Akumal

Reviews over Akumal

Fantastisch!!

snorkelaar,
    17-1-2016

Zeeschildpadden en heel veel kleurrijke vissen! Met wat geluk spot je ook de grijze pijlstaartrog. Er worden heel veel dure tours aangeboden hiernaartoe, maar... je kunt dit makkelijk zelf doen en het zal niet minder mooi zijn.

Hoe ga je tewerk?

Parkeert je auto tegenover de Akumal Dive Shop. Dit is een publieke bewaakte parking (goedkoop).

Wandel door de Akumal Dive Shop het strand op. Er is ook een wegje naast de duikshop om het strand te bereiken.

Hier kan snorkelgerief en/of een reddingsvest gehuurd worden. Neem zelf snorkelgerief mee en ga gewoon de zee in (die is van iedereen). Een begeleide tour is heel duur en m.i. overbodig.

Omdat het moeilijk te beschrijven is, heb ik een kaartje gemaakt met oriëntatiepunten om makkelijk de schildpadden en het koraalrif met veel kleurrijke vissen terug te vinden. Op youtube vind je mijn korte video met adresgegevens, een kaartje en een goed beeld van de schildpadden en vissen die er te zien zijn.

Gereisd met partner in oktober 2015

Heerlijk

Yvonne,
    1-1-2016

Als je van stappen houdt tot diep in de nacht is dit niet wat je zoekt, maar wanneer je een magisch strand met een azuurblauwe zee vol tropische vissen en de beroemde schildpadden ( akumal betekend in maya-taal plaats van de schildpadden) dan is this the place to be 😆

Gereisd met partner in december 2015

neusbeertjes

boris,
    25-10-2011

akumal is een erg leuke bestemming als je de grote toeristenmassa wil mijden en toch op een mooie en gezellige plek wilt zitten. stuk of 10 restaurantjes in akumal, mooie stranden, goed snorkelen vanuit de kust, koraal en zeeschildpadden, en heel leuk zijn de neusbeertjes die er rondlopen. wel een keer meegemaakt dat de deur van onze hotelkamer (vista del mar) open stond, maar er was niks weg. het openbaar vervoer is prima geregeld, met kleine busjes, en brengen je voor weinig overal naartoe, bv. mayatempels van tulum.

Gereisd met partner in december 2010

Een maand helemaal weg in een bijna paradijselijke privacy

Hannie en Bram,
    16-3-2008

Een maand helemaal weg in een bijna paradijselijke omgeving,optimale privacy in een volledig ingerichtte cassita direct aan het strand ,je hebt een schitterende tropische tuin voor jezelf.Wanneer je dag begint met de opgaande zon kun je je niet weerhouden een strandwandeling te maken ,of te zwemmen overigens kun je er naar hartelust snorkelen en van het onderwaterleven genieten,ga richting Akumal en je kunt de schildpadden wanneer je wilt aanraken,dat mag je niet missen.Met de lokale bussen kun je eenvoudig reizen naar o.a Tulum,Aktun Chen een natuurpark met grotten,Kantun-Chi met Cenotes en Playa d. Carmen om uit te gaan.Overigens is het zeer de moeite waard excursies te maken waarbij je kennis maakt met de Maya cultuur de eigenaar zal je hierover graag informeren. Na thuiskomst kan op je eigen terras de barbeque aan en tevens genieten van de heerlijke tropische avonden!

Gereisd familie in februari 2008

Isla Escape is echt en er valt niets op af te dingen

Jan en Karin Versagen,
    18-7-2007

Isla Escape is echt en er valt niets op af te dingen. We hebben de eigenaren ontmoet en zjn zeer vriendelijk en gastvrij. De cottage ligt in de tuin van hun huis en dat gaf ons een zeer "thuis" gevoel en we konden bij de "buren" terecht voor onze vragen. De cottage is voor onze begrippen duur maar je krijgt er dan ook wat voor. Door met z'n vieren te gaan valt het wel mee. Een heerlijk tropisch ontbijt werd elke dag voor ons geserveerd! Omdat we hier waren tijdens het schildpadden seizoen (de periode dat schildpadden hun eieren leggen) Hebben we s'avonds laat uitgebreid kunnen genieten van dit wonderlijke gebeuren. Schildpadden van meer dan eenmeter lang kruipen over het strand en maken grote gaten om hun eieren te leggen en af te dekken, geweldig om te zien. Uitgaan deden we in Paya del Carmen wat gemakkelijk met openbaar vervoer, taxi of eigen auto is te bereiken (20 minuten) Playe del C. is geweldig om uit te gaan maar veel drukte en weinig natuur. Isla Escape is top!

Gereisd met vrienden in juni 2005
Akumal scoort een 8,8 uit 10, op basis van 24 reviews