Eernewoude - Earnewald

We hebben een aantal aanbieders voor Eernewoude - Earnewald voor je op een rij gezet:

vakanties Eernewoude - Earnewald

Reviews over Eernewoude - Earnewald

Rust en natuur puur

Elvira en Jan Wolfard
    8-4-2019

Gezellig klein dorpje waar je eigenlijk alles vindt voor een fijne vakantie Wij zijn er elk jaar met pingsteren op een kleine Camping aan de andere kant van het water zit een grote familie Camping Goed sorteerte Supermarkt en Restaurants in het dorpje Je kan op verschillende plaatsen bootjes huren Wij komen er erg graag en kunnen iedereen die van water houd en rust het aanbevelen

Gereisd met partner in mei 2018

Aardig dorpje aan het water

Arjan Staal
    20-8-2017

Wij stonden op camping It Wiid in Eernewoude. In het dorp zelf zit een kleine supermarkt waar de prijzen enorm veel hoger zijn dan in een grotere stad, voor de dagelijkse dingen gingen we naar een plaats als Dokum of Grau. Er is in Eernewoude ook een tankstation waar de brandstof 20 cent per liter duurder is dan de gemiddelde tankstations. Beide winkels hebben waarschijnlijk hoge prijzen omdat er veel mensen met een boot langs komen, je bent dan wel aangewezen op deze voorzieningen, dat is blijkbaar een mooie gelegenheid om enorme veel extra te vragen voor producten. Vanaf de camping naar Eernewoude was het eenvoudigst met de pond, dat koste 1 euro voor een enkele reis (ongeveer 200 meter varen) met ons vieren waren we 8 euro kwijt om naar de overkant te gaan. Reden genoeg om Eernewoude links te laten liggen, er is weinig te zien of te doen en dan betaal je ook nog eens de hoofdprijs.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie omgeving

van Ewijk
    10-8-2017

Mooie omgeving. Veel water. Als je gaat fietsen, moet je er rekening mee houden dat je regelmatig een pont tegen komt. Dit is uiteraard niet heel duur, maar het loopt al snel op als je er 5 op een rij tegenkomt. Voor mensen die van watersport houden is het een prachtige omgeving. Wij gaan hier zeker nog een keer naar terug.

Gereisd met oudere kinderen in Sat Jul 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Klein, rustiek maar gezellig dorpje

Simone
    22-5-2016

Wij hebben gegeten bij een restaurant waar je ook kon bowlen. De pizza viel erg tegen, maar er stonden er dan ook maar drie op de kaart. De rundvleesburger en kabeljauw waren prima. De toetjes konden we opeten bij de bowling. Verder is er een ijsco, tankstation, Coop-supermarkt, snackbar en meer restaurants. Er is ook nog een haven waar je boten kunt kijken.

Gereisd met partner in Sun May 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Klein en toeristisch

Ida
    9-5-2016

Vooral voor de watersport is Earnewoude prima om te komen. Wij zaten in hotel Princenhof, dichtbij vele mogelijkheden voor huren van een boot of voor een rondvaart. Er is een toeristisch informatiepunt aan de haven. Hier kun je terecht voor oa fietstochten, routes om te varen, etc. Er zijn een paar restaurants en eetcafé's maar er is verder op gebied van uitgaan niets te beleven. Wij hebben dit ook niet gemist, voor een paar dagen met mooi weer is het er prima.

Gereisd met partner in mei 2016
Eernewoude - Earnewald scoort een 8,3 uit 10, op basis van 96 reviews