header
Noord-Brabant

Noord-Brabant: gezellig, bourgondisch en van alles te doen

Noord-Brabant biedt veel. Slenter door de oude binnensteden van Breda en Den Bosch of bezoek een bijzonder museum in Tilburg of Eindhoven. Een bezoek aan De Efteling of safaripark De Beekse Bergen is altijd een feest. Rust vind je in natuurgebieden als De Biesbosch, de Oisterwijkse Bossen en Vennen en de Loonse en Drunense Duinen. Dus op naar Brabant.

Inspiratie voor Noord-Brabant

5x verblijven in Noord-Brabant

Veel voorzieningen voor kinderen

Bezoek dit in Noord-Brabant

Er is van alles te doen voor jong & oud

Uniek in Noord-Brabant

Geniet van cultuur, natuur en gezelligheid

5 accommodaties in Noord-Brabant

Roompot Bospark ’t Wolfsven: midden in de natuur

Bospark ’t Wolfsven, ten oosten van Eindhoven, grenst aan natuurgebied de Strabrechtse Heide. Je stapt dus zo vanuit je huisje of tent de natuur in. Gasten beoordelen het park als kindvriendelijk. Er zijn dan ook veel voorzieningen waaronder een overdekt zwembad en een natuurbad met strandje. Praktisch zijn ook de supermarkt en het restaurant.

Efteling Hotel: logeer in sprookjessfeer

Niets leuker toch dan in sprookjessfeer te blijven door te overnachten in een themasuite van het Efteling Hotel! Maar ook de ‘reguliere’ kamers zijn comfortabel. Onbeperkt toegang voor de Efteling is inbegrepen en het hotel heeft een eigen ingang voor het park op zo’n 5 minuten lopen. Gasten hebben veel waardering voor het ontbijt en diner.

Camping De Paal bij Bergeijk: je hebt geen kind aan de kinderen

Camping De Paal, waar je verschillende soorten huisjes en tenten kunt huren, presenteert zich als een echte kindercamping. Er zijn dan ook heel veel voorzieningen voor kinderen. Zo is er een overdekte waterspeeltuin met zwembad en een groot buitenbad. Gasten zijn erg enthousiast over het uitgebreide animatieprogramma voor de kinderen.

Roompot Bospark De Bikkels: rust, ruimte en natuur

De Bikkels ligt midden in het bos in natuurgebied De Peel. Het park heeft verschillende soorten bungalows, maar de faciliteiten zijn bescheiden: de nadruk ligt hier op rust, ruimte en natuur. De kans is groot dat er eekhoorntjes rond je huis lopen. Gasten waarderen die rust in het park en de vele wandel- en fietsmogelijkheden in de directe omgeving.

Recreatiepark TerSpegelt: veel activiteiten voor alle leeftijden

TerSpegelt, dicht bij Eersel, is een groot park met niet alleen een camping maar ook met diverse ‘glamping’ accommodaties: lodges op en aan het water, tipitenten en safaritenten. Ook ‘gewone’ caravans zijn te huur. Het park heeft veel voorzieningen en niet alleen jonge kinderen maar ook oudere kinderen zullen zich hier goed vermaken.

5 leuke steden in Noord-Brabant

decoration
Het is fijn winkelen in Eindhoven

Eindhoven biedt een combinatie van oud en nieuw, traditioneel en modern. Zo kijken het DAF Museum en het Philips Museum vooral terug naar het verleden van deze roemruchte merken maar laat het Van Abbemuseum moderne kunst zien en is er de jaarlijkse Dutch Designweek. Eindhoven wordt door veel bezoekers gewaardeerd als een goede winkelstad.

Bezoek het gezellige centrum van Den Bosch

Den Bosch heeft een gezellig historisch centrum met mooie winkels en veel horeca met terrassen waar je natuurlijk geniet van een Bossche Bol. Hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) is de Sint Janskathedraal. Een aanrader is een vaartocht met een fluisterboot over de Binnendieze, dwars door de oude stad. Bezoek ook het Jheronimus Bosch Art Center.

Levendig Breda; daar brandt nog lang licht

Het historische centrum van Breda heeft meerdere pleinen vol met terrassen waar tot in de kleine uurtjes gefeest wordt. Om weer tot rust te komen bezoek je het Begijnhof aan de rand van het centrum. Of ga wandelen in het Mastbos, aan de rand van Breda. Ook Breda heeft een mooi winkelaanbod. Bezoek ook de Grote Kerk, midden in het centrum.

Tilburg: studentenstad met rijk uitgaansleven

Op cultureel gebied is er in Tilburg veel te doen. Dit is onder andere te zien in museum De Pont voor moderne kunst en in het Textielmuseum. De stad heeft dankzij de vele studenten veel leuke uitgaansmogelijkheden. De laatste volle week van juli staat Tilburg op z’n kop vanwege de kermis, net als in februari tijdens carnaval.

