header
Friesland

Lekker vakantie in eigen land: Friesland

Wil je eens lekker op vakantie in eigen land? Dan is Friesland de ideale vakantiebestemming en vooral voor watersportliefhebbers een perfecte plek voor avontuur op het water! Ga lekker een dagje naar een stad, wandelen in de mooie natuur, maak een tripje naar de Wadden of probeer een van de vele vaarroutes. Genoeg te beleven in Friesland!

Inspiratie voor Friesland

Wadden-eilandhoppen in Friesland

Bezoek de Wadden vanuit Friesland

Genieten aan het Friese water

Lekker aan het Lauwersmeer op Landal Esonstad

Huur een woning of appartement in Oudfriese stijl op Landal Esonstad! Er is voor elke leeftijd wat te doen: er is een golfbaan, een overdekt zwembad en zelfs een beautysalon. Dit vakantiepark ligt aan het Lauwersmeer bij Oostmahorn, bovenin Friesland. Een vakantie hier is dus perfect te combineren met een dagje Schiermonnikoog of Ameland!

Geniet van een luxe vakantie op Beach Resort Makkum

Stap vanuit je luxe bungalow of villa zo het strand op in Makkum. De woningen liggen direct aan het water, of kijken uit op het IJsselmeer. Er zijn ook extra grote bungalows te huur, perfect voor een vakantie met een groep vrienden of familie. Het park heeft veel te bieden: bootverhuur, skelterverhuur, midgetgolf en andere sportactiviteiten.

Genieten aan het IJsselmeer: hotel de Vigilante

Gasten vinden dit hotel vooral fijn door de ligging: aan het IJsselmeer en vlakbij het vissersdorp Makkum. Winkels en terrasjes zijn op loopafstand te bereiken. Ook zit er een restaurant in het hotel waar je terecht kan voor lunch en avondeten.

Vakantie aan het water op camping It Wiid

Camping It Wiid ligt midden in het Nationaal Park De Alde Feanen. Je kunt hier kamperen met je eigen tent, caravan of camper of je kunt een huisje huren. Een groot deel van de kampeerplaatsen ligt direct aan het water. Op de camping zit dan ook een bootverhuur voor een ontspannen dagje uit. Er is ook een zwembad, speeltuin en een voetbalveld.

Genieten op camping de Kuilart

Voor elk soort vakantie kun je terecht op de Kuilart. Neem zelf je tent mee of verblijf in een caravan, bungalow of luxe villa. Huur een boot of een fiets en verken de prachtige omgeving. Ontspan in de sauna, het zwembad of leef je uit op de tennisbaan. Het park ligt aan het water waar leuke activiteiten te doen zijn zoals zeilen of flyboarden.

Ontdek de Friese steden

decoration
Stad, cultuur en watersport in Sneek

Huur eens een bootje en vaar door de stadsgrachten of op de Friese meren. Ook in de stad zelf is genoeg te beleven. Er zijn verschillende oude stadsgezichten en musea, winkels, terrasjes en restaurants. Neem bijvoorbeeld een kijkje bij de prachtige oude waterpoort of het Fries Scheepvaart Museum.

Ontdek de hofstad van het noorden: Leeuwarden

Je kunt natuurlijk niet naar Friesland gaan zonder een bezoekje te brengen aan de hoofdstad. De historische gebouwen in de binnenstad maken het de perfecte locatie voor een mooie stadswandeling of een bezoek aan een van de musea. Ook leuk: de Smakelijke Stadswandeling: Een tour waarbij op verschillende locaties een lekker hapje voor je klaarstaat.

Een dagtripje naar Drachten

Drachten is de perfecte stad voor een dagtripje. Je kunt er heerlijk winkelen, op een terrasje zitten of lekker uit eten. Geniet ’s avonds van een theatervoorstelling in schouwburg De Lawei. Ook voor kinderen is er genoeg te doen. Bewandel bijvoorbeeld eens het avontuurlijke Blotevoetenpad of ga hutten bouwen in het Spijkerdorp. Een aanrader!

Wadden-eilandenhoppen in Friesland

Genieten op Vlieland

Vlieland is het kleinste Waddeneiland, maar zeker niet minder mooi dan de anderen. Iets wat nog veel gedaan wordt in Vlieland is strandjutten. Er is zelfs een juttersmuseum waar je kan zien wat voor spullen er allemaal al zijn aangespoeld op het strand. Aanrader: maak een tocht over de Vliehors. Met de Vliehors Expres heb je mogelijkheid om op een unieke manier het eiland te ontdekken.

Veel te zien op Ameland

Vroeger trokken tien paarden een reddingsboot de zee in wanneer er iemand in nood was. Tegenwoordig is dit nog steeds te zien in Hollum, als demonstratie. Maar Ameland biedt meer, een rondvlucht of parachutesprong vanaf Ameland Airport bijvoorbeeld. En natuurlijk mag een bezoekje aan de vuurtoren van Hollum niet ontbreken tijdens je bezoek.

Ontdek Terschelling

De perfecte plek voor een mooie wandel- of fietstocht door de bossen, de duinen of over het strand. Maar er is nog meer te doen op dit eiland. Het staat bekend om haar cranberry’s en er is dan ook een Cranberrymuseum! Wil je iets actievers? Ga dan eens raften op de zee. Misschien kom je onderweg wel zeehondjes tegen!

Tot rust komen op Schiermonnikoog

Schiermonnikoog is heerlijk om helemaal tot rust te komen. Wadlopen is zeker een must als je naar een Waddeneiland gaat. Met een gids lopen door laagwater en kijken wat voor zeedieren je onderweg tegenkomt. Neem een kijkje bij de twee vuurtorens of de Wassermanbunker. Hier bovenop heb je een mooi uitzicht over het eiland.

Sorteren

vakanties Friesland

Reviews over accommodaties in Friesland

E.Koelewijn
    5-10-2018

Top Locatie

Super Mooi Accommodatie

Zeer goed naar ons zin gehad

Waren hier voor de vierde keer, dat zegt genoeg!

W.T. Gijzel
    2-10-2018

Heerlijk rustig verblijf in een prachtige, rustgevende omgeving!

R.brekelmans
    30-9-2018

Het was een heerlijk verblijf. Iedereen vriendelijk en behulpzaam. De kamer 36 die wij hadden was heerlijk. Konden even lekker buiten zitten.

Ik miste wel een plank of lade in de badkamer. Moest de toilettas op de grond zetten. De boottocht naar Ameland was fijn. Lekker gefietst. Wij misten de boot van 9.30uur en namen de snelboot van 10,00uur. Moesten €15.00 bij betalen, of wachten op deboot van 11.30 uur. Hebben de snelboot genomen. Heb de receptie ingelicht en zij zouden de brief aanpassen. Zij konden het bedrag niet Terugbetalen.Alleen de langzame boot. Was niet in de brief vermeld. Hebben het heerlijk gehad .

fam.van Valen
    26-9-2018

Wij waren voor een paar vakantie dagen in Joure..Prachtige provincie..Fries museum bezocht, rondvaart gemaakt..Wij komen zeker terug in hotel Haje...

Uitstekend vakantieverblijf

Peter en Ria Willekes
    20-7-2018

Dit was een zeer aangename verassing, keurig appartement in een heerlijke rustgevende omgeving. Gastvrij onthaal en behulpzame eigenaren. Ideaal gelegen voor uitstapjes naar water en/of bos. Wat ons betreft een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.