Kollum

We hebben een aantal aanbieders voor Kollum voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Kollum voor je op een rij gezet:

Reviews over Kollum

Kollum, een plek om naar terug te keren!

Eurotrotter,
    16-7-2017

Zo heerlijk rustig, zo ontspannend, zo gezellig, knus, kleinschalig en toch "stads" met het winkelaanbod en plezierige horeca. Het toeristisch (overnachtings)aanbod is alleszins goed. Als je de smaak van Kollum één keer geproefd heb, kom je er gegarandeerd terug! Ik was hier onlangs voor de tweede maal en kijk nú al uit naar mijn volgende bezoek aan dit verrassende plaatsje.

Gereisd alleenreizend in juli 2017

Dorp met kleinsteedse allure

Rinus,
    17-11-2013

Kollum is een groot dorp en hoofdplaats van de gemeente Kollumerland, het dorp is gelegen op de grens van van de Friese Wouden in het zuiden en de weidse zeekleipolders in het noorden.

Kollum is een lintdorp met een erg fraaie hoofdstraat waaraan veel monumentale gevels staan evenals de fraaie Maartenskerk en het voormalige raadhuis dat is gebouwd in 19e eeuwse empirestijl.

De z.g. wallen van Kollum zijn enkele zijstraten van de hoofdstraat die eveneens een schilderachtige aanblik hebben door de gracht die in het midden van de straten ligt.

Het dorp heeft veel voorzieningen zoals winkels ect., het huidige raadhuis ligt aan de rand van het dorp in een modern gebouw dat is gebouwd nabij een fraai oud herenhuis, hierin is nu het kantoor van de burgemeester gevestigd.

Gereisd met partner in november 2013

Echte gastvrijheid

Sjaak en Elly,
    5-8-2010

Geweldige kleine camping waar gastvrijheid hoog in top staat van het eigenaarsechtpaar. Je voelt je echt uit maar ook thuis. Leuke contacten met de overige kampeerders. Geen wanklank gehoord! en zeker niet van ons. Een plaats om zeker weer heen te gaan. In de omgeving leuke plaatsen. Kollum is verassend, Dokkum dichtbij, en zo zijn er meerdere uitstapjes mogelijk. Sjaak en Elly van Leeuwen-Lokhorst

Gereisd met partner in juli 2010
Kollum scoort een 8 uit 10, op basis van 16 reviews