Oisterwijk: Een mooi fiets- en wandelgebied

Oisterwijk wordt de ‘parel van Brabant’ genoemd. De hoofdstraat De Lind is een lint van mooie winkels, restaurants, gezellige cafés en terrassen. En rondom het stadje liggen de bossen en vennen waar je heerlijk kunt fietsen en wandelen. Museum De Leerfabriek geeft een goed beeld van de leerindustrie die hier ooit was gevestigd.

5 leuke dingen om te doen

De Tilburgse kermis: het grootste evenement van de Benelux

De Tilburgse binnenstad staat 10 dagen op zijn kop tijdens de Tilburgse kermis die jaarlijks de laatste volle week van juli wordt gehouden. Kijk je ogen uit bij de meest bizarre attracties. Durf jij te bungeejumpen of hou je het toch liever bij een suikerspin? Eten en drinken is er natuurlijk volop en ook treden er artiesten op.

Ontdek de natuur in de Biesbosch vanaf het water

Nationaal Park de Biesbosch is het grootste zoetwatergetijdengebied van Europa. Wandelen en fietsen kan ook maar het leukste is de Biesbosch te ontdekken vanaf het water. Op verschillende plekken zijn fluisterboten en kano’s te huur. Een rondvaart kan ook, o.a. vanuit Heusden en Drimmelen. In die laatste plaats ligt ook één van de bezoekerscentra.

Verwonder en verbaas je over Dutch Design in Eindhoven

Jaarlijks wordt in oktober de Dutch Design Week gehouden in Eindhoven. Op tal van locaties in de stad vind je exposities en zijn er activiteiten. Naast gevestigde namen is er veel ruimte voor nieuw talent. Verschillende wandelroutes, ieder met een eigen thema leiden je van de ene naar de andere plek in de stad waar iets te zien is.

De Loonse en Drunense Duinen: de Brabantse sahara

Gras, moeras, heide maar vooral veel zand vind je in de Loonse en Drunense Duinen. Het Nationaal Park van 30 vierkante kilometer ligt tussen Tilburg en Den Bosch; het bezoekerscentrum vind je in Oisterwijk. Je kunt er natuurlijk wandelen en fietsen maar mountainbiken en paardrijden kan ook. Misschien kom je de herder met de schaapskudde tegen.

Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum Overloon

Dit museum ligt in het oosten van Brabant, tussen Nijmegen en Venlo. Er is vooral veel te zien over het leven en de strijd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Je ziet er allerlei voer-, vaar-, vlieg-, en wapentuigen uit die tijd. Maar er worden ook verhalen verteld; verhalen van verzetsmensen, onderduikers, verhalen over het leven in oorlogstijd.

Sorteren

1.097

vakantie Noord-Brabant

Reviews over accommodaties in Noord-Brabant

Goed voor 1 keer...

Ron
    14-10-2018

Goed: Eten is prima. Kamer is schoon. Koffiezetapparaat en thee. Op loopafstand van het centrum. Rustige omgeving.

Minder: Hotel oogt gedateerd. Een verfbeurt kan geen kwaad en de badkamer is aan een opknapbeurt toe. Personeel is professioneel vriendelijk. Echte aandacht voor gasten hebben is niet verboden. Bijzonder is dat een hoofdgerecht niet meer standaard met frietjes komt. Die moeten als extra worden besteld. Waar een grote hotelketens klein in kan zijn om zo een paar euro extra te willen verdienen. Doe dat gewoon bij de prijs van een hoofdgerecht,

José
    12-10-2018

Ik vond het niet fijn dat we niet bij de bungalow mochten met de auto, want mijn vriendin en ik zijn bijna 80 jaar en kunnen heel slecht vooruit door allerlei problemen!

Deze van der Valk nooit meer.

Bas
    12-10-2018

Hadden een mooie kamer en doucheruimte, alleen misten wij een koelkastje.Het ontbijt op zich was prima, maar de ontbijtzaal zelf was erg rommelig. Veel onafgeruimde tafels en te weinig personeel. Waren gedwongen om in het restaurant gedeelte te gaan zitten. Konden geen gebruik maken van de pianobar daar deze verhuurd was. Ook was het een vreemde gang van zaken dat de kamer niet werd schoongemaakt tijdens ons verblijf. Aan de deur hing een plastic zak met 1 handdoek en wat zakjes thee. Van der Valk onwaardig!!! Bij receptie werd ons mede gedeeld dat dit normaal was bij aanbiedingen. Hebben dit zelf nog nooit bij een van der Valk meegemaakt.

Geweldig

Hans Beekink
    11-10-2018

Kleine rustige camping mooi en schoon sanitair gewoon een hele fijne plek

Enorm bijzonder

Caroline
    5-10-2017

Ik was op zoek als psychiatrisch verpleegkundige naar een boerderij waar wij voor een klein prijsje 3 dagen mochten verblijven om zo de wens van een patient in vervulling te laten gaan. Namelijk nog een keer op de boerderij wonen en meehelpen.

De landschotshoeve heeft hier alle medewerking aan gegeven en ons een fantastisch weekend bezorgd waar ook nu nog steeds over gepraat wordt. Het huis wit Holland was bijzonder mooi de gastvrijheid was bijzonder en er mocht met van alles meegeholpen worden. Een aanrader voor wie van het boeren leven houdt.