vakanties Eernewoude - Earnewald

Reviews over Eernewoude - Earnewald

heel goed, mooi huis, mooie omgeving,

fam. Madern, 8-1-2018
    de zeearend heeft hier zijn verblijf

Aardig dorpje aan het water

Arjan Staal, 20-8-2017

Wij stonden op camping It Wiid in Eernewoude. In het dorp zelf zit een kleine supermarkt waar de prijzen enorm veel hoger zijn dan in een grotere stad, voor de dagelijkse dingen gingen we naar een plaats als Dokum of Grau.

Er is in Eernewoude ook een tankstation waar de brandstof 20 cent per liter duurder is dan de gemiddelde tankstations. Beide winkels hebben waarschijnlijk hoge prijzen omdat er veel mensen met een boot langs komen, je bent dan wel aangewezen op deze voorzieningen, dat is blijkbaar een mooie gelegenheid om enorme veel extra te vragen voor producten.

Vanaf de camping naar Eernewoude was het eenvoudigst met de pond, dat koste 1 euro voor een enkele reis (ongeveer 200 meter varen) met ons vieren waren we 8 euro kwijt om naar de overkant te gaan. Reden genoeg om Eernewoude links te laten liggen, er is weinig te zien of te doen en dan betaal je ook nog eens de hoofdprijs.

Mooie omgeving

van Ewijk, 10-8-2017
    Mooie omgeving. Veel water. Als je gaat fietsen, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een pont tegen komt. Dit is uiteraard niet heel duur, maar het loopt al snel op als je er 5 op een rij tegenkomt. Voor mensen die van watersport houden is het een prachtige omgeving. Wij gaan hier zeker nog een keer naar terug.

Is niet veel.

J. Bouwmeester, 5-8-2017
    Zijn we alleen geweest voor een rondvaart. Volgens mij verder niet veel te doen

lekker rustig

vaarenthoiusiast, 26-7-2017