Enkhuizen

We hebben een aantal aanbieders voor Enkhuizen voor je op een rij gezet:

vakanties Enkhuizen

We hebben een aantal aanbieders voor Enkhuizen voor je op een rij gezet:

Reviews over Enkhuizen

gezellige stad met veel oude gebouwen

albert en Corry,
    26-6-2017

Enkhuizen is een mooie oude stad met heel veel goede horeca. Parkeren kan in het centrum alleen met de parkeerschijf maar bij het station kan je gratis parkeren voor dagen. En het centrum is vanaf het station 10 min lopen. Ook is het Zuiderzee museum zeker een bezoek maar alleen het binnen museum is ons erg tegen gevallen. En niet alleen de collectie maar ook het personeel. Het buiten museum is echt fantastisch met heel veel zeer gemitiveerde vrijwilligers.

Gereisd met partner in Thu Jun 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Stad nog in winterslaap, maar toch gezellig

JGAM de Bont,
    4-3-2017

Leuk centrum met veel bezienswaardigheden en een aangename afwisseling van een grote diversiteit aan allerlei winkeltjes, koffietentjes, café's en restaurants. Dus een prima basis voor een heel plezierig verblijf. 's Zomers wellicht nogal druk door veel watersporters (3 jachthavens) en overige toeristen.

Gereisd met partner in februari 2017

Heerlijke stad

Sunnie7,
    18-8-2015

In enkhuizen kom je tot rust. Ik kom zelf uit alkmaar, maar als ik daar ben ga ik altijd even naar de havens fietsen. Heerlijke ijssallon tegenover de Drommedaris, 1 van de vele monumenten die enkhuizen rijk is. Een kijkje in de oudste stadsgevangenis is ook een aanrader! Wel een sterke maag vereist want door de scheefstand kun je erg last krijgen van zeebenen. Cultuur, natuur(heerlijk strand a/h ijsselmeer)en rust komen perfect samen!

Gereisd alleenreizend in augustus 2015

heerlijk stadje aan het water!

J.M. Kersten-Boonstra,
    16-4-2015

Leuk om gezellig rond te zwerven tussen kademuren, boten etc. aparte winkeltjes. Enkhuizer Almanak Museum, scheepjes-in-de-fles-museum, Zuiderzee binnen- en buitenmuseum om te bezoeken. Fijne sfeer, zomers waarschijnlijk heel druk en veel stappende jongeren. Nu in april heerlijk! Bezoek is voor iedereen leuk, ook gezinnen met kinderen.

Gereisd met partner in april 2015

Goed vertoeven hier

Madeleine,
    30-5-2014

Wat een mooi en leuk stadje is Enkhuizen. Heerlijk aan het water bij de verschillende havens. Prachtige historische huizen en gevels zijn er te zien. Veel restaurantjes en leuke winkeltjes. Kijk ook eens net buiten het centrum. Hier is ook veel moois te zien. Dan hebben we nog de boottochten naar Urk, Stavoren of Medemblik, De historische driehoek met o.a. de stoomtram en natuurlijk het Zuiderzee museum en Flessenscheepjesmuseum. Dan hebben we het nog niet over een bezoekje naar Hoorn of Andijk enz.. Er is hier genoeg te beleven voor een paar dagen.

Gereisd alleenreizend in Thu May 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Enkhuizen scoort een 8,8 uit 10, op basis van 90 reviews