header

De burchten en kastelen in Diekirch

Als je vanaf de camping een rondje rijdt door de regio Diekirch in Luxemburg, zal je niets anders tegenkomen dan prachtige natuur en indrukwekkende burchten en kastelen. De burcht van Vianden en de kastelen van Clervaux en Bourscheid zijn ieder even indrukwekkend. De natuur leent zich hier ook uitermate voor wandelingen en fietsen.

Inspiratie voor Diekirch

Te doen in Diekirch

4x leuke en bijzondere uitjes

5 leuke campings

Camping Du Lac ''Klackepëtz'' aan het meer

Deze camping ligt in een bosrijk gebied, waardoor je prima kunt wandelen of mountainbiken in de omgeving. Een deel van de camping is begroeid met hoge bomen en heggen. Je kunt dus kiezen uit zonnige plekken of campingplaatsen in de schaduw. De camping grenst aan een zwem- en een vismeer. Hier kun je gratis watersporten.

Familiecamping Kohnenhof

Camping Kohnenhof is een rustige familiecamping aan een rivier. Naast kampeerplekken voor eigen tent of caravan kun je ook chalets, stacaravans, mobilhomes, safaritenten of trekkershutten huren. Op 6 kilometer afstand van de camping is er een zwembad waar je als campinggast twee uur per dag gratis gebruik van mag maken.

Kinderparadijs Camping Fuussekaul

Deze camping is een paradijs voor kinderen. Er is een indoor speelpaleis van vijf verdiepingen hoog. Met mooi weer kunnen ze ravotten in de grote buitenspeeltuin. Iedere ochtend komt een tractor kinderen ophalen voor animatie. In de omgeving kun je urenlang wandelen, maar wie fit wil blijven op de camping kan ook gebruik maken van de fitnessruimte.

Vermaak op Camping Officiel

Op camping Officiel zal je je niet snel vervelen. Een deel van de plaatsen ligt direct aan het water, waar je kunt vissen. Zwemmen kan met goed en slecht weer in het verwarmde zwembad. Ook is er een pingpongtafel, een groot schaakspel, een voetbalveld en een skatepiste op en vlakbij de camping.

Vakantie in de natuur op Camping Bissen

Viersterrencamping Bissen ligt aan de oevers van de Sûre met voldoende zwem- en watersportmogelijkheden. De omgeving is zeer geschikt om te wandelen en fietsen langs de burchten en kastelen. Voor een sportieve vakantie in de natuur moet je hier zijn!

4 leuke plaatsen in Diekirch

De burcht van Vianden

Vianden is een pittoresk stadje in het noordoosten van Luxemburg. Het staat bekend om de grote middeleeuwse burcht. Vanaf de burcht heb je prachtig uitzicht over de hele stad en de rivier de Our. Vianden is vaak het beginpunt voor wandel- en fietsroutes in de omgeving.

Clervaux en zijn machtige kasteel

Clervaux is een klein, sfeervol stadje waar je je zeker een ochtend of middag kunt vermaken. Wil je een hele dag zoet zijn, bezoek dan het kasteel van de stad. In het kasteel van Clervaux zijn twee musea en de grootste fototentoonstelling ter wereld (The Family of Man) gevestigd.

Bier in Diekirch

Bezoek in de stad Diekirch zeker het Nationaal Historisch Militair Museum over de Tweede Wereldoorlog. Het is een indrukwekkend en leerzaam museum. Rust vervolgens lekker uit op een terrasje in het centrum voor een glas Diekirch-bier. Wandel ook zeker door het oude sfeervolle stadscentrum.

Bourscheid en het grootste kasteel van het land

Op twee kilometer van het dorp Bourscheid ligt het grootste kasteel van het land. Het kasteel stamt uit het jaar 1000 en is open voor publiek. Vanuit het kasteel heb je prachtig uitzicht over de omgeving.

