Heusden - bij Den Bosch

We hebben een aantal aanbieders voor Heusden - bij Den Bosch voor je op een rij gezet:

Reviews over Heusden - bij Den Bosch

Prachtig vestingstadje vol gezelligheid

S,
    19-2-2017

Heerlijk gewandeld, prachtige pandjes bekeken. Een boottochtje gemaakt, met een gids het stadje bekeken, mooie spulletjes geshopt en heerlijk gegeten! Wat een fijne en een gezellige sfeer. Getroffen door de enorm vriendelijke mensen.

Gereisd met partner in januari 2017

heel sfeervol

Conny,
    4-11-2014

Heusden is een sfeervolle oude vestingstad waar je een mooie wandeling over de wallen kunt maken. Je ziet dan alles vanaf boven waarna je de wandeling door het dorp kunt vervolgen en van dichtbij de mooi gerestaureerde oude huizen kunt bekijken. Er is veel horeca met mooie terrassen dus het is er ook nog eens aangenaam verpozen!

Gereisd met vrienden in september 2014

Schilderachtig vestingstadje

Rinus,
    17-1-2013

Heusden is een bijzonder schilderachtig vestingstadje gelegen aan de Maas en nog omgeven door stadswallen waarop een drietal standerdmolens staan. het stadje heeft tal van monumenten zoals het Comiezenhuis, de St. Catharinakerk, en de molens op de wallen, bij de kleine binnenhaven staat de monumentale gevel van de Visbank, de omgeving rond de binnenhaven ziet er bijzonder pittoresk uit, er zijn daar enkele leuke terrasjes..

Heusden heeft tal van voorzieningen zoals winkels en accomodatiemogelijkheden.

Gereisd met partner in augustus 2004

Vesting aan de Maas

Gerrie,
    8-11-2011

Al wandelend door de straatjes en steegjes van Heusden krijg je als bezoeker een getrouw beeld van hoe onze voorouders eeuwen geleden gewoond moeten hebben. Ook zijn er de winkeltjes uit grootmoeders tijd. Fraaie grachten, graanmolens, vestingpoorten, de karakteristieke haven en de oude visbank, die op twaalf Toscaanse zuilen rust. De totale 16eeeuwse vestinggordel met binnen en buitengrachten is zeer goed bewaard gebleven. Tijdens onze wandeling door het oude centrum hadden wij een bijzondere ontmoeting met een wel heel aardige Heusdense 60 plusser. Het bleek een heuse Jonkheer. Anne Willem sprak ons aan en vroeg naar onze belangstelling voor zijn stad, en binnen de kortste tijd zaten we met een kopje koffie en een diepzinnig gesprek in zijn schitterend ingericht en authentiek herbouwd huis. Dit maakte ons bezoek aan Heusden wel heel speciaal. Zoveel interesse en vertrouwen in twee onbekenden maak je maar weinig mee.

Gereisd met partner in november 2011

Prachtig knus stadje

anenroy,
    2-9-2011

We hebben een rondwandeling gemaakt vanaf de (gratis) parkeerplaats voor de vestingwallen. Leuke wandeling, deels over de vestingswal, langs de pittoreske haven en straatjes. Daarna heerlijk een terrasje pakken op de Vismarkt, super ! Helaas was het Gouverneurshuis (museum) gesloten.

Gereisd met partner in augustus 2011
Heusden - bij Den Bosch scoort een 8,8 uit 10, op basis van 28 reviews