Isla Mujeres

Vakantie in Isla Mujeres

vakanties Isla Mujeres

We hebben een aantal aanbieders voor Isla Mujeres voor je op een rij gezet:

Reviews over Isla Mujeres

• 8Backpackguru 10-11-2011

Prachtige stranden

Isla Mujeres is leuk voor een paar dagen. Het is niet zo massaal als buur Cancun en je kunt ook nog ouderwets op het strand eten.

• 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2009

• 8Dhr. J.E.M.18-08-2011

Gezellig eilandje

Vanuit de kust bij Cancun kun je per boot naar Isla Mujeres, een veel gedane dagtrip. Vervoer op het eiland gebeurt veelal per golfkarretje. Het havenstadje biedt alles voor de toerist: souveniers, horeca, leuke slenterstraatjes en een heerlijk strand. Ik heb er voor een paar dollar een fiets gehuurd (zie profielfoto) om het eiland te verkennen. Heb in een paar uur mooi rond kunnen fietsen en van de uitzichten op de Golf genoten. Buiten het havenstadje en hotels is er weinig te beleven. Mujeres is een must als je toch in de buurt bent.

• 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2004

• 8MarcenMo16-02-2010

Ontzettend leuk eiland, vraagt om meer!

Wij waren voor een dag op Isla Mujeres en wij hebben er echt van genoten. Vooral het touren met de golfkar is echt super! Wij genoten echt ontzettend van het rondrijden en we baalden er buitengewoon van dat de tijd voorbij was. Leuk om volledig Mexicaanse gezinnen op een golfkar voorbij te zien komen en het uitzicht op verschillende plekken is echt buitengewoon mooi! Het betreft wel een toeristisch eiland, dus als je het niet toeristische Mexico wil zien, dan is dit niet een eiland om te bezoeken, maar de stranden zijn eindeloos mooi en de onderwaterwereld is tijdens het snorkelen adembenemend! Dus wat dat betreft is het eiland een leuke mix van mooie stranden en een levendig centrum, maar toeristisch. Zelf zijn wij hier kort geweest en wij willen zeker voor een wat langere tijd terug. Gewoon om het eiland verder rond te rijden, onvergetelijke plekjes op te zoeken en een bezoek te brengen aan de schildpaddenopvang. Ook om weer te snorkelen en langs het strand te lopen!!!

• 8Cultuur

Gereisd met partner in januari 2007

• 8Tanja en Jacco25-01-2010

Prima vermaak in een golfkarretje

Wij hadden bij de touroperator een catamarantocht geboekt naar dit eiland. Voor de kust hebben we een snorkeltocht gemaakt, echt geweldig mooi onderwaterleven! Ter plaatse huurden we een golfkarretje en toerden zo een heel stuk over het eiland. Daarna voeren we met de catamaran naar een andere kant van het eiland en legden we aan bij een erg mooi strandje met palmbomen waar we ook lunchten.

Gereisd met vrienden in juni 2007

• 6hans en tilly24-12-2009

valt echt tegen

We hadden ons een idyllisch eiland voorgesteld volgens de beschrijvingen. Maar het eiland is voor het grootste deel lelijk volgebouwd met hotels in betonkleur. Wij zaten in hotel Maria del Mar, zie review daar. Geen enkele natuur is er overgebleven. Overal ligt nog puin en afval van de orkanen van 2005. Maya's leven er in grote armoede en dat zie je! Stranden aan noordwestkant zijn wel prachtig. Maar er gewoon gaan liggen is er niet bij. Je moet overal betalen (aanrader: Zama beach). Het stadje is wel heel gaaf. Heerlijk relaxte sfeer, prachtige caribische kleuren. Punta Sur is mooi maar volgezet met hele grote lelijke beelden. Als het geen zwemweer is, kun je je 1 dag vermaken met rondrijden in een golfkar (turtlefarm, Garrafon, Punta Sur) maar er is verder niets te doen. Diner bij Mogagua, Lunch bij Manana en cafe Hidalgo zijn aanraders. Meer weten? Mail maar!

• 5Cultuur
    • 5Omgeving

december 2009

• 7Rene17-11-2009

Lekker relaxen aan het strand

Heerlijk eiland om te relaxen aan het strand en Mexicaanse happen te nuttigen met een lekkere Corona. Op Isla Mujeres zelf is verder niet zoveel te doen. Maar van hieruit kan je wel prima excusries maken naar het vasteland (boot naar Cancun).

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in januari 1994

• 7Ingrid24-09-2009

Leuk voor een dag of 3

Leuk eiland, vooral voor mensen die graag in toeristische gebieden zitten en van zon, zee en strand houden. Voor ons was dit iets te toeristisch; je hebt niet echt 't idee dat je in Mexico zit. Prima stranden, veel eettentjes, barretjes en souvenierwinkeltjes. De schildpadden opvang "Tortugranja" is wel een bezoekje waard.

• 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met partner in april 2009

• 8grale27-05-2009

Mooi eiland

Het is een leuk eiland en niet zo massaal als Cancun en PdC, maar wel erg veramerikaanst. De stranden zijn echt prachtig en je hebt veel leuke eettentjes.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in april 2009

• 8Linda17-02-2009

Een erg leuk eiland

Om onze dagen tot de rondreis te overbruggen hebben wij vanuit Cancun de ferry naar Isla Mujeres gepakt. Er is op dat eiland de mogelijkheid om brommers, auto's en golfkarretjes te huren. Wij waren met 5 dus hadden 2 golfkarretjes gehuurd. Dit was echt een super ervaring! in 1 dag kun je heel het eiland zien waar je veel armoede en rijkdom naast elkaar heen ziet leven. Vergeet niet af en toe ergens uit/af te stappen om te kijken wat daar te zien is, want er zitten hele mooie stukken bij. Wat erg leuk was in het midden van het eiland "off the road" te gaan..Je moet wel van een beetje avontuur houden maar lachen kun je zeker!

• 8Cultuur

februari 2009

• 8franc en marlies28-12-2007

Erg leuk eilandje, want prima snorkelmogelijkheden, Cancun vlakbij, fietsen en golfkar te huur. Goedkope taxi's en voordelig eten. Hopen wel dat er niet te veel Amerikanen meer heengaan. Zee is prachtig maar alleen het Nortestrand heeft geen last van zeewier. Verder is er nog veel rommel te vinden op de strandjes van de orkaan die in 2005 veel schade heeft aangericht. Jammer dat men het niet opruimt. Verder heerlijke sfeer om uit te rusten en vooral geen massabestemming.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Stranden