Sorteren

Reviews over Vianden

prachtig toeristenplaatsje

Mark & Aranka
    26-9-2017
    Met de kabelbaan naar boven, genietend van een prachtig uitzicht, vandaar uit kun je het kasteel bezichtigen. Van buiten vond ik het mooier dan de gerenoveerde binnenkant en modern aanbouwrestaurant. Maar wel de moeite waard. Ook een wandeling langs de Our is erg mooi. Lekker gegeten in cafe club Ancien Cinema en 2 avonden in cafe du pont.

Gezelligheid.

G. Mulder
    17-9-2017
    Vianden is een leuke plaats, verschillende hotels, restaurantjes, leuke plek om te vertoeven en vanuit Vianden zijn er leuke uitstapjes te maken. De omgeving is namelijk prachtig!

Leuke stad, cultuur genoeg, veel gezien.

Familie Deckers
    13-9-2017

Vianden erg leuk plaatsje , veel te zien en te wandelen.

Gebruik gemaakt van vervoer. Leuke terrassen en eetgelegenheid genoeg.Ook in de omgeving genoeg te zien en te beleven voor elk wat wils.

Heel leuk plaatsje

Fam. Kroon
    25-8-2017

Mooi stadje! Heel leuk met al die klinkers. Je kunt langs het water leuk zitten en voor redelijke prijs ook eten.

Je kunt stoeltjeslift naar boven nemen (opstappen achter de midgetgolf) voor 3,90 (enkeltje) of 5,90 retourtje (volwassenen). Wandeling naar de burcht was over smal paadje, als je wat wankel te been bent zou ik aanraden om een retourtje stoeltjeslift te nemen. Uitzicht boven is echt prachtig! Je kunt boven uit meerdere wandelroutes kiezen.

VVV zit bij de brug op de hoek.

Vianden is echt fantastisch mini stadje !

Peter @ Ingrid
    18-6-2017
    Naast een heel mooie ligging in het dal van de rivier de Our is Vianden een goed bewaard historisch oud stadje met een imposant middeleeuws kasteel en deels goed geconserveerde stadsmuren, waar je langs kunt wandelen. Het is toeristisch, maar op de correcte manier. In het gezellige centrum zijn voldoende terrasjes of anders is het aan de gezellige boulevard goed vertoeven. Er zijn veel wandelroutes met keuzes uit veel of weinig klimmen. De meeste fietspaden of routes komen of gaan langs Vianden, waarbij wel rekening moet worden gehouden met de omliggende heuvels. Met een goede (elektrische) fiets met extra versnellingen prima te doen. Anders zijn er alternatieve fietsroutes die zoveel mogelijk langs de rivier lopen (bijvoorbeeld van Vianden naar Diekirch) Anders kan een alternatief worden gevonden om, zoals wij hebben gedaan, via de Duitse kant van de rivier te gaan fietsen. Voor de echte wielerfanaten (coureurs) is het een uitdagende omgeving. Eigenlijk zijn er geen nadelige aspecten te noemen van Vianden. Aanraders zijn een bezoek aan het kasteel, dat ook via een stoeltjeslift bereikbaar is. Conclusie: Vianden is top om te bezoeken of om er een weekend of weekje te verblijven.
Vianden scoort een 8,3 uit 10, op basis van 217 reviews