• Type accommodatie

Reviews over Vianden

Luxemburg, doen!!!

Annet
    11-8-2018

Boek altijd van tevoren een hotel of camping, vanuit daar kun je met de auto of motor diverse uitstapjes maken in Luxemburg en Duitsland. Vianden ligt 1,5 km van Duitsland af. Luxemburg is een prachtig natuurgebied ideaal voor motorrijders en fietsers. Een flink deel van het land is een vervolg op de Belgische Ardennen (hoogste punt 559 meter). Voor de minder sportievelingen zijn er de stadjes Luxemburg-stad en Echternach e.a. om te winkelen of een terrasje pakken. Het prijspeil is vergelijkbaar met Nederland: eenvoudige maaltijd vanaf € 14, kopje koffie vanaf € 2,50 en een biertje vanaf € 3,00.

Gezellig

Boudewijn
    23-7-2018

Vianden is gezellig, met de stoeltjeslift naar boven gegaan, en vanuit daar naar het mooie grote kasteel gelopen. De terugweg naar beneden hebben we lopend gedaan, mooi langs de gehele stadsmuur, aanrader om via deze route terug te lopen. Let wel op dat je de stoeltjeslift cash moet betalen kan niet via pin.

Natuur, rust en cultuur. Een prachtige combinatie.

Sambrink
    14-7-2018

Leuk dorpje, prachtig kasteel waar ze begin augustus enkele dagen en middeleeuws feest hebben. Je kan er ontzettend mooi wandelen. Er is een zwembad, het openbaar vervoer in Luxemburg is spotgoedkoop en een aanrader als je een keer de auto wilt laten staan. Het dorp ligt aan een prachtige rivier. Camping vlakbij het dorp waardoor je zo naar het dorp kan lopen. Wij vrouw 43 en zoon 8 zijn verkocht en gaan dit jaar weer!

prachtig toeristenplaatsje

Mark & Aranka
    26-9-2017

Met de kabelbaan naar boven, genietend van een prachtig uitzicht, vandaar uit kun je het kasteel bezichtigen. Van buiten vond ik het mooier dan de gerenoveerde binnenkant en modern aanbouwrestaurant. Maar wel de moeite waard. Ook een wandeling langs de Our is erg mooi. Lekker gegeten in cafe club Ancien Cinema en 2 avonden in cafe du pont.

Gezelligheid.

G. Mulder
    17-9-2017

Vianden is een leuke plaats, verschillende hotels, restaurantjes, leuke plek om te vertoeven en vanuit Vianden zijn er leuke uitstapjes te maken. De omgeving is namelijk prachtig!

Vianden scoort een 8,3 uit 10, op basis van 220 reviews