4x leuke en bijzondere uitjes

Bezoek de Parochiekerk in Clervaux

Naast het indrukwekkende kasteel van Clervaux staat de parochiekerk van Clervaux. De kerk is gebouwd in Romaanse stijl tussen 1910 en 1912. De kerk ziet er van buiten bijzonder uit en ook de binnenkant is een bezoek waard.

Het meer van de Boven-Sûre

In het midden van het natuurpark Boven-Sûre ligt het meer van Boven-Sûre. Het is een populair recreatieoord. Je kunt er zwemmen, kanovaren, duiken, surfen en zeilen. Alleen in een straal van vijf kilometer rondom de stuwdam is dat niet toestaan. De stuwdam is wel een prachtige plek om naar toe te wandelen. Het uitzicht is er indrukwekkend.

Omhoog met de stoeltjeslift

Ben je slecht ter been of heb je geen zin in een lange wandeling omhoog, kies dan voor de stoeltjeslift in Vianden. De stoeltjeslift brengt je ruim 450 meter omhoog naar het kasteel van Vianden. Alleen al voor het uitzicht is de stoeltjeslift de paar euro waard.

Fototentoonstelling in het kasteel van Clervaux

Château de Clervaux torent hoog boven het stadje Clervaux uit. In het kasteel vind je het Museum over het Ardennenoffensief, het Museum voor Schaalmodellen van Luxemburgse Kastelen en de grootste fotografietentoonstelling allertijden. De tentoonstelling werd gecreëerd door de Amerikaanse fotograaf Edward Steichen.

vakanties Diekirch

Reviews over accommodaties in Diekirch

Geweldig

Carin Joosten, 4-4-2018
    Heerlijk om weer terug te zijn op camping de la sûre. Hartelijke ontvangst door Karin. Wat ook erg fijn is dat de douchekaarten afgeschaft zijn! Een heerlijke warme douche zonder gedoe met met zo'n kaart.

Geweldig!

de Bruin, 11-3-2018
    Wij mochten de heropening meemaken van dit hotel, nu gerund door nieuwe Nederlandse eigenaren. We hebben heerlijk geslapen in de nieuwe bedden. Comfortabele kamer met goede douche en alles goed verwarmd. Alle kamers zijn op de boven verdiepingen met trap (geen lift). Fantastisch gegeten in het restaurant en borrelen kan men in de gezellige bar en bij mooi weer buiten op het terras. Voldoende parkeer gelegenheid en aan de overkant van de weg aan de Sure een speelplaats voor de kinderen. Men heeft duidelijk flink geïnvesteerd om van dit hotel weer een mooie accommodatie te maken. Chapeau!

chapeau .

Eimert Schuurman, 3-3-2018

Onze Complimenten.

Tijdens hevige sneeuwval pech geval met de auto gekregen, bij Hotel Koener naar binnen gelopen om hulp te vragen bij de receptie, hier werden wij hartelijk geholpen door de medewerkers en eigenaresse, gezien ik in chateau-urspelt verbleef en zij mij geen service konden bieden i.v.m. ons pech geval, heeft een Ober i.o.v. de eigenarasse ons naar urspelt gebracht en hebben we daar de nacht geannuleerd en zijn terug gegaan met de Ober naar hotel Koener waar een kamer voor ons beschikbaar was.

de volgende ochtend konden wij mede door de hulp van de medewerkers van Hotel Koener en automobile club du Luxembourg onze weg vervolgen naar Nederland.

Daarom geven wij een dikke pluim voor de service van dit Hotel.

chapeau .

Eimert & Jemairo Schuurman

Almere-Buiten.

Fantastisch, erg naar ons zin gehad!

A. Samic, 26-9-2016

Een camping waar je volledig tot rust kunt komen. Geen massatoerisme en geen 'last' van je buren. De chalet voor 4 personen is prima ingericht, heeft een prachtig uitzicht en de omgeving is geweldig.

De eigenaren zijn erg (klant)vriendelijk. Ze doen echt hun best voor je.

Kortom: een aanrader.

Diekirch scoort een 7,8 uit 10, op basis van 1328 reviews