Valkenburg (aan de Geul)

In het zonnige zuiden: Valkenburg

Valkenburg is een prachtig stukje Nederland dat veel bezoekers trekt. Niet zo gek, want er is hier veel te doen. Verken wandelend de gezellige stad met volop historische bezienswaardigheden, bezoek de grotten en beklim een stukje van de beroemde Cauberg. Ook voor kinderen valt er met pretpark De Valkenier en het Sprookjesbos genoeg te beleven.

Inspiratie voor Valkenburg

4x doen in Valkenburg

Grotten en bergen

Romantische hotels

Kleinschalig Hotel Scheepers

Midden in het historische hart van Valkenburg ligt dit sfeervolle en kleinschalige hotel. Na het uitgebreide ontbijtbuffet trotseer je de heuvels van de stad, bezoek je de grotten en proef je uiteraard de lokale lekkernijen. Daarna kom je weer heerlijk tot rust bij je luxe accommodatie met uitstekende service. Niet voor niets zo populair!

In het groen: Hotel Parkhotel Valkenburg

Op loopafstand van het gezellige centrum van Valkenburg ligt dit statige hotel. In het groen van de omgeving is dit jouw rustige uitvalsbasis in het Limburgse heuvelland. Maak gebruik van de goede spa, ga romantisch dineren in het restaurant met panoramazicht en wandel of fiets door de natuurlijke omgeving. Even helemaal weg samen!

Natuurrijk: Hotel Fletcher de Geulvallei

Vlakbij het uitgestrekte natuurgebied Ingendael vind je dit historische hotel dat zich uitstekend leent voor een romantische vakantie. Het sfeervolle restaurant nodigt uit tot dineren bij kaarslicht terwijl de omliggende natuur erom vraagt ontdekt te worden. De kamers zijn ruim en smaakvol ingericht. Ideaal voor stellen.

Met het gezin naar Valkenburg

Leuk vakantiepark: Landal Kasteeldomein de Cauberg

Veel vakantiegangers blijven terugkomen naar dit sfeervolle en groots opgezette vakantiepark. Dat is niet voor niets. De geweldige ligging bovenop de Cauberg en het fijne zwembad, speeltuinen en sportactiviteiten maken dit een ideale vakantiebestemming voor het hele gezin. Verken samen de omgeving of breng je vakantie door op het park zelf.

Met zwembad: Hotel Dieteren

Centraal ten opzichte van het levendige centrum van Valkenburg ligt Hotel Dieteren. Vanwege het mooie buitenzwembad is het hotel ook in de zomer heel geschikt. De kamers zijn uitgerust met kookfaciliteiten en het knusse balkon nodigt uit tot heerlijk ontbijten. Op een paar minuten lopen vind je de mooiste bezienswaardigheden.

In de heuvels: Den Driesch Stadscamping

In het glooiende heuvellandschap ligt deze sfeervolle camping, op slechts vijfhonderd meter van Valkenburg. De ruime campingplaatsen bieden veel privacy en met het zwembad, restaurant en de leuke speeltuin is dit een ideale uitvalsbasis tijdens een verblijf in Zuid-Limburg. Er op uit? De receptie helpt je graag aan een huurfiets.

4x doen in Valkenburg

Bezoek de Fluweelengrot

Tijdens de bouw van het kasteel van Valkenburg is het grottenstelsel de Fluweelengrot ontstaan. In totaal bevat het ruim vijf kilometer aan gangen en tunnels. Loop rond en bekijk de kunstexposities die hier sinds enkele jaren worden gehouden. Dit is een verrassend leuk uitstapje vanuit Valkenburg.

De hoogte in op de Cauberg

De Cauberg is de bekendste ‘berg’ van Nederland. Leuk om te trotseren en op de top te genieten van het weidse uitzicht. En van een lekker ijskoud drankje natuurlijk, want dat heb je wel verdiend! Aan de voet van de berg kun je een bezoek brengen aan de grotten.

Kasteelbezoek: Valkenburg

Als je iets van cultureel Valkenburg wilt zien, dan mag een bezoek aan het kasteel niet ontbreken. De geschiedenis van dit historische bouwwerk gaat ruim duizend jaar terug. Verken het kasteel, wandel er omheen en vergeet ook zeker je camera niet. Het kasteel is één van de boeiendste bouwwerken die de Valkenburg rijk is.

Ideaal met kinderen: pretpark De Valkenier

Als de kinderen eens een dag goed willen uitrazen is een bezoek aan pretpark De Valkenier een aanrader. Laat ze griezelen in het spookhuis of ravotten bij de botsauto’s . Veel attracties zijn overdekt waardoor het een ideale activiteit is voor een regenachtige dag. Van wildwaterbaan tot draaimolen: voor ieder wat wils!

Sorteren

vakanties Valkenburg (aan de Geul)

Reviews over Valkenburg (aan de Geul)

fantastisch

carla
    2-10-2018

wederom een heerlijke vakantie gehad, met veel wandelmogelijkheden

Geweldig

Monique Kieler
    24-9-2018

Mooi Hotel, gezellig, hele aardige eigenaar, lekker ontbijt met veel keuze, mooie schone kamer, kom zeker weer eens terug!

Zalig stadje, wordt je nooit beu!

VDB
    10-9-2018

Valkenburg is een gezellig stadje om in rond te wandelen, veel om te bezichtigen. MergelRijk, steenkoolmijn, gemeentegrot, fluweelengrot/ruïne.... Onze zoon van 8j vond het heel interessant & leuk. Valkenburg ook al bezocht tijdens kerst, de kerstmarkten zijn heel mooi, in een andere sfeer omdat het in de grotten is. En qua ontspanning is Thermae2000 het beste wellness complex dat we al bezocht hebben. Wij keren hier ieder jaar terug voor een ontspannen weekendje

Geweldig!

H Dikkeboer
    7-9-2018

Valkenburg is een gezellig stadje, het doet een beetje buitenlands aan. De omgeving, met het heuvellandschap en het stadje met de vele terrasjes, geeft je meteen een vakantie gevoel . In een mum van tijd ben je ook in de prachtige stad Maastricht. Ik vind Valkenburg een aanrader voor een weekendje weg.

Fantastic

Reinier meijerink
    10-8-2018

Egt geweldig aanbevolen en super gezelig

Valkenburg (aan de Geul) scoort een 8,4 uit 10, op basis van 2455 reviews