header
Noord-Holland

Noord-Holland: bruisende randstad en veelzijdige kustlijn

Even uitwaaien langs de kustlijn of cultuur snuiven in het bruisende centrum van Amsterdam? Niets is veelzijdiger dan op vakantie in eigen land in de provincie Noord-Holland. Bezoek de beroemde kaasmarkten van Alkmaar, bekijk de historische binnenstad van Haarlem of kom heerlijk tot rust aan het strand van Zandvoort.

Beste verblijven Noord-Holland

Best beoordeelde accommodaties

Wat te doen in Noord-Holland

De leukste uitjes op een rij

Dagje uit in Noord-Holland

De leukste uitstapjes

Beste verblijven Noord-Holland

Camping de Nesse

Op viersterrencamping de Nesse is alles tot in de puntjes verzorgd. Niet voor niets won de camping de Gouden Zoover Award voor populairste charmecamping. De camping is kleinschalig met 23 kampeerplaatsen en drie huisjes. Het is ideaal gelegen tussen Castricum en Alkmaar en het Noord-Hollandse Duinreservaat ligt op slechts vier kilometer afstand.

Hotel Jan van Scorel: Luxe in de duinen

Midden in de Schoorlse duinen is het heerlijk tot rust komen in het luxe Fletcher hotel Jan van Scorel. Je kan heerlijk uitwaaien door een lange wandeling naar het dichtstbijzijnde strand te maken of culinair genieten in restaurant KannuniK. Het viersterren hotel biedt veel diversiteit in de natuur. Met aan de ene kant het polderlandschap en aan de andere kant het strand, de zee en de duinen.

Viersterren genieten bij Van der Valk Haarlem

In het viersterren hotel van Van der Valk Haarlem kun je genieten van de luxe van Van der Valk zoals je dat gewend bent. Nog even gratis naar de sauna van Anybody Health Center na het sporten en vervolgens een fiets huren om de omgeving te verkennen. Het kan bij Van der Valk Haarlem. Het hotel ligt slechts twintig minuten rijden van zee en tien minuten van het centrum van Haarlem.

Marinapark Volendam: vertoeven in Volendamse stijl

Marinapark Volendam is gebouwd in de typische Volendamse stijl en is uniek door de ligging aan het IJsselmeer. Het park is populair bij vakantiegangers met kinderen. Zij kunnen heerlijk vertoeven in het overdekte zwembad, in de speeltuinen of genieten van recreatie en sport. Het park ligt in de nabijheid van het centrum van Volendam.

De Rijp: kom tot rust in de polder

Midden in het karakteristieke polderlandschap, kan je tot rust komen bij Resort de Rijp. De huisjes zijn uitgerust met moderne voorzieningen en bieden uitzicht over het Noordhollandsch kanaal. Het waterrijke vakantiepark biedt uitvalswegen naar het IJsselmeer, Alkmaar, Amsterdam of een bezoekje aan Volendam.

Wat te doen in Noord-Holland

Amsterdam op de fiets

Een uitstapje naar Noord-Holland is niet compleet zonder een bezoek aan de hoofdstad Amsterdam. Bekijk de stad door de ogen van de lokale bevolking door op de fiets te stappen. Amsterdam is niet voor niets de grootste fietsstad van Europa. Verover een fietsgids bij een van de VVV-kantoren en ga erop uit. Bezoek kleine boetiekjes, openluchtmarkten en werp een blik op de negen straatjes.

Historisch centrum van Haarlem

Als we het over het historische centrum van Haarlem hebben, dan gaat het natuurlijk over de grote Kerk en het prachtige plein. Iedere zaterdag vindt hier de markt plaats en er zijn regelmatig grote evenementen die het bezoeken waard zijn. Geniet van een drankje op een van de terrassen en laat je verrassen door de levendigheid van deze stad.

De kaasmarkten van Alkmaar

Als er een stad bekend staat om zijn kazen, dan is het wel Alkmaar. Bezoek de kaasmarkt tussen maart en september zodat je nog lang kan genieten van smaak van Alkmaar. De kaasmarkt is op vrijdag van 10 uur 's ochtends tot 1 uur 's middags. Ook bijzonder is de avondkaasmarkt die acht keer per jaar wordt georganiseerd.

Schoorl: mooiste duinen van Nederland

Schoorl beschikt over een prachtig uitgestrekt duinenlandschap. Het zijn misschien wel de mooiste duinen van Nederland en het is ideaal voor een mooie wandeling of fietstocht, met voor de allerkleinste de kabouterroute. Kinderen kunnen heerlijk spelen bij het blotenvoetenpadje of door de hoogste duin te beklimmen via de houten trap.

Bergen aan Zee: geliefde kustlijn

Met een kilometerslange kustlijn is Bergen aan Zee een van de meest geliefde plaatsen aan de Noordzeekust. Bergen aan Zee staat bekend als hét kunstenaarsdorp van Nederland door de enorme hoeveelheid kunstenaars die er wonen en werken. Door het jaar heen openen galeriehouders hun deuren.

Dagje uit in Noord-Holland

decoration
Sprookjeswonderland: waar sprookjes tot leven komen

In themapark Sprookjeswonderland in Enkhuizen, komen sprookjes tot leven. De bekende sprookjes worden uitgebeeld met – bewegende – poppen en huizen. Luister naar de verhalen van de boze heks in het kasteel van Doornroosje en zie hoe de zeven dwergen met sneeuwwitje dansen. Of wil jij de grote Reus aan zijn grote teen kietelen?

