• Type accommodatie

Reviews over Akumal

Fantastisch!!

snorkelaar
    17-1-2016

Zeeschildpadden en heel veel kleurrijke vissen! Met wat geluk spot je ook de grijze pijlstaartrog. Er worden heel veel dure tours aangeboden hiernaartoe, maar... je kunt dit makkelijk zelf doen en het zal niet minder mooi zijn.

Hoe ga je tewerk?

Parkeert je auto tegenover de Akumal Dive Shop. Dit is een publieke bewaakte parking (goedkoop).

Wandel door de Akumal Dive Shop het strand op. Er is ook een wegje naast de duikshop om het strand te bereiken.

Hier kan snorkelgerief en/of een reddingsvest gehuurd worden. Neem zelf snorkelgerief mee en ga gewoon de zee in (die is van iedereen). Een begeleide tour is heel duur en m.i. overbodig.

Omdat het moeilijk te beschrijven is, heb ik een kaartje gemaakt met oriëntatiepunten om makkelijk de schildpadden en het koraalrif met veel kleurrijke vissen terug te vinden. Op youtube vind je mijn korte video met adresgegevens, een kaartje en een goed beeld van de schildpadden en vissen die er te zien zijn.

Heerlijk

Yvonne
    1-1-2016

Als je van stappen houdt tot diep in de nacht is dit niet wat je zoekt, maar wanneer je een magisch strand met een azuurblauwe zee vol tropische vissen en de beroemde schildpadden ( akumal betekend in maya-taal plaats van de schildpadden) dan is this the place to be 😆

Schitterende bestemming

Paul
    11-11-2014

De hele Maya Riviera is erg mooi en indrukwekkend om te zien.

Leuke omgeving

Frans Meulbroek
    27-10-2014

mooie omgeving met lots of things to do. neem de collectivo en ga naar Tulum, Playa del Carmen, etc

Prima plekkie

eric.schellevis
    1-7-2014

Veel resorts in deze streek, zeker de moeite waard

Akumal scoort een 8,6 uit 10, op basis van 24 reviews