Hotel Ramla Bay Resort

Hotel Ramla Bay Resort
7,8

93 reviews over Hotel Ramla Bay Resort in het Nederlands

Het Resort ligt afgelegen van de drukke plaatsen. Voordeel hiervan is dat het hier niet zo massaal druk is. Wij zaten Half Pension, dus met ontbijt en diner. Doordat het niet zo massaal druk is, is het goed te doen qua drukte met eten of het vinden van een plekje aan een van de drie zwembaden. Het eten is redelijk gevarieerd, maar de helft van het eten zie je dagelijks terug. Kwaliteit van het eten is op zich goed, alleen zijn kip gerechten vaak erg droog. Er is voor ieder wat wils. Drinken betalen we echter wel apart, maar dat kun je tackelen via All Inclusive. Buiten zijn er drie zwembaden met genoeg stoeltjes (je hoeft dus niet een plek te reserveren om 7 uur s'ochtends). Er zijn meerdere restaurants/bars/lounges waar je eten en drinken kunt halen. Echter is de menukaart bij allemaal hetzelfde. Het eten wat je kan kopen, is echter een hele maaltijd. Kleine snacks zijn er dus niet. Verder zit er een supermarktje, spa en indoor zwembad

nieuwe vleugel Super goed!!

ricardo
2-10-2017

11 sept naar dit hotel vertrokken.

de eerste 2 dagen hebben wij gebruik moeten maken van het oude restaurant aangezien het nieuwe nog niet open was.

na 2 dagen is dit open gegaan en toen begon onze vakantie pas echt.

Er zit een duidelijk verschil tussen oude hotel en de nieuwe vleugel.

Het oude stuk is 3 sterren naar mijn mening.

het nieuwe stuk is echt 5 sterren waard.

We hadden een prachtige Deluxe kamer welke uitkeek op Comino.

Grote mooie en schone kamers.

elke dag word alles verschoond.

Nieuwe restaurant in de nieuwe vleugel ook echt super goed eten.

elke dag wat anders en er werd de hele tijd gemonitord hoe de temperatuur van het eten was.

Tussen de middag heerlijk gegeten bij het restaurant aan het zwembad wat ook erg lekker was.

Heerlijke vakantie gehad in dit zeer vriendelijke en mooie hotel.

wij komen nog eens terug.

volgende keer een ander hotel

nancy
13-9-2017

Er waren heel veel dingen goed, maar er waren meer dingen niet goed.

wat er goed was is de kamers en de service bij de infobalie. ze deden er alles aan om je te helpen.

wat er niet goed was is het eten. de kip was bijvoorbeeld niet gaar of juist heel droog. elke dag bijna het zelfde eten misschien eens de pasta in een andere saus, of 1 dag hamburgers of taco's, maar dan staat er een rij van 10 minuten.

het zwembad kon wel een renovatie gebruiken en is totaal niet zo zoals je op de foto's ziet. er is geen poolbar bijvoorbeeld. er was geen toezicht op het zwembad en het water was zo zout dat als je opgedroogd was zag je de zout korrels op je liggen. er waren ook geen douche's bij de zwembaden of wc's. je moest dus het hotel naar binnen om naar de wc te gaan.

er zijn overal engelse sopcontacten dus zorg dat je een adapter meeneemt. heb je die niet dan kan je die verkrijgen in het hotel voor €3,-.

het hotel lag erg afgelegen en als je iets wilt gaan doen moet je altijd de bus of taxi pakken. het voordeel is wel dat de bus maar €2,- is en dan kan je door het hele eiland reizen.

Redelijk

Tim
29-8-2017

Goed:

Hotel is mooi schoon en ziet er keurig uit. In het hotel wordt er goed schoongemaakt. Kamers zijn netjes onderhouden en ook de kamers worden goed schoongemaakt iedere dag.

Zwembaden zijn groot genoeg en ligbedjes zijn er ook genoeg.

Bus kost maar €2.00 en in de avond kun je beter een ecab taxi bestellen dan een gewone taxi, deze zijn veel goedkoper.

Niet goed:

-Engelse stopcontacten overal. Let erop dat je een adapter meeneemt, anders kun je deze kopen bij de receptie voor €3.00.

-Hotel ligt afgelegen, in de buurt op loopafstand is er niks te beleven.

-Zwembaden zijn aan renovatie toe.

-Ligbedjes allemaal doorgezeten.

-Er blijft veel rommel overal rondom het zwembad liggen, niemand die het opruimt.

-Geen toezicht aan het zwembad.

-Bediening niet echt vriendelijk.

-Eten is ook slecht, iedere dag hetzelfde en bijna alles is al koud.