Zuiderzeemuseum: verhaal achter het IJsselmeer

In het Zuiderzeemuseum leert jong en oud spelenderwijs het verhaal van de vroegere Zuiderzee, tegenwoordig het IJsselmeer. Het schitterende openluchtmuseum laat zien hoe de mensen er vroeger woonden en werkten en je maakt kennis met de verschillende ambachten.

De Zaanse Schans: Herleef de 18de en de 19e eeuw

Bij De Zaanse Schans komen oude ambachten opnieuw tot leven. Als de geur van vers brood en het geluid van klompen die worden gemaakt. Loop langs het bakkerijmuseum, de kaasmakerij en de diverse molens. Een mooi stukje Nederland met houten huisjes, molens, werkplaatsen en schuren waar je de 18e en 19de eeuw kunt herleven.

Muiderslot: kijkje in een kasteel

Waan jezelf in de Middeleeuwen en laat je fotograferen in de kleding van toen. Bekijk het Middeleeuwse kasteel met een gids of volg een van de twee vrije routes door het Muiderslot. Kinderen kunnen tot ridder of jonkvrouw geslagen worden als zij de speurtocht goed afronden.

Voorbij razende auto's op het circuit van Zandvoort

Zandvoort wordt vaak in een adem met het circuit van Zandvoort genoemd. De historie van dit internationale circuit gaat tot wel zestig jaar terug. Jaarlijks zijn er tientallen evenementen en bezoeken tienduizenden fans het terrein om voertuigen voorbij te zien razen. Naast de internationale hoogtepunten zoals de Deutsche Torenwagen Masters (DTM) en de Masters of Formula 3, is er altijd wel wat te beleven.

Sorteren

2.330

vakanties Noord-Holland

Reviews over accommodaties in Noord-Holland

Geweldig!

B. R. Zuidenga
    13-7-2018

Wij stonden op een heel gezellig veld. De Wurf. De eigenaren zijn zeer vriendelijk. Er is veel te zien , te beleven. Ook een leuk blote voeten pad. Veel te doen voor kinderen onder de 10jaar. Gezellige sfeer!!! Gezellige douche en toilet gelegenheden, leuk en sfeervol aangekleed en vooral schoon!! Echt een aanraden!! Al zou ik niet op een ander veld willen, maar dat is persoonlijk. Omdat ik op dit veld een leuk lang weekend heb meegegemaakt!! En vooral ook leuke activiteiten in de buurt, het bos, Enkhuizen, enz. We komen gauw weer terug!!

Wij hebben 2 fantastische dagen gehad!

Wilma Noor
    13-7-2018

Hotel heeft een fantastische ligging! Kamer met balkon gehad op 2e etage! Goeie bedden, badkamer prima!👍Uitstekend gegeten in restaurant!👍daarna heerlijk genoten met een wijntje op t terras van t uitzicht over zee!👍personeel niets om op aan te merken👍2 topdagen gehad. Inderdaad voor mensen , die moeilijk ter been zijn is t wel een klimmetje vh strand naar t hotel! Leuke strandtentjes!1 minpuntje is dat Wijk aan Zee verder niets te bieden heeft, saai dorp!

Prima hotel, prijs/kwaliteit kan beter

Dirk
    12-7-2018

We verbleven in een executive kamer met terras en zicht over de Loosdrechtse plassen. Kamer was ruim en netjes. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt was oké, niet bijzonder. Er was een beperkte keuze aan beleg en broodjes. Tijdens ons verblijf werd er gewerkt aan het gebouw wat soms voor wat lawaai en overlast zorgt. Hotel is wel wat prijzig voor de kwaliteit die je ontvangt.

5 sterren

Harm
    10-7-2018

Ik ben momenteel werkzaam op een 5-sterren vakantiepark en boek altijd aan de hand van zoover. Heb hier 15 jaar geleden geen fijn verblijf gehad maar dat is vandaag wel weer goed afgesloten. ondanks de negatieve Schaduw die over center parcs hing, heb ik toch maar besloten om te gaan.

7 p's: Adembenemend

Horeca: Top!

Keuze: Bier op fles,tap,cocktails,wijn.

Prijs: Ik vindt het persoonlijk iets te overdreven voor een vakantiepark. Begint op een 'evenementenprijs bij de Amsterdam Arena te worden'.

Dit midweekje aanwezig en lekker aan het genieten van de Faciliteiten op het park en heb vanavond. Toch een besluit genomen om begin augustus te vertoeven met de vrienden.

Chapeau naar het team dat het hele seizoen klaarstaat voor de wensen van de gast en daar ook een invulling aan wil geven. Als ik ooit nog de kans krijg om in zo'n team met het huidige beleid en passie te werken. Had ik er een moment over nagedacht 🍺

Heerlijk weekend gehad.

Marina
    8-5-2018

Het was heerlijk weer en dan is het fantastisch om zo dicht bij het strand te zitten. Het uitzicht was prachtig vanaf het balkon. Ruime kamers. Helaas waren er geen verduisteringsgordijnen, waardoor je de hele nacht in het felle licht van de tlbuizen op de gang de slaap niet kon vatten of steeds wakker werd. De volgende dag met kranten en tape afgeplakt. Dat ging veel beter. Wifi is perfect. Leuk klein zwembadje in het appartementencomplex. Wel wat klein als er meer gezinnen zijn. Voor één gezin is het prima.

Roompot Vakanties, Customer Services, 23-5-2018

Leuk dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten, Marina!

Dat noemen wij 'samen genieten' bij Roompot Vakanties! Wij zullen de tip over het verduisteringsgordijn doorgeven aan de parkleiding. Wellicht dat we daar iets in kunnen betekenen :-)

We hopen jullie nog een keer terug te zien!

Groetjes Mandy

Noord-Holland scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8637 reviews