafstand van het oude dorp waar altijd wel iets te zien is.

Gereisd met vrienden in juli 2017

Uniek dorpje

Sandra Verdeyen,
    30-5-2017

Zo'n bijzonder dorpje waar alles rond water draait, hadden wij in Nederland nog niet gezien. Heel gezellige sfeer en goede restaurants en barretjes en prachtige huisjes. Ook de omgeving, die best met de fiets te verkennen is, is zeer mooi met de vele meertjes en kanaaltjes die je tegenkomt.

Gereisd met partner in mei 2017
Giethoorn scoort een 8,6 uit 10, op basis van 170 reviews