Door de ligging in het noorden van het eiland onttrek je je aan het massale toerisme en kan je heerlijk ontspannen aan het zandstrand, de ligbedjes op de mooie rotsformaties of langs het zwembad met uitzicht op Gozo & Comino.

Het eten is gevarieerd. Tip: Bij all-inclusive kan je 's middags gratis eten bij het restaurant aan het zwembad. Je krijgt een volledige maaltijd en het smaakt heerlijk.

De bushalte is ongeveer 500 meter vanaf het hotel en je betaalt € 2,00 voor een kaartje. De uitstapjes die wij hebben gemaakt vanaf de bushalte bij het hotel:

- Popeye Village (±15 min.) Tip: Loop langs de zijkant van de entree en je hebt fantastisch uitzicht over Popeye Village.

- Mellieha (± 20 min.) Tip: Bezoek de bunker uit de WOII.

- Valletta (±90 min.) Tip: Haal een 'bloemenijsje' bij Amorino.

- Buggiba (±45 min.) Tip: Koop hier je souvenirs!

Bij all-inclusive kan je gratis op en neer naar de Blue lagoon bij Comino. Alleen de boottocht met de speedboot is al de moeite waard!

Oude reviews (archief)

Rustige, brits getinte reis!

Mimi
7-9-2015

Goed rustig gelegen hotel met veel ruimte buiten. Hotel ligt ver van alles, met bus 1u30 tot in La Valletta. Voldoende ligbedjes, wel heel druk rond de zwembaden. Kamers zijn heel ruim. Badkamer zonder stopcontact! Scheren & haar drogen? Wel 2 stopcontacten onder het bureau dat aan de muur vast zit!!! Dus telkens geklungel! Maaltijden zijn brits geïnspireerd! Koud buffet is niet smaakvol & weinig gevarieerd. Structuur & smaak van krabvlees en garnalen (vanuit diepvries) zijn taai! Spijtig. Let op, all in is hier een mini all in tegenover Turkije bv.

Kamertip: Zijzeezicht, dan heb je ook de ochtend zon & kan je best de warmte buiten houden.

prima hotel!

Kim
25-7-2015

Ramla bay resort is een net hotel met goede service. Het restaurant is qua eten erg op Engelsen gericht, maar is wel gewoon goed. Elke avond is het buffet weer anders en ruim keuze. Enige nadeel is dat het echt buiten het dorp ligt dus is nog best n stukje lopen als je geen auto hebt.

Zeker zo snel als mogelijk terug

Irene
11-7-2015

Geweldige vakantie samen met ons 4 jarige. Eten was gevarieerd, personeel zeer vriendelijk, schoon hotel, animatie team super vrolijk en professioneel.

Wij van zeker terug!!!

Super vakantie gehad!

Joyce
17-6-2015

De omgeving is rustig, ideaal om bij te komen na een lange dag. Bushalte op loopafstand (dagkaart €1,50). Wij hadden een ruime kamer met zeezicht en waren goed schoon. Personeel om het resort vriendelijk (overigens zijn ze op Malta erg vriendelijk) Wij hadden logies/ontbijt omdat we toch met de bus er op uit zouden gaan. Ontbijt was ook gevarieerd. 's Avonds aten we a la carte bij het 'buur-hotel'. We zouden hier graag nog eens terug gaan.

rust en ruimte, maar wel wat afgelegen

marlou.bocken
18-5-2015

Als je van rust houdt, zit je hier prima! Er staan nog 2 andere hotels in de buurt, maar dan heb je het ook gehad. Verder geen winkeltjes, terrasjes etc. Wel een 'kraampje' iets verderop tegenover het andere hotel, waar je drank, fruit, ijs, lekkers kunt kopen. Als je geen volpension of all inclusive hebt, kun je in de bar of op het terras terecht voor een 'snack'; salades, lekkere broodjes, hamburgers, frites etc. Voldoende keus. Je kunt ook in het andere hotel a la carte gaan eten.

Of met de bus naar Mellieha, 10 a 15 minuten rijden.

Het hotel heeft vooral buiten goede faciliteiten: grote zwembaden, een leuk terras verspreid op de rotsen aan het water, een klein strandje, buiten bars.

We hadden een standaard kamer op de begane grond, gelukkig aan de zeekant, met uitzicht op het terras en in de verte de veerboot naar Gozo. Leuk!

Doordat we redelijk dicht bij de receptie zaten hadden we toevallig wifi op onze kamer. De tv heeft maar een paar zenders, zou best iets meer mogen zijn.

We hebben een aantal aanbieders voor Ramla Bay Resort voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Ramla Bay Resort in Mellieha, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Ramla Bay Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Ramla Bay Resort scoort een 7.77 uit 10 op basis van 98 reviews.