Maastricht

Bourgondisch genieten in eigen land doe je tijdens een vakantie in Maastricht. Niet voor niets is dit een populaire citytripbestemming. Slenter door de nauwe straatjes of strijk neer op een terrasje op het Vrijthof in het hart van de stad. Van heerlijk winkelen tot aan het bezoeken van evenementen: Maastricht is een veelzijdige vakantiebestemming.

Lees meer over Maastricht

We hebben een aantal aanbieders voor Maastricht voor je op een rij gezet:

vakanties Maastricht

We hebben een aantal aanbieders voor Maastricht voor je op een rij gezet:

Over Maastricht

Maastricht is de prachtige hoofdstad van de provincie Limburg. De stad ligt aan weerszijden van de rivier de Maas en telt ongeveer 120.000 inwoners. Maastricht wordt gezien als bourgondische stad waar het heerlijk vertoeven is. Een stedentrip naar deze stad laat je proeven van het goede Limburgse leven.

Bezienswaardigheden in Maastricht

Maastricht heeft een historische binnenstad met smalle klinkerstraatjes en mooie bezienswaardigheden zoals kerken, monumenten en (heren)huizen met prachtige gevels. Voor wat sightseeing is het een aanrader om een rondrit in een toeristische stadstram te maken of een tochtje te boeken met een rondvaartboot. Wil je tijdens je citytrip in Maastricht graag een museum bezoeken? Dan is er genoeg keuze. Wat dacht je bijvoorbeeld van een bezoekje aan het poppenmuseum, het natuurhistorisch museum of het Bonnefantenmuseum?

Shoppen in Maastricht

Voor shopfanaten is Maastricht een waar paradijs. Er zijn vele winkelstraatjes en steegjes waar je naast exclusieve en gespecialiseerde winkels een groot aanbod vindt aan modezaken, woonaccessoires, juweliers, antiquairs en galeries. Iedere zaterdag is er bovendien van 10.00 tot 16.00 uur een antiek- en vlooienmarkt in de Stationsstraat waar je op zoek kunt gaan naar bijzondere collectors items.

Bourgondisch genieten

Het bekendste plein van Maastricht is het Vrijthof, maar de stad heeft vele pleinen die in de zomer gevuld zijn met heerlijke terrasjes. Neem plaats en geniet van typische streekspecialiteiten, zoals de beroemde Limburgse vlaai of de Hervekaas, asperges en grotchampignons. Laat het weer een bezoekje aan een terras niet toe? Geen zorgen, want bij mindere temperaturen heb je al snel je toevlucht gevonden in een van de talrijke kroegjes rondom het plein.

Reviews over Maastricht

• 10patricia de koning03-01-2013

Heerlijke stad

Wij komen er al jaren, een paar keer per jaar. Altijd heel erg naar ons zin, goede sfeer, lekker eten en drinken, shoppen. Wij hebben onze vaste adresjes, zoals Cafe Sjiek en de Bobbel.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in december 2012

• 8Ik196807-01-2013

Altijd gezellig om een weekendje te shoppen

een of twee keer per jaar ga ik met mijn vriendin stadten in een andere stad. Maastricht behoort absoluut tot onze favorieten. Heerlijk bourgondisch..leuke winkels.. van alles wat..

• 7Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2012

• 9Fam School07-04-2014

prima

Maastricht stelt nooit teleur alleen jammer dat het hotel ons wel teleur stelde .

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2014

• 9Jan13-05-2018

Maastricht, een heerlijke stad.

Neem je tijd, snuif de sfeer. Laat je onderdompelen in een relaxte omgeving waar nog tijd is voor een praatje zonder tegenprestatie. Heerlijk eten in talloze restaurantjes die de stad rijk is. Historische stad met hedendaagse gemakken waar een vakantieganger plezier van heeft.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 10Geert19-08-2016

Een geweldige stad

Historie, cultuur, shoppen alles in een.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8kitten00707-01-2014

Leuke stad

Maastricht is een gezellige stad. Het is een leuke stad om te gaan shoppen of een dagje naartoe te gaan.

• 8Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

januari 2014

• 3Fam. Bakker28-12-2017

Als je kunt kiezen, kies dan voor een andere stad

Maastricht is een vreselijke stad met onvriendelijke mensen. We dachten dat het een goed idee zou zijn om buiten het stadscentrum te parkeren en met de bus te reizen. Maar bij het instappen werden we op een zeer onbeleefde manier benaderd. Er waren meer mensen die niet precies wisten wat de bedoeling was en in plaats van even netjes de mensen te informeren sloeg de buschauffeur de deur dicht en reed door. Ook in de winkels zijn de mensen erg onvriendelijk en moeten ze hun best doen om gedag te zeggen tegen een klant. In een restaurant moesten mensen heel lang wachten op service en vroegen een ober of ze wat drankjes konden bestellen. De ober maakte op zijn beurt het heel duidelijk (op een onvriendelijke manier) dat service geen optie was en dat ze beter konden vertrekken. Maastricht is voor ons een stad waar we niet meer zullen komen.

• 1Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 6Cultuur

december 2017

• 9Conny08-08-2013

Mooie stad

Ideale combinatie voor bezichtiging en shoppen.

augustus 2013

• 9Julie-Ann Taylor13-08-2013

Heerlijke stad met voor elk wat wils!

Ontzettend genoten in deze bourgondische stad, met haar mooie uitzichten en leuke winkelstraten!

januari 2013

• 9Johan08-05-2014

Mooie stad, prachtige omgeving.

Mooi stukje Nederland. Deze stad en omgeving kan ik iedereen aanraden. Ga eens eten in Restaurant Ceramique in de Rechtstraat.

• 8Zorg voor natuur

mei